Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken selskabsform skal man vælge

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige prøvet at google det, men hvor finder man lidt info om den nye selskabsform ?

Hvor langt er denne form for selskab ?

Måske i har et link ?

Mikkel

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:28

Tonny Skov Pedersen:

Hej Mikkel

Jeg skal for en god ordens skyld anbefale dig at søge rundt på Amino om SmbA, så vil du få et langt mere nuanceret billede af denne selskabsform, end du har fået ved at tale med Diana.

Herudover vil jeg også, jvf. Henrik's indlæg, lige afvente, hvad der sker med de nye SPE-selskaber, da hele SmbA konstruktionen formentlig vil dø, hvis disse godkendes og indføres.

Hilsen

Tonny

Ja...SPE-Selskaber er absolut også en mulighed.

Hilsen

Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:30

Ved du hvor der findes link info om hvor langt denne selskabsform er kommet ?

Mikkel

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 14:52

Tjek på www.smba.dk

der står en del om det

Hilsen

Diana

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:56

Henrik Krogh:

Hvis du ser lidt frem - så ulmer en ny selskabstype i horisonten - SPE-selskaberne ( en slags europæisk aps med en ansvarlig indskudskpital på 1 Euro).... Hvor langt frem og hvor hurtigt denne selskabstype kommer er lidt uklart. Men spørgsmålet er vist på EU's dagsorden i maj måned.

Ja DK er efterhånden en af de få lande, som ik har dem hehe

Men en filial af et UG eller LTD, er vel bare løsningen ;D

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:04

umidlbart står der intet om privat hæftelse vs. selskashæftelse..

Det lyder da lidt vildt hvis indskud er 1 euro

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 15:07

MikkelFriis:

umidlbart står der intet om privat hæftelse vs. selskashæftelse..

Det lyder da lidt vildt hvis indskud er 1 euro

Jep...dejligt, ikk´?

Big Smile

Hilsen

Diana

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10

Hej Diana

Jeg kiggede lidt på din hjemmeside!

Her har du bl.a. en anbefaling til Thorbjørn på a-skat.com og nu også til Ejler Ottesen?

Jeg er ikke helt sikker på dine anbefalinger og din objektive holdning til eks. SmbA, idet vi trods alt har såvel Thorbjørn som Ejler her på Amino, hvor netop hele problemstillingen omkring netop SmbA har været oppe til stor diskussion.

Så jeg kunne da personligt godt tænke mig, at du lige meddelte din forbindelse til de omtalte personer.

Til trådstarter kan jeg kun anbefale, at du undersøger forholdene meget grundigt inden, du i givet fald beslutter dig. Et godt udgangspunkt kunne være Jacob Tøjners blog og indlæg her på Amino, så får du om ikke andet, også den anden side (bagsiden) af SmbA m.v..

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Hej Mikkel

Ja, det er fantastisk!

Og så igen måske ikke da det jo afhænger af, hvad du skal med selskabet, herunder hvilke interessegrupper der skal bruge eks. regnskaber m.v., eks. banker, leverandører m.v., hvor jeg kan se nogle problemer med en accept af disse selskabsformer, alene ud fra selskabets kapitalforhold.

Der er desværre ingen forhold, hvor det er enten sort eller hvidt.

Mikkel, den bedste anbefaling jeg kan give dig er, at du søger en professionel og kompetent rådgivning hos en selskabsekspert, eks. en advokat som også har et rådgiveransvar. Hvis du grundlægger din beslutning på denne tråd alene, så bevæger du dig ud i et ukendt land med de konsekvenser, som det nu måtte have.

Hilsen

Tonny

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 15:22

Hej Tonny!

Begge de to herre har jeg et løst forretningsforhold til, og det i forbindelse med skattesager.

Jeg har dog set på SmbA i forhold til ApS, som jeg selv har et af :-) og fundet, at SmbA er en mere fleksibel form for selskab. Og det er typisk en fordel for begyndende iværksættere og/eller nye forretningsdrivende, der ikke har kapital til rådighed, men drivkraft til eget produkt/service de gerne vil sætte i gang.

Det er med SmbA, som med andre firmaopsætninger, at der er fordele og ulemper, så man skal ikke absolut tage et SmbA, hvis det er mere konstruktivt med ApS.

Hilsen

Diana

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)