Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistreret

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 2. Apr 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg er i tvivl, om jeg skal momsregistreres. Jeg er ved at opstarte virksomhed med udlejning af jukeboxe, men regner ikke med at tjene over 50.000 det første år. Men skal jeg ikke momsregistreres alligevel, for der vil jo være nogle indkøb, hvor jeg kan trække momsen fra, trailer, jukeboxe osv.

Med venlig hilsen

Yvonne

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:08

Du behøves ikke at lade dig registrer, men der kan være nogen leverandører der ikke vil sælge uden du har cvr..

Der er dog den ulempe uden cvr at du ikke kan trække fra.

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 20:16

Der er mange fordele ved momsregistreringen - men også lidt arbejde forbundet med det.

Du skal til at føre regnskab - men det giver et godt overblik over fortjensten ved dit arbejde.

Der kan også være forsikringer, det vil være rart at have - som kun er tilgængelige for erhvervsdrivende.

Da jeg samtidig formoder at du har andet arbejde - kan det være relevant for dig at høre din a-kasse, hvilke konsekvenser det vil have for dig i tilfælde af arbejdsløshed.

JH

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:26

Og du skal huske, at det ikke er tjene 50.000 kr, men omsætte for 50.000 kr før du skal moms registeres.

Hvis du har mange store indkøb i opstartsfasen, kan det være en fordel at lade sig momsregisterer.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

Hej

Ud fra det beskrevne vil det absolut være en fordel at blive momsregistreret.

Grænsen på kr. 50.000 i omsætning er for en periode på 12 mdr., hvor momspligten indtræffer straks denne grænse overskrides indenfor 12 mdr.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:09

He Yvonne

Svaret på dit spørgsmål er det faktisk kun dig der kender, og kræver altså at du regner lidt. Lav dig et budget med dine forventede indtægter og udgifter både med og uden momsregistrering, og se resultatet.

Husk:

1. Da du (sikkert) sælger til private, er din salgspris uafhængig af, om du er momsregistreret eller ej. Din kunde er bedøvende ligeglad med, om du skal afregne moms af lejen, eller du beholder den selv. Det lejeren kigger på er prisen
  2. Nogle af de ting du vil købe, vil du muligvis ikke have fuldt momsfradrag for. En trailer vil sikkert skulle anses som delvist momsfradragsberettiget
  3. Medmindre jukeboksene koster over 75.000 kr. ekskl. moms "fanger bordet" fsv. angår momsen. Det vil sige, at hvis du køber dem uden at være momsregistreret, vil du aldrig kunne få fradrag for nogen del af momsen.  Det kan altså godt være en fordel ikke at være momsregistreret, hvis du kigger på "et år ad gangen", men hvis du kigger på det samlede resultat af f.eks. 2 - 3 år, kan billedet være et andet. Jeg mener, hvis du nu i det første år har en omsætning på under 50.000 kr. og det følgende en omsætning på 75.000 kr. kan det faktisk godt være det kan betale sig at lade sig registrere med det samme.

Der er altså både plusser og minusser - især hvis du forventer at din omsætning kommer over 50.000 kr. Hvis du ikke regner med det, og hvis du kun har private som kunder, er svaret, at du IKKE skal lade dig momsregistrere - i hvert fald momsmæssigt isoleret set.

Vh
Lars

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 11:46

Hej Yvonne,

Jeg vil klart anbefale dig at blive momsregistreret, med henblik på at spare moms og skat på alle de mange udgifter som du jo nok har i opstarts fasen.

Som der nævnes behøver man ikke omsætte for 50k for at blive momsregistreret, men når man gør det, skal man momsregistreres.

Momsen klares hurtigt via skats tastselv, og den udvidede selvangivelse har du rigelig tid til at lave. Du skal sådan set bare angive overskud/underskud af virksomhed.

God vind!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)