Ikke alle nye eller gamle managementteorier er lige vellykkede - det er jeg enig i - men sund fornuft er altså ikke en universalnøgle. |
Dato: 16-11-2006 15:39:38
Forfatter: Remy Jessen LorenzenJeg vil bare sige at det er et kanon værktøj som jo hjælper virksomheder i dag. Det er jo på ingen måde et nyt system kald det hvad du vil. Men en kultur hvor du udnytter virksomhedens resurser maximalt.
Så kan man jo gå ind og sige det var dårlige leder, der ikke kunne se spildet, og at det var logisk at de kunne forbedre deres virksomhed.
Mvh.
Remy Jessen Lorenzen
Du siger det jo selv Remy - det er sgu da en ringe leder, der ikke har kunnet se spildet og formået at rette op på tingene. Hvad fanden har han eller hun fået tiden til at gå med....? ikke med at holde forretningen up-to-date ihvertfald. Hvorfor skal der komme en omkostningstung konsulent ridende ind på scenen og kaste LEAN-begreber i grams for at rede dagen? Rent ledelsesmæssigt holder den bare ikke og som du også selv har noteret, så er der jo kun tale om gamle og velkendte begreber i ny indpakning.
Og når du så nævner "en kultur hvor du udnytter virksomhedens resourcer maximalt" - det lyder sgu en anelse sekt-agtigt i mine øre.
Lad os blot konstatere, at vi ikke er enige - jeg mener at en LEAN-konsulent er mere eller mindre lig med rationaliseringsekspert og når de kommer på banen, så er det fordi ledelsen af virksomheden har fucket-up. Kort og godt.