Jeg er kommet i den kedelige situation at jeg troede jeg havde fat i godt navn. I septemper 09 beslutter jeg at lave en havedamsforretning på nettet, jeg finder på navnet koishop.dk, det er ledigt, jeg får det samt bliver registreret i cvr under koishop og have.
Nu er jeg lige blevet ringet op af en som er meget sur over jeg har taget hans ide, han har nemlig fået lavet en side som han har stavet forkert koichop.dk, og har skulle nu til at lægge siden ud på nettet, da han finder ud af at det er mig som har koishop.dk. han ville derfor have at jeg skulle give navnet videre til ham, hvor jeg oplyser at jeg jo ikke kendte til hans planer da det ikke var registreret hos hostmaster. Han er så begyndt at oprette links rundt omkring hvor han staver det på "min" måde men kommer ind på hans koichop.dk.
Så er spørgsemålet hvad skal jeg gøre nu, jeg har fået lavet side samt betalingsløsning til koishop.dk, og er ikke intereseret i at betale for at få det lavet om til noget andet, og han vil ikke betale for det.
Jeg vil mene at det er ham der har en fejlstavning af dit domæne. Jeg ved ikke om det er muligt at registrere Koishop som varemærke, men hvis du kan, så kan du ihvertfald sørge for at han ikke kan byde på ordet Koishop på AdWords.
Så vidt jeg kan se så skal jeg betale omkring 5000kr for at varemærke registrere det hvilket jeg syntes er lidt urimeligt. Hvis det er ulovligt det han gør, hvor skal det så anmeldses. Jeg har kontaktet der hvor han har lavet links, de oplyser at hvis ikke har et registreret varemærke må andre gerne reklamere med det med henvisning til dem selv, men hvis jeg køber reklameplads samme sted så vil linket blive lavet med mit navn og til henvisning til min side.
Det er selvfølgelig ikke rart, når folk bliver vrede og kræver dit domæne. Men du skal altså bare holde fast. Du har registreret dit firmanavn i cvr-registeret, købt koishop.dk i god tro og fulgt spillereglerne helt.
At han så (uden at have registreret navnet koichop eller koishop i cvr-registeret) har købt et domæne med et stavemåde, der minder lidt om dit, er nu engang ikke dit problem.