Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Struktur på brainstorming

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg får af og til nogle skøre ideer til nye forretningsområder eller tiltag og har brug for at strukturere mine ideer. Derfor efterlyser jeg hvordan I andre holder styr på jeres brainstorming-processer og ideer? Bruger I mindmaps, gule PostIt-sedler eller noget helt tredje?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 09:45
Som mange andre herinde er jeg også typen, der får ca. 1 ny forretningsidé om dagen, som jeg så efterfølgende laver noget brainstorming, research og strukturering af. Nogle gange foregår det hele i hovedet indtil idéen må kasseres (det sker desværre med de fleste af idéerne).

Hvis idéen overlever den fase, så er det via en nærmest absurd blanding af word-dokumenter og noter og tegninger på papir og whiteboard, at jeg forsøger at strukturere idéen.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:23
  Det kommer lidt an på hvad det er for en slags brainstorming, men hvis det er en teknisk - f.eks. brainstorming af nyt webdesign - så er det typisk Microsoft''s Visio vi benytter her i huset. Grunden til dette ligger primært at det er let løbende at "konvertere" brainstorming til konkrete idéer og videre over i deciderede funktions-maps.

/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:27
Det er såmænd ikke begrænset til en bestemt type brainstorming. Jeg arbejder også selv med web-løsninger og her spørger kunderne nogle gange om input til nye og skæve faciliteter. Her har jeg overvejet at bruge et mindmap, men vil heller ikke investere i noget jeg ikke får brugt.

Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 11:27

Hej Kurt,

Vi brug  MindJet (www.mindjet.com) med gode resultater men jeg høre lige så meget gode fra bruger af Visual Mind (www.visual-mind.com)

Men...når jeg er "ud i verden" og lyn slå ned, så bruger jeg

http://www.backpackit.com/

Nemt at lære, nemt at brug, nemt URL ([username].backpackit.com) en idé per side (5 sider gratis, men jeg får ikke så mange idé som Mathias), lige som den her:

New feature ideas

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:34
Super Andy - tak for det. Er lidt lun på Backpackit.com
Kender du eller andre til freeware eller open source mindmaps?

Tilmeldt 8. Jun 05
Skrevet kl. 11:46
Tilmeldt 8. Jun 05
Skrevet kl. 11:51

Er lidt lun på Backpackit.com

En 'kanon' ting med backpackit er den email adresse på hvert side

Jeg har sæt mit hovedside ind i min kontaktbog så nå jeg har en idé, kan jeg nemt email den til mit backpackit konto og næste gang jeg er online gøre jeg "tænken færdig".
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:18
Jeg sidder lige nu og prøver backpackit.com, og det ser ud til at være et meget godt værktøj.

Meget simpelt, og man kan være i gang omgående uden at skulle læse en manual på 1 million sider.

Tak for tippet
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:12

Ja, jeg synes bestemt også godt om Backpackit og især muligheden for at tilgå den via deres API og muligheden for at synkronisere indholdet med Avantgo.

Tak for linket, Andy

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)