Hej Martin.
Jeg sælger bl.a Telias produkter, så jeg løber ofte ind i kunder der er blevet "oversolgt" af deres Telesælgere.
Først og fremmest skal jeg slå fast, at det ikke er Telias egne sælgere, men et TM bureau der får lov at bruge deres navn og brevpapir. Så for dig er det umuligt at vide.
Så er spørgsmålet hvad du kan gøre. Helt ærligt: ikke en dyt. Du kan tage slagsmålet, og forsøge at få fat i pågældende sælger. Hvis det mod alle odds skulle lykkedes (det er sværere end man skulle tro, når kontrakten er underskrevet), vil hun selvfølgelig hævde at du har misforstået hende.
Så kan du forsøge at tale med en chef. Hvis det igen mod alle odds skulle lykkedes, vil du komme til at tale med én der vil bilde dig ind at han sidder i huset hos Telia, og derfor har væsentligt større indflydelse end hende du har talt med. Det vil enten medføre (og det er det mest sandsynlige), at der ikke er noget at gøre, og du må vente i 12 mdr. Alternativt (og det er mindre sandsyligt) vil han love at finde en løsning, og så hører du ikke mere.
Uanset hvor meget tid og kræfter du bruger, er resultatet givet på forhånd: Du får ikke noget ud af anstrengelserne.
Jeg har igennem årene set rigtig mange grelle eksempler på kreativitet fra deres telesælgere, hvor du slet ikke er i nærheden af at være røvrendt. Det er mit indtryk at de i løbet af sidste år har skiftet TM Bureau (eller også har det bare skiftet ejer), men det er bestemt ikke blevet bedre. Og hvad kan du bruge det til? Ingen ting, men så er jeg kommet af med det, for de er også et stort irritationsmoment i min hverdag, og er med til at sætte mig i et dårligt lys.
Din største mulighed for at få noget ud af det, er at sende en klage direkte til Telia (Holmbladsgade). Forklar situationen, og stil det evt til en direktør. Jeg er ikke sikker på at du får alverden ud af det, men det tror jeg faktisk er din eneste mulighed.