Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken selskabsform skal man vælge

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med et nyt projekt, hvor jeg er igang med at opstarte en privat integreret institution (børnepasning).

Jeg vil høre om her er nogen som har viden omkring emnet og evt. kan behjælpe mig.

Lokalerne og børnene er fundet. Nu skal sagen lige igennem kommunal bestyrelsen, dog har jeg endnu ikke valgt selskabsform. Vi skal have en forældrebestyrelse, dog vil de ikke hæfte sig, da de ikke ønsker økonomiske hæftelser. Jeg har spurgt mange som jeg stoler på om de vil være med men ingen gider.

Nu når jeg står helt alene med et godt fuldtidsjob, hvilken type selskabsform skal jeg vælge.

Min udgangspunkt er en privat institution, hvor driften bliver lavet af virksomheden.

Hvad vil være egnet og godt i min situation, hvad skal jeg vælge enkeltmandsvirksomhed eller ApS (men jeg er jo kun mig selv tænker jeg) eller en slags puljeordning som jeg ikke rigtigt ved hvordan og hvorledes udfra min forståelse skal man selv være uddannet pædagog og jeg har en anden uddannelse.

Håber nogen kan vejlede mig.

Mange tak på forhånd... :)

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mon ikke "Selvejende insitution" er det mest optimale, da der ikke er nogen personlig hæftelse forbundet her.

Mvh Thor Mønsted

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jamal!

Jeg vil da under alle omstændigheder anbefale dig at bruge en selskabs-form, da du så adskiller dig selv økonomisk fra forretningen. På den måde afskærmer du dig mod økonomisk ruin, hvis det skulle gå galt med firmaet.

ApS er naturligvis helt ok, hvis du har kapitalen på plads.

Eller skulle du nok tjekke om ikke et SmbA (Selskab med begrænset ansvar) var noget for dig. Her er nemlig intet kapitalkrav ud over oprettelsen.

Andre steder her i amino.dk, kan du finde masser af argumenter for (og imod) denne selskabs-form.

Jeg kan dog anbefale denne type, da den på visse punkter er mere fleksibel og mindre administrativt tung.

Kravene er ikke så høje, som ved et ApS eller A/S.

Du kan læse lidt om selskabsformen ved dette link.:

www.smba.dk

Hvis du er stærkt interesseret kan du henvende dig til Kontorerne.dk SmbA på nr. 531 44 135

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan hæfter man ved Smba ?

Ved konkurs, er det så personlig gæld ?

Ved underskud og derved ikke udbetalinga f løn til ansatte, hvor hænger ansvar ? privat eller selskab ?

 

mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jamal CPH

Af mange grunde er det en dårlig ide at starte som selvstændig eller ApS hvis du vil drive børnehave/integreret institution.

Du vil bl.a. få problemer med tilskud/betalinger fra kommuner eller andre der vil støtte projektet.

Du skal etablere virksomheden som enten "social fond"  eller alternativt som en registreret eller uregistreret

erhvervsdrivende fond.

Du er velkommen til at maile til mig.

 

Med venlig hilsen

Advokat Jacob Berner Rue

 

 

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

Hvordan hæfter man ved Smba ?

Ved konkurs, er det så personlig gæld ?

Ved underskud og derved ikke udbetalinga f løn til ansatte, hvor hænger ansvar ? privat eller selskab ?

 

mikkel

Hej Mikkel!

 

SmbA fungere efter samme principper på dette område som et eks. ApS. Altså ingen personlig gæld.

Selskabet hæfter for egen gæld. Derfor gælder, at ved underskud og manglende løn, så er det selskabet der har ansvaret.

Eneste undtagelse er, hvis det findes, at man som person har handlet i strid med god forretningsskik. Eks. Altså hvis man er fuldstændig uansvarlig og handler på trods af bedre vidende, så får man selv regningen.

Så man skal naturligvis pleje sin forretning ligesom ved enkeltmandsvirksomheder, ApS´er og alle andre typer virksomheder.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Diana.

Hvor kan jeg læse mere om det er selskabsgæld og ikke privat ?

Det jeg tænker mest på er at ansætter jeg 2 folk og kommer ud i noget med kunder ikke betaler og jeg derved ikke kunne give ansatte løn, at jeg så er sikker på den fond kan gå ind og dække det så mine ansatte ikke står uden penge

Ved aps er det jo den fond der dækker et evt løntab

 

Mikkel

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel!

 

Tjek denne side:

www:smba.dk, du kan også ringe mig op på 31 26 85 80, så vi kan snakke om, hvordan du skal tilrettelægge tingene.

MikkelFriis:
Ved aps er det jo den fond der dækker et evt løntab

Den forstår jeg ikke, kan du ikke uddybe hvad du mener med ApS og fond??

 

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Diana Hardington:
Den forstår jeg ikke, kan du ikke uddybe hvad du mener med ApS og fond??

M. mener Lønmodtagernes Garantifond.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej henrik 

 

Lige Præsic ;-)

Jeg har dog lige talt i fon med Diana og haft en super informativ samtale ;-)

 

mikkel

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)