Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu rabler det for socialdemokraterne....

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise L:
Mange gange er det jo et spørgsmål om, at Rip og Rap ansætter Rup ved jobsamtalen, og så er alle på arbejdspladsen ens.

Det var ca det jeg mente. Hvorfor ikke ansætte en kvinde med de samme kompentencer som den mand som står ved siden af. Er sikker på Andersine er mere hårdtarbejdende end Anders and ;)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 08:54

Langt de fleste mennesker er motiverede for at gøre tingene, så godt de kan. Smile

Så ja tak - til en vis grænse, og den overskrider S med det forslag. Det er vel Mette Frederiksen?! Suk ...

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 09:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

De skide Socialkammerater!!!! De er simpelthen så ubeskriveligt tåbelige - og farlige!
Det forslag bekræfter bare min beslutning om, at hvis de får regeringsmagten efter næste valg, så er jeg med det samme flyttet til udlandet!!

Forslaget har INTET med ligestilling at gøre! Tværtimod.
Det er nedgørende overfor kvinder i ufattelig grad, og jeg magter næsten ikke tanken om, at skulle for-fordeles bare pga. i mit køn. Hvad filan skal jeg så rende og dygtiggøre mig for??? Og hvad vil nogensinde give mig ret til at have holdninger og at forvente at blive hørt?
Jeg vil simpelthen ikke finde mig i at blive sat i den kasse!!

Ser man det fra virksomhedens side, er det ligeså galamatias! Hvis en virksomhed ikke har ret til at sætte bestyrelsen ud fra kompetencer og behov - men i stedet skal tage hensyn til køn, hårfarve eller skostørrelse...så står verden ganske enkelt ikke længere!

Hvorfor er det lige, at vi skal styre hen imod en verden, hvor KOMPETENCE er et fy-ord???

/Rikke

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 10:40

Rikkepigen:

De skide Socialkammerater!!!! De er simpelthen så ubeskriveligt tåbelige - og farlige!
Det forslag bekræfter bare min beslutning om, at hvis de får regeringsmagten efter næste valg, så er jeg med det samme flyttet til udlandet!!

Det er nedgørende overfor kvinder i ufattelig grad, og jeg magter næsten ikke tanken om, at skulle for-fordeles bare pga. i mit køn. Hvad filan skal jeg så rende og dygtiggøre mig for??? Og hvad vil nogensinde give mig ret til at have holdninger og at forvente at blive hørt?

Ser man det fra virksomhedens side, er det ligeså galamatias! Hvis en virksomhed ikke har ret til at sætte bestyrelsen ud fra kompetencer og behov - men i stedet skal tage hensyn til køn, hårfarve eller skostørrelse...så står verden ganske enkelt ikke længere!

Hvorfor er det lige, at vi skal styre hen imod en verden, hvor KOMPETENCE er et fy-ord???

/Rikke

Yes

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 10:58

Rikkepigen:

/Rikke

Kunne ikke være mere enig. Godt skrevet.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:01

Forslaget er ikke specielt nyt. Socialdemokraterne har snakket om det i flere år. Men det gør det naturligvis ikke mindre åndssvagt.

Helt generelt synes jeg at kampen for lighed mellem mænd og kvinder er temmelig egocentrisk grænsende til det fascistiske. Hvorfor sætte skillelinien mellem køn? Hvorfor ikke mellem etnisk baggrund, højde, hårfarve, sexualitet eller handicap? Der er nøjagtigt ligeså gode argumenter for, at disse grupper har forskellige kvaliteter og bør være repræsenteret ligeligt.

Hvis vi endelig skal snakke lighed, må det da være lighed mellem MENNESKER - ikke mellem køn!

For dem der sammensætter et team er det naturligvis altid en god ide, at man faktisk vælger de bedste folk - i stedet for bare dem der ligner en selv. F.eks. har forsøg indenfor de klassiske orkestre vist, at der bliver ansat flere kvindelige musikere, når dem der skal ansætte dem ikke kender kønnet på dem der aflægger prøve. Og det er jo dumt. For det betyder, at dem der ansætter musikerne tilsyneladende fravælger DYGTIGERE kvindelige musikere, blot fordi de er kvinder. Det giver et dårligere orkester - et dårligere team. Men problemet her er jo netop, at der vælges dårligere folk - ikke at det er det "forkerte" køn.

For mig at se handler lighed mellem mennesker om "lige muligheder" - ikke at der alle steder skal være præcis den "rette" procentvise fordeling mellem alle typer af grupperinger i alle teams.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:09

Super idé!

Hvorfor ikke indføre kommunisme i Danmark ved samme lejlighed? Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:19

Det er - som I andre også siger - det mest sindsyge forslag nogensinde. Det næste bliver vel, at herrelandsholdet skal stille med 40% kvinder til VM.

Et helt igennem tåbeligt forslag!

Nu vi lige er ved det politiske, så vil jeg tillade mig at slå et slag for mit politiske debatforum, der er et nyt dansk debatforum, hvor vi diskuterer politik i en saglig tone. Eller det er i hvert fald intentionen med sitet. Det er lavet i samarbejde med Lasse Eriksen fra SF.

Jeg håber I vil deltage i debatten :)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror desværre vores mening ikke har særlig meget virkning i forhold til Socialdemokraternes målgruppe som jo er den ''helt almindelige dansker'' som de jo tydeligt tidligere har givet udtryk for, med topskatten osv.

Jeg tror desværre også den ''helt almidelige dansker'' synes dette forslag er pragtfuldt i og med at den almindelige dansker ikke har det samme indblik i hvordan det rent faktisk fungere i virksomhederne, ligesom os iværksættere.. Den almindelige dansker vil nok tænke ''hurrrra, så får vi endelig ligestilling nu skal kvinderne også ind og blande sig'' men det er jo netop omvendt, det har intet med ligestilling at gøre, der i mod mener jeg Socialdemokraterne formår at nedgøre kvinderne med dette forslag!

Forslaget er totalt idiotisk!

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 22:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

+ at flere kvinder i bestyrelsen vil føre til at mændende bliver distraheret i deres arbejde :)

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)