Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reservering af varer i kurv?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at det er en god investering, da det indikerer rigtig god kundeservice. Du kunne sætte tiden til 30 minutter, da nogle er længe om at bestemme sig og vil kigge rundt.

Jeg tænker også, at hvis en kunde BARE vil have denne her kjole eller bukser, så kan det kun gå for langsomt med at gå til betaling og 'redde den i land', inden varen ikke længere er reserveret.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:16

Hej Helle

Jeg kan rigtig godt lide din tankegang, hvis det ikke er en alt for stor/dyr hæmsko for din lagerbinding.

Du kan evt lave en dialogboks, at varen er reserveret i en time. Hvis du skriver 5 minutter, så er jeg bange for, at du mister for mange kunder.

Mvh

Holger

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:17

Nej! Hold nu op med det pjat! I over-engineerer alle sammen!

Hvis kunden lægger en vare i sin kurv skal den være reserveret ligeså længe kunden stadig befinder sig på siden. Punktum!

At vi derudover husker reservationen 10 minutter ud over det er IKKE noget kunden behøver vide ... det kan være en glædelig overraskelse hvis kundens computer gik ned og han så kommer tilbage og opdager at hans IPhone stadig er reserveret til ham .... Men underlige popups der fortæller om reservationer og andre regler ... det forvirrer kunden og jeg skal garantere jer for at det ikke hjælper på jeres konvertering.

Jeg henviser til mit forrige indlæg:D

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:28

Alt efter branche ville jeg ikke vælge reservering af varer så snart den er i kurven. Af nogle få grunde.

1) hvis dine konkurrenter ved det - kan de drille dig en del

2) rigtig rigtig mange besøgende surfer rundt og samler varer ind, uden at have nogen plan om at købe. Jeg gør det selv, og jeg kan se det rigtig meget i alle de shops jeg har statistik adgang til.

Men igen - alt efter branche.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:50

Mikkel Mikjær Christensen:
Hvis kunden lægger en vare i sin kurv skal den være reserveret ligeså længe kunden stadig befinder sig på siden. Punktum!

Jeg er helt på linie med Mikkel.

Jeg går udfra at ideener baseret på et købsmønster for en fysisk butik, hvor det er normalt lige at få lagt varer tilside mens man overvejer.

Alternativ kan du gøre det til en service for dine mest loyale kunder som en del af en 'fordelspakke'?

Men som Mikkel siger så tror jeg heller ikke det vil fungere med alt for mange valg for en online kunde.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 11:53

Helle - houseofkids.dk:

men men - jeg frygter nu også at jeg må bide i det sure æble og få det lavet...

Der behøver ikke være noget surt ved det, tag en kop kaffe og hyg dig med det, tag det som en leg :)

Man har kun den sjov man selv laver :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:09

Hej Helle

Jeg ville da slet ikke lave en reservering i kurven, fordi der jo er så mange der bruger "læg i kurv" som en slags lommeregner, og slet ikke er parate til at købe. 

Jeg ville derimod tage din problemstilling - som er at nogle varer ender med at være udsolgt - og derfor giver noget fnidder fnadder i kundeservice / oplevelsen.  Her er hvad jeg ville foreslå blev lavet:

Lav hellere en direkte kommunikation på varer der er i farezonen, der kommunikere direkte til de besøgendes følelse af at de bliver nødt til at handle nu og her, for at få varen... og vær ærlig omkring muligheden for at den ender med at være udsolgt...

derved kan du faktisk ende op med at flere varer bliver solgt hurtigere, og du dækket din ryg i forhold til dine besøgende... de ved godt at varen kunne blive udsolgt.

Måden den udformes på, er meget kritisk, og derfor ville jeg evt teste formulering, placering og udformningen af beskeden, men eller er det da klart den vej jeg ville gå. 

-Karsten

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)