Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De Oliveira Talkshow - Tillykke med de 70

Side 3 ud af 9 (82 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mikkel

Jeg kan godt forstå dit budskab, men kongehuset har altid været her og bliver her!

Jeg mener da også godt man kan modanisere sig mere i kongehuset men synes også det er meget smukt som det bliver gjort idag. Mon ikke også det bliver en hel del anderledes når Frederik bliver konge, det tror jeg bestemt.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:53

Dyrebilen.dk:

Godt Thomas!

Jeg vil til enhver tid betale for Kongehuset, og jeg synes det er pebernødder i forhold til det cirkus der udspiller sig i EU. Så inden man begynder at tale om spild om penge, skulle man lige kaste blikket på flg. faktuelle oplysning; 

Europaparlamentet bruger bygningerne i Strasbourg 12 gange årligt og tilbringer resten af tiden i Bruxelles. Hver gang pakker de deres papirer ned i små containere i Bruxelles og rejser 500 kilometer til Strasbourg, hvor de tilbringer en uge.

Den særprægede ordning er et resultat af et kompromis, hvor Frankrig krævede at huse en EU-institution.

Flyttecirkusset koster EU-borgerne mere end halvanden milliard kroner om året.

Så Dronningen og monarkiet længe leve.......Hurra, hurra hurra, hurraaaaa!

Jeg kan ikke være mere enig!

Dronningen og monarkiet længe leve..... Hurra, hurra, hurra og så det lange hurrraaaa!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gerne have at du fremlægger en eller anden dokumentation for den PR-værdi du mener kongehuset giver.

Er du forresten ikke god til at skrive? Jeg ved godt det er vældig populært med talkshows, men vælger du denne kommunikationsform kunne du så ikke lokkes til at tale hurtigere? Hvis du havde skrevet dine meninger i forumet som tekst var jeg igennem på den halve tid. Du kan jo lade dig inspirere af nogle af Martin Thorborgs videoer - det går lynhurtigt, og jeg oplever faktisk i nogle af hans videoer at jeg får tingene ind hurtigere end hvis jeg skulle have læst det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

MikkelFriis:

Thomas skal vi så også kører hestevogn og have alt fra de gamle dage bevaret ?

Vi lever i et nyt århundre så burde den del da også blive modaniseret.

Nytænkning skader ikke.. Hvorfor skal danskerne forsørge hele denne familie ?..

Modernisering er vigtigt - ingen tvivl om det, men hvad fa'en er et land uden traditioner og symboler? Så bliver vi et land som USA, der ikke har nogen kulturel 'bund'.

MikkelFriis:

Hvorfor skal vi dække sådan et arrangement med tv og alt politi ?

TV = Fordi langt de fleste rigtig gerne vil se det. Og det er nu engang sådan, public service er indrettet. Om det er en god ide, er en helt anden diskussion.

Politi = Fordi, der desværre er sørgelige mennesker derude, der gør det nødvendigt.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:02

Den påståede værdi som kongehuset leverer kan diskuteres. Hvis vi brugte de 400 mio., som nogle beregninger viser at det koster, på noget mere konkret PR (eller anden vækstfremmende aktivitet), ville man nok komme endnu længere. Det er lidt en fejlopfattelse, at hele verden skæver til Danmark pga. vores kongehus. De øvrige nordiske lande, Frankrig og Australien gør. Resten kunne ikke være mere ligeglade.

Når det så er sagt, så er jeg ikke helt afklaret med min egen mening. Det er umuligt at argumentere logisk for kongehuset, men det er jo trods alt lidt hyggeligt med et demokratisk monarki... :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 22:02

Jørgen Olsen:
Er du forresten ikke god til at skrive?

- Tænk nyt!

Jørgen Olsen:
Jeg ved godt det er vældig populært med talkshows, men vælger du denne kommunikationsform kunne du så ikke lokkes til at tale hurtigere?

Jeg må da give dig ret i at i dette tilfælge gik det langsommere end planlagt, jeg snakker og jeg snakker meget. Om det kan bliver hurtigere næste gang kan kun tiden vise. Jeg vil ihvert fald tage dine ord til efterretning.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:05

Når kongehuset er på besøg i udlandet bliver de mødt af overhovederne fra de forskellige lande og bliver modtaget på en måde, og med en respekt, som en præsident ikke turde drømme om. Så kan man synes om det hvad man vil, men det er GIGA markedsføring.

VisitDenmark prøvede sig sidst med en viral video om en , lad os kalde hende en fri dansk kvinde, dette skabte stor debat verdenen over. Desværre nok til den negative side. Men alle , stort set, ved at at vi har et kongehus, og er fascineret af det. Igen du kan lide det eller ej. Men det er markedsføring, der er så mange penge værd , at de peanuts vi hælder efter kongehuset, sagtens opvejer det.

På det rent personlige plan, synes jeg klart de udfylder deres rolle, som rollemodeller og som nogen andre kan sætte en standard efter. Kreative, inspirerende, intelligente, ærlige og fyldt med familiær kærlighed.

Jeg elsker kongehuset, ideen om konger, dronninger, prinser og prinsesser som et samlingspunkt for folket, som ikke er infiltreret af politisk fnidder fnadder , hadske holdninger fra alle fløje og beskidte magtkampe. 

Hvis det er for dyrt, jamen så må de få noget mindre. Problemet med den holdning er bare at de bidrager alt for meget rent markedsføringsmæssigt til udlændinge syn på os som danskere. Lige nu er der mange udlændinge der forbinder DK med Pia Kjærsgaard. TRO MIG i skal skal være glade for at vores kongehus opvejer det, når for eksempel Desmond Tutu og Vaclav Havel (blandt mange andre) skamroser Dronning Margrethe .

Jeg vil opfordre jer alle til at læse mindre Ekstra Bladet , og se på hvor meget vi får for så lidt.. af kongehuset

Tillykke Margrethe, og tillykke Danmark. Heldigvis har vi stadig nogen med stil til at repræsentere os

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:05

Jeg er sådan set ligeglad med pengene - det handler om noget langt vigtigere.

Leve republikken - leve demokratiet!

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 22:05

Simon Tørring:

Modernisering er vigtigt - ingen tvivl om det, men hvad fa'en er et land uden traditioner og symboler? Så bliver vi et land som USA, der ikke har nogen kulturel 'bund'.

Yes     Det er så korrekt formuleret!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:08

Ronnikc:
Leve republikken - leve demokratiet!

Super den næste monark hedder så Lars Løkke, og hans prinsesse hedder Pia K.

Tragisk scenario nr 1 for Dk.

Men jo folket ved bedst. Specielt med EB i ryggen

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 3 ud af 9 (82 indlæg)