Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andet firma bruger samme navn

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

koien:
jeg kunne da godt finde på at de steder hvor vi skal have links ved siden af hinanden, at tilføje flg. koishop.dk, os der kan stave det rigtigt.

Det synes jeg ikke. Det kan have den direkte modsatte effekt.

Fremgår domænenavnet tydeligt de steder, hvor I har links ved siden af hinanden?

Desuden kan det godt være rigtigt, at de er kommet til at stave det forkert, da de har registreret domænet 5. maj sidste år - og du 24. august. Så det er ikke særlig sandsynligt, at de ville lukrere på dit domæne.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:59

Det undre dog mig hvor lang tid det går før de finder ud af hvordan shop staves. De har trods alt haft 3 måneder til at komme i tanke om at det ikke er en chop-shop de render.

Men jeg vil give Claus ret, lad være med at bruge det med at du staver rigtigt som et slogan. Find hellere på noget mere negavtivt, og gerne noget hvor KoiChop ikke kan være med. Har de lidt sløv levering, så slå på du har markedets hurtigste levering (og lev så op til det), tager de ikke dankort, så fortæl at du gør. Find en af deres svaghed, og se så om du kan lave en styrke lige der, så ser det jo godt ud for dig...

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:06

Rasmus Fredslund Hansen:
jeg vil give Claus ret, lad være med at bruge det med at du staver rigtigt som et slogan. Find hellere på noget mere negavtivt, og gerne noget hvor KoiChop ikke kan være med.

Der skulle vist have stået positivt. Wink

Retter lige mig selv, da jeg tror, Rasmus mener noget mere negativt hos konkurrenten, som du kan bruge positivt i din markedsføring.

Men lad være med at hentyde direkte til konkurrenten.

De herligste påskehilsner
Claus Agerskov

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:53

Hov ja, der fik jeg byttet lidt om på et par ord. Det skulle have været noget positivt. At man kan stave rigtigt er jo hverken det ene eller andet. Men at man kan levere hurtigere end de andre er positivt, og en måde at udnytte konkurrentens svage side.

Så ja, find et positivt slogan, men gerne med bund i en af dine stærke sider, som modspejler en side hvor konkurrenten står svagt...

Du skal slet ikke nævne konkurrenten, du skal ikke skrive: Vi levere hurtigere end KoiChop, eller vi acceptere dankort det gør de ikke. Skriv: DK´s hurtigste levering. Betal med alle kreditkort. eller hvad det nu er du vil slå på.

Og tak for at du lige var hurtig der Claus, ellers var der vist gået helt 1. april i mit indlæg :)

Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Koishop.dk Skrevet kl. 15:53

Gode input, tak for det

Tilmeldt 16. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:13

Hejsa

må da godt nok indrømme at jeg blev noget shokeret over at jeg kunne læse herinde at du sviner mig til jeg var jo ikke sur da jeg ringede til dig men ærgelig over at jeg ikke havde fået bestilt det rigtige navn i tide

jeg havde faktisk bestilt begge 2 navne for at det ikke skulle kunne misbruges men det ene er åbenbart smuttet

min hjemmeside har haft det navn i ca 2 år det kan du jo ringe og spørge den person om som skulle have ændret navnet for længe siden der hvor du også ville anongsere

grunden til at jeg ikke har fået ændret det noget før er fordi jeg har en syg datter som var indlagt første gang da hun var en måned gammel med multialergi så har kørt meget stille det siste 1,5 år

desuden passer det jo heller ikke at jeg reklamere med dit navn det blir skrevet med mit eget navn og jeg havde jo også foreslået dig at vi måske kunne lave et samarbejde og vi snakede bla andet om import fra kina  hvor jeg sagde du skulle passe på da jeg havde gjort det et par gange men med uheldigt resultat men at hvis du ville importere var jeg gift med en kineser til evt hjælp

og du har heller ikke tilbudt mig at købe det du lød ikke intereseret i det så jeg spurte ikke tvært imod sagde jeg at jeg ikke kunne forstå at du havde skiftet navn på den netchop som du havde købt da den har eksisteret i mange år og som mange kunder kender inkl forhandlere

og alle som har foretning ved at det er nemere at lave salg på et alerede eksistrene navn

med undren Rolan

Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Koishop.dk Skrevet kl. 23:34

På havedammen.dk bliver der da annonceret med et koishop.dk med link koichop.dk

og de oplyser da at du har bedt om at det skal staves sådan.

Men som andre skriver i tråden. så kommer jeg da kun til at nyde godt af din reklame.

Da du ringede til mig bad du mig om jeg ville overdrage navnet til dig, og det er jeg naturligvis ikke intereseret i da jeg netop har brugt en del penge på at få lavet siden samt betalingsløsning. Men hvis du netop har bestilt flere navne for at undgå misbrug, hvorfor har du så fået lavet labels mv. stavet med koichop.dk.

Men som sagt så søgte jeg flere steder på navnet og det var ingen steder heller ikke på havedammen, som du selv slog op mens vi snakkede og fandt ud af at der stadig stod marielyst havepark. og dagen efter fik du ændret det. Hvordan kan du have haft det navn i 2 år når det først er registreret maj 2009.

Tilmeldt 16. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:16

har lige tjekket på have dammen

og kan godt se at det er stavet forkert men han ved nu det staves på den anden måde da vi snakede om det. det vil blive lavet om til mit eget navn da jeg naturligvis ikke vil reklamere for dig da vi jo ikke samarbejder. min hjemme side har haft det navn i lang tid på forsiden og det tror jeg godt du ved da du har linket på de forskelige navne på havedammen

men som andre har skrevet vil du nok lukrere på mit ry

jamen hvis du ikke ville sælge det til mig kan jeg ikke forstå at du skriver her at jeg ikke vil købe det hænger jo ikke sammen

mine forberedelser var i gang før den tid og så skrev jeg ca 2 år da det har været som jeg skrev en turbolendt tid men syntes nu at du skulle have haft ringet og snakket med mig før du skrev herinde jeg var jo ikke bange for at gøre det samme

mvh Rolan

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:32

Nicolaj:

Jeg stjæler lige lidt plads i tråden Smile

Er der nogen der ved om det er lovligt at have en ankertekst der er lig med et andet domæne eller varemærke og så linke til sig selv. Er det f.eks. lovligt for Pepsi at have en ankertekst der hedder Coca Cola og så linke til Pepsi.com?

i tilfældet koishop er det lovligt da det er sammensat af almindeligt forkommende navneord som f.eks. cykelshop

der kan man ikke få nedlagt fogedforbud at benytte disse.

i tilfældet Pepsi til coca cola, er det ikke lovligt da ordene ikke er almindelige ord.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 17:22

cpufan:

i tilfældet koishop er det lovligt da det er sammensat af almindeligt forkommende navneord som f.eks. cykelshop

der kan man ikke få nedlagt fogedforbud at benytte disse.

i tilfældet Pepsi til coca cola, er det ikke lovligt da ordene ikke er almindelige ord.

Interessant tråd. Tror personligt heller ikke på at koishop kan registeres som et varemærke af selvsamme grund. KoiChop kunne man sikkert registere, Rolan kunne også uden problemer kalde sin butik for Rolan's Koishop, og det ville da heller ikke være forkert at købe adword på koishop uanset hvad hans butik hedder. At påstå noget andet svarer til at ville forbyde andre i samme branche adgang til et ord der er lige så almindeligt  som f.eks. kaffeshop eller cykelbutik.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)