Hej Amino. Jeg blev i Oktober ringet op af Telia Erhverv, som ville sælge mig et billigt abonnement, indtil da har jeg haft Telenor, hvor regningerne ofte løb op i +7-900,- så da denne aftale lød på 399,- fast pr. måned var jeg nok let at lokke med, jeg havde dog det problem at jeg skulle bindes i 12 mdr. og jeg kender mig selv godt nok til at vide at 12 mdr. med samme telefon nemt kunne blive en problem da den nok ikke ville overleve. Men sælgeren lovede højt og helligt at jeg bare skulle kontakte hende og så ville hun skaffe mig en ny mobil til billige penge hvis det var nødvendigt. Jeg accepterede det og fik lavet nummerflytning, den nummerflytning gik så igennem igår, og telefonen fungerer ikke længere (selvforskyld), tilgengæld havde jeg telefonen fra min telenor tid, som jeg har brugt igen. Den kan dog ikke fungerer med Telia, og derfor kontaktede jeg Telia med henblik på at få en ny telefon med svaret; det kan du desværre ikke før efter de 12 mdr. Hvad pokker kan jeg lige stille op? Føler mig virkelig røvrendt, for har det jo ikke på skrift, men kun mundtligt? Evt. nogen som sidder inde med en god ide til hvordan jeg kan lokke ud af sælgeren i en email at hun egentlig havde lovet mig en ny telefon i sådan en situation? .. Martin |
Hvis jeg personligt stod i den situation ville jeg ringe ind og forklare at jeg var blevet lovet at sælgeren at hun ville sælge mig en mobil billigt hvis min egen gik i stykker.
Det er surt at have en sim-låst telefon til et andet abonnement. Hvis Telia så nægtede at sælge mig en ny mobil, ville jeg få fat i en telefon der ikke var sim-låst, eller få fat i en telefon som er sim-låst til Telia, da den så meget gerne skulle virke med dit Telia sim-kort.
Jeg håber du kan bruge dette til noget. Hvis du har spørgsmål eller andet skriver du bare til mig :-)