Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af Google Adsense?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg har nu rodet lidt med Google Adsense men jeg har lidt svært ved at gennemskue den måde man bliver afregnet på.

Jeg kommer lige med et eksempel:

På en side har der været 46 sidevisninger.
Side-eCPM er 16,95

Hvis jeg så siger (16,95/1000)*46 får jeg en indtjening på 0,78 USD

Det er også det der står under punktet indtjening, men hvad med de 5 klik der hare været, giver det ikke noget?

Er der noget i det her jeg har misforstået?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 10:22
jamen, betalt for sidevisninger får man vist ikke af Adsense. vist kun ren klik betalt løsning

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:36
> Det er også det der står under punktet indtjening, men hvad med de 5 klik der hare været, giver det ikke noget?

CPM''en er netop udregnet på baggrund af det beløb, du har tjent på klik. Du har gennem klik tjent 0,78 på 46 sidