Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Røvrendt af sælger - what to do?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Hej Daniel, 

Jeg har prøvet at ringe derind, men deres svar var bare at det var påstand mod påstand så det kunne jeg ikke komme nogen vegne med medmindre jeg havde det på skrift. 

Og jeg har også en telefon der ikke er sim låst, den er bare vold gammel - og ærligtalt er det ved mere at blive princippet i det end problemet, synes godt nok det tamt at alt hvad de så siger over telefonen kan man ikke bruge til noget pga. man ikke har det på skrift. altså .. 

Jeg er sku' egentlig bare ret hidsig lige nu .. hehe

Jeg forstår dig udemærket, det er dælme usselt at få folk til at binde sig til noget og ikke holde hvad de lover.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:26

Hvis det først var i går dit nr blev overflyttet, burde du jo stadig kunne gøre din fortrydelsesret gældende. Jeg syntes du skal skrive dem en mail hvor du forklarer hele scenariet og din opfattelse af hele forløbet - og skriv at du ikke mener at aftalen lever op til det du blev lovet, og på det grundlag ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret. Så har du ihvertfald på skrift, at du har gjort opmærksom på, at du ikke helt ser på sagen på samme måde som de gør.

Så må du jo se hvordan de reagerer på det. Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:30

@Hp 

Det var først igår, det tog dem lige 5-6 mdr at få fuldført nummerflytningen. 

Men det vil sige at aftalen faktisk først gælder fra det tidspunkt hvor nummeret bliver overflyttet? 

- Ville jo være intet mindre end fantastisk hvis jeg kunne bruge fortrydelsesretten. 

Dog skal det jo så tilføjes at det var tilbage i slutningen af november, jeg modtog telefonen til mit "nye" abonnement

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:30

Hej Martin.

Jeg sælger bl.a Telias produkter, så jeg løber ofte ind i kunder der er blevet "oversolgt" af deres Telesælgere.

Først og fremmest skal jeg slå fast, at det ikke er Telias egne sælgere, men et TM bureau der får lov at bruge deres navn og brevpapir. Så for dig er det umuligt at vide.

Så er spørgsmålet hvad du kan gøre. Helt ærligt: ikke en dyt. Du kan tage slagsmålet, og forsøge at få fat i pågældende sælger. Hvis det mod alle odds skulle lykkedes (det er sværere end man skulle tro, når kontrakten er underskrevet), vil hun selvfølgelig hævde at du har misforstået hende.

Så kan du forsøge at tale med en chef. Hvis det igen mod alle odds skulle lykkedes, vil du komme til at tale med én der vil bilde dig ind at han sidder i huset hos Telia, og derfor har væsentligt større indflydelse end hende du har talt med. Det vil enten medføre (og det er det mest sandsynlige), at der ikke er noget at gøre, og du må vente i 12 mdr. Alternativt (og det er mindre sandsyligt) vil han love at finde en løsning, og så hører du ikke mere.

Uanset hvor meget tid og kræfter du bruger, er resultatet givet på forhånd: Du får ikke noget ud af anstrengelserne.

Jeg har igennem årene set rigtig mange grelle eksempler på kreativitet fra deres telesælgere, hvor du slet ikke er i nærheden af at være røvrendt. Det er mit indtryk at de i løbet af sidste år har skiftet TM Bureau (eller også har det bare skiftet ejer), men det er bestemt ikke blevet bedre. Og hvad kan du bruge det til? Ingen ting, men så er jeg kommet af med det, for de er også et stort irritationsmoment i min hverdag, og er med til at sætte mig i et dårligt lys.

Din største mulighed for at få noget ud af det, er at sende en klage direkte til Telia (Holmbladsgade). Forklar situationen, og stil det evt til en direktør. Jeg er ikke sikker på at du får alverden ud af det, men det tror jeg faktisk er din eneste mulighed.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:33

@Herg

Så langt kan jeg ikke lige komme op i forbrug, men har dog et pænt forbrug hvis man ser på husstanden. 

Mht. at kontakte opsigelses afdelingen venter jeg lige til sælgeren har ringet tilbage. 

- Jeg er bare ufattelig dårlig til at vinde de telefondiskussioner, så den bliver muligvis svær.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:33

Martin:
Det var først igår, det tog dem lige 5-6 mdr at få fuldført nummerflytningen.

Hos Telia skulle du gerne modtage et midlertidigt nummer, der træder i kraft når aftalen underskrives. Derfor er bindingen til november.

Hvis du smider dit nummer i en PB, kan jeg slå op hvornår bindingen udløber.

Andrè

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 10:37

Hvis jeg var dig, så ville jeg med det samme overveje om det er sådan en leverandør jeg vil ha' - hvis servicen er så ringe, og man selv skal kæmpe for at få det man er blevet lovet, så lyder det til at bleve et leverandør / kunde forhold fyldt med negative ting.

Min egen oplevelse med Telia er også at de bruger call centre - og gerne forskellige fra gang til gang - som er fløjtende ligeglade med hvad de lover dig, fordi de ved I ikke kommer til at tale sammen igen. Af samme årsag er jeg ikke kunde hos dem, og bliver det aldrig :)

Så erkend at dine penge er spildt - og gå tilbage til dit gamle selskab, eller find et andet hvor service er iorden.

Mvh
Leif

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:39

@Igang. 

Tak for dit svar. 

Det var også lidt sådan jeg frygtede det hang sammen, synes bare det er utroligt at sælgerne kan være fredede på den måde, i realiteten er det vel det samme som at give dem grønt lys til bare at smøre tykt på, få underskriften og løbe alt hvad de kan med pengene? 

Men jeg er stædig, så må jeg prøve at få formuleret noget brugbart og sende til deres adresse og håbe der en direktør der læser det - som faktisk kan se det forkert. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:43

@Igang. 

Kan ikke sende pm til dig. 

Men mit nummer er 41664199 - det midlertidige nummer har jeg ikke benyttet.

Endvidere har jeg fået 2 forskellige svar alene idag, på længden af mit abb.først fik jeg afvide det løb et år frem fra idag, derefter sagde en anden at det udløb i november. Ham der sagde det udløb i november var stemningen dog tæt på et skænderi da han hev den frem af ærmet, så ved ikke om det bare var for at slippe af med mig. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:44

@Leif. 

Overvejer det skam også seriøst, men hvad enten jeg benytter det eller ej skal jeg jo betale 400,- om måneden, så hvis jeg ikke benytter det, kunne jeg jo lige så godt forære dem pengene, hvilket jeg bestemt heller ikke er fan af. 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)