Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Mange tak for jeres kommentarer til alle jer, der har brugt tid på at svare. Jeg beklager hvis jeg ikke var helt så klar i spyttet i første udkast - jeg lærer hver dag:-)

Vi leder i første omgang efter et Open Source CMS, derfor har vi netop undersøgt sådanne (måske viser det sig at opensource ikke kan de ting, vi ønsker..). Jeg kender til et par betalingsCMS'er, som er rigtigt gode og lækre, men vi vil i første omgang se om det ikke kan gøre med Open Source. Vi har faktisk haft stor glæde af at min mand (datalogen:-)!) har kunne rode med koden ved dotnetnuke.

Af tekniske årsager (server) vil vi i fremtiden helst ikke bruge Umbraco og dotnetnuke, da det kører på .net-teknologi.

Så hvis nogen stadig gider være med, vil jeg blive rigtigt glad for nogle kommentarer til og erfaringer med Open Source CMS'er, der ikke kører på .net og som lever op til de ønsker vi har indholdsmæssigt.

Bedste hilsner
/Line 

Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for godt svar til Ennovation:-)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu alligevel anbefale Joomla. Jeg  har aldrig oplevet at et template skulle være restriktivt (jeg har endnu ikke mødt et design jeg ikke kan lave til et Joomla template!), og der findes altså 4000+ udvidelser til Joomla, så at det ikke kan nok er vist mere et spørgsmål om at lede de rigtige steder :).

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hyldig:

Jeg gav Niels 1 stjerne for at komme med et irellevant svar i tråden. Det er rimelig åbenlyst, at der eftersøges et Open Source system, og ikke et Closed Source. Hvis det ikke giver anledning til at give én stjerne, så beklager jeg - det er nu også den allerførste stjerne jeg har givet på Amino, eftersom funktionaliteten først er blevet stillet til rådighed for mig i dag. Så det er også mere ment som en hurtig test af featuren, frem for et angreb mod Niels.



Ok, men jeg kan nu ikke se at trådstarter nævner det skal være Open Source cms, der findes masser af closed source cms systemer, som kan tilpasses i lige så høj grad som open source cms (det er uhyre sjældent at folk alligevel roder med selve kerne koderne i et open source, det er kun for über nørder). Bare lige så det er på det rene, så kan et kommercielt closed source cms sagtens være meget mere skalerbart, bedre understøttelse af 3. parts applikationer, html. plugins og samspil med andre systemer, sammenlignet med et open source cms.

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Lars Meyer:

Ok, men jeg kan nu ikke se at trådstarter nævner det skal være Open Source cms, der findes masser af closed source cms systemer, som kan tilpasses i lige så høj grad som open source cms (det er uhyre sjældent at folk alligevel roder med selve kerne koderne i et open source, det er kun for über nørder). Bare lige så det er på det rene, så kan et kommercielt closed source cms sagtens være meget mere skalerbart, bedre understøttelse af 3. parts applikationer, html. plugins og samspil med andre systemer, sammenlignet med et open source cms.

Jeg kunne aflæse ud fra trådstarters indlæg, at det i første omgang kun var Open Source CMS, som vedkommende var interesseret i at få gode råd m.v. til - hvilket må være bekræftet af dets nye indlæg. Det har tydeligvis ikke været lige åbenlyst for alle, hvorfor jeg beklager, hvis min bedømmelse var forhastet.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hyldig:

Lars Meyer:

Er det et krav at det skal være gratis Open Source CMS? Eller kan det også være closed source / betalings open source som har tilsvarende muligheder?

Off-topic - hvem giver Niels minus point for udvildigt at anbefale 2 andre løsninger, som såvidt jeg ved ikke er hans eget, og derved 100% objektivt? Nogen må virkelig ha ondt et vist sted.

 

Jeg gav Niels 1 stjerne for at komme med et irellevant svar i tråden. Det er rimelig åbenlyst, at der eftersøges et Open Source system, og ikke et Closed Source. Hvis det ikke giver anledning til at give én stjerne, så beklager jeg - det er nu også den allerførste stjerne jeg har givet på Amino, eftersom funktionaliteten først er blevet stillet til rådighed for mig i dag. Så det er også mere ment som en hurtig test af featuren, frem for et angreb mod Niels.

