Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis en tjener 100.000 kr om mdr før skat, hvad er net udbetalt?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Regnestykkerne her er helt forkerte.

For det første er topskatten i 2010 nedsat til 51,5%. men den betales kun af indtægter over 389.900. Dertil komer de fradrag alle har - herunder personfradrag.

Faktum er, at folk der tjener rigtig godt i Danmark sjælden betaler meget mere end 30% netto i skat af det de tjener. Sidste år havde jeg en ret pæn indtægt og lå selv på lige godt 29% - alt medregnet, og det er endda uden at gøre brug af pensionsfradrag.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:26

Mikkel deMib Svendsen:

Regnestykkerne her er helt forkerte.

For det første er topskatten i 2010 nedsat til 51,5%. men den betales kun af indtægter over 389.900. Dertil komer de fradrag alle har - herunder personfradrag.

Faktum er, at folk der tjener rigtig godt i Danmark sjælden betaler meget mere end 30% netto i skat af det de tjener. Sidste år havde jeg en ret pæn indtægt og lå selv på lige godt 29% - alt medregnet, og det er endda uden at gøre brug af pensionsfradrag.

Hvis det er korrekt, får jeg mange penge tilbage i SKAT ..!

Fakta her er jeg skulle betale 60%, herefter AM-bidrag (ca. 8%), og så kirkeskat.

Men så glæder jeg mig da til SKAT skal betale, juhuu CoolYes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:29

Simon, prøv at tage din årsopgørelse og se hvor meget du tjente brutto, hvor meget der totalt set blev udbetalt og regn så din samlede skatteprocent ud. Den er ikke 68% - det kan jeg garantere dig for.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:30
Hej kunne de ik lave skatten om til "flad skat" eller hvad vi skal kalde det. Uanset indkomst skal man betale 30 eller 35 % i skat og så er der ikke noget som hedder fradrag?? De ville da være nemmere at finde ud af både for os og skattevæsnet. Tænk på hvad de kunne spare i admin. Omkostninger..
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:30

Jeg har meldt kirkeskatten fra for mange år siden. Jeg kunne alligevel godt blive gift i kirken, fordi min kone stadig er med i klubben Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Sorensen:
Hej kunne de ik lave skatten om til "flad skat" eller hvad vi skal kalde det. Uanset indkomst skal man betale 30 eller 35 % i skat og så er der ikke noget som hedder fradrag?? De ville da være nemmere at finde ud af både for os og skattevæsnet. Tænk på hvad de kunne spare i admin. Omkostninger..

Man kan alt hvad der er politisk flertal for og som ikke strider mod Grundloven. Ny Alliance forsøgte sig som bekendt med et politisk program med en flad skat. Der var dog ingen af de politiske ledere i partien, der kunne svare på konsekvenserne for konkrete lønmodtagergrupper (nogle husker måske den pinlige optræden Naser Khader i TV avisen, hvor han ikke kunne svar på selv simple spørgsmål om den flade skat).

Hvad der hurtigt blev tydeligt var, at Ny Alliance ikke kunne få ret mange til at stemme for deres politik. Og så bliver sådanne forslag ikke til noget.

Ekstreme ændringer i skattesystemet kan næsten ikke undgå at betyde, at mange mennesker kommer i klemme. Det er en af de væsentligt grunde til at det ikke sker.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:43

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:44

Mikkel deMib Svendsen:

Simon, prøv at tage din årsopgørelse og se hvor meget du tjente brutto, hvor meget der totalt set blev udbetalt og regn så din samlede skatteprocent ud. Den er ikke 68% - det kan jeg garantere dig for.

Jeg har lige tjekket min sidste "lønseddel", og der har jeg fået 37,53% udbetalt. Altså betalt 62,47% i SKAT + AM-bidrag.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 15:46
Mikkel deMib Svendsen:

Anders Sorensen:

Man kan alt hvad der er politisk flertal for og som ikke strider mod Grundloven. Ny Alliance forsøgte sig som bekendt med et politisk program med en flad skat. Der var dog ingen af de politiske ledere i partien, der kunne svare på konsekvenserne for konkrete lønmodtagergrupper (nogle husker måske den pinlige optræden Naser Khader i TV avisen, hvor han ikke kunne svar på selv simple spørgsmål om den flade skat).

Hvad der hurtigt blev tydeligt var, at Ny Alliance ikke kunne få ret mange til at stemme for deres politik. Og så bliver sådanne forslag ikke til noget.

Ekstreme ændringer i skattesystemet kan næsten ikke undgå at betyde, at mange mennesker kommer i klemme. Det er en af de væsentligt grunde til at det ikke sker.

:) ja alt kan lade sig gøre hvis de vil... Var ikke klar over at Ny alliance havde forslået det og har ikke set hans pinlige optræden i tv. -.. Men der må da være nogen kloge hoveder som de kan sætte til at finde ud af dette?? Jeg tror nu ikke at DK vil miste skatteindtægter når alt bliver gjort op...
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 15:50

Simon - det er din forskudsopgørelse den er galt med - når den ikke er rigtig, kan man meget nemt betale mere i skat end man reelt skal - det overskydende beløb får du retur Marts 2011.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)