|
Hej! Jeg får af og til nogle skøre ideer til nye forretningsområder eller tiltag og har brug for at strukturere mine ideer. Derfor efterlyser jeg hvordan I andre holder styr på jeres brainstorming-processer og ideer? Bruger I mindmaps, gule PostIt-sedler eller noget helt tredje? |
Struktur på brainstorming
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
|
Hvis idéen overlever den fase, så er det via en nærmest absurd blanding af word-dokumenter og noter og tegninger på papir og whiteboard, at jeg forsøger at strukturere idéen. |
|
Det kommer lidt an på hvad det er for en slags brainstorming, men hvis det er en teknisk - f.eks. brainstorming af nyt webdesign - så er det typisk Microsoft''s Visio vi benytter her i huset. Grunden til dette ligger primært at det er let løbende at "konvertere" brainstorming til konkrete idéer og videre over i deciderede funktions-maps.
/Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk
|
|
|
|
Hej Kurt, Vi brug MindJet (www.mindjet.com) med gode resultater men jeg høre lige så meget gode fra bruger af Visual Mind (www.visual-mind.com) Men...når jeg er "ud i verden" og lyn slå ned, så bruger jeg Nemt at lære, nemt at brug, nemt URL ([username].backpackit.com) en idé per side (5 sider gratis, men jeg får ikke så mange idé som Mathias), lige som den her:
|
|
Super Andy - tak for det. Er lidt lun på Backpackit.com
Kender du eller andre til freeware eller open source mindmaps? |
|
Det er kun en som jeg kender til men kan ikke anbefal som jeg kender ingen som brug det. Freemind...godt navn i hver fald |
|
Er lidt lun på Backpackit.com
En 'kanon' ting med backpackit er den email adresse på hvert side.
Jeg har sæt mit hovedside ind i min kontaktbog så nå jeg har en idé, kan jeg nemt email den til mit backpackit konto og næste gang jeg er online gøre jeg "tænken færdig". |
|
Meget simpelt, og man kan være i gang omgående uden at skulle læse en manual på 1 million sider. Tak for tippet |
Bliv gratis medlem