Jeg giver dig 1 stjerne fordi du ikke kunne bidrage med noget :) Det er ikke min første stjerne jeg giver ud, og heller ikke den sidste. ;)

OpenSource - 100% Wordpress. ti tusindevis af plugins og det er let og billigt at få lavet et unikt design.
ClosedSource - vil jeg som Niels gerne anbefale EasyFlow. De virker mere end professionelle og har nogen virkelig fede referencer :)

Men jeg er til Åben Sovs(Open Source) så jeg er 100% en Wordpress user. :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Line.

Tillad mig at gøre opmærksom på vores løsning, Sitemagic CMS.

Jeg tror det vil egne sig rigtig godt til nogle af Jeres mindre løsninger - eksempelvis foreninger. Det er meget fleksibelt og skalerbart, og så er det utroligt brugervenligt, som du efterlyser.

Vi arbejder i øjeblikket på et system til at justere det grafiske udseende. Den nuværende udvikler-version kan ses i en kort demo på nedenstående video (bør ses i fuldskærmsvisning)

Når det er færdigt, vil I kunne skabe et nyt design baseret på en layout-skabelon på meget kort tid, uden brug af HTML. Har I brug for mere fleksibilitet, kan I altid udvikle en rigtig design-skabelon til systemet, eller tage udgangspunkt i en af de eksisterende.

Hvis du har brug for mere information, så giv blot lyd :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Linemark:
Jeg beklager hvis jeg ikke var helt så klar i spyttet i første udkast - jeg lærer hver dag:-)

Hvis man ikke har lært noget hver dag, så har det været en dårlig dag :)

Linemark:
Vi har faktisk haft stor glæde af at min mand (datalogen:-)!) har kunne rode med koden ved dotnetnuke.

Imponerende.... at en datalog kan rode med koden :) hehe

Linemark:
Af tekniske årsager (server) vil vi i fremtiden helst ikke bruge Umbraco og dotnetnuke, da det kører på .net-teknologi.

Jeg mener at Umbraco kan køre på Mono på Linux men er dog ikke helt sikker. 

Derudover vil jeg gerne lige "forsvare" mit forslag til system som jeg kom med: Jeg ved hvor Lundsby er på vej hen med sit system og det er derfor jeg anbefalede ham. Selv er jeg ved at lave et system i .NET hvor man selv kan udbygge det løbende. Der vil også være mulighed for at man kan få en kopi af det så man kan arbejde videre med det uden at det går under Open Source.

Selvom man siger at man vil have Open Source så vil jeg altid (hvis jeg kan se at der er belæg for det) anbefale et Closed Source hvis jeg kan komme med gode argumenter over for det. Det er vigtigt at man får alle facts på bordet så den rette beslutning kan tages.

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Hyldig:
det er nu også den allerførste stjerne jeg har givet på Amino, eftersom funktionaliteten først er blevet stillet til rådighed for mig i dag. Så det er også mere ment som en hurtig test af featuren, frem for et angreb mod Niels.

Jamen nu ved du hvordan den fungerer :) Desuden så betyder stjernerne ikke noget for mig.

Fra Helsingør
Tilmeldt 21. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Som jeg læser dine indlæg tror jeg at Joomla vil være for teknisk for jer. Det et fantastisk system, men ikke for folk, der ønsker at holde fingerene helt ude af koden.

Jeg vil anbefale dig at bruge Wordpress. Det giver bl.a. mulighed for at I kan afvikle alle jeres sites på samme installation uden at det på nogen måde begrænser jeres ønsker til hvert individuelt site.

Moduler styres med et specielt widget-system, hvor du kan kombinere kasser og bokse efter behov, og det gøres med drag'n'drop.

Der findes utroligt mange plugins, og det eneste fra din liste som jeg ikke tror der findes er mulighed for direkte redigering i selve designet. Et par af de features du beskriver, som f.eks. menustruktur, afhænger dog af, at teknikken føres videre i det theme der anvendes, men kernen bag, kan sagtens levere det hele.

Hvis du "bliver lun" på Wordpress vil jeg gerne installere det for jer, så I hurtigt kan teste og få et umiddelbart indtryk.

Vi arbejder selv meget med Wordpress til hjemmesider og blogs, og jeg har kun positive oplevelser med systemet.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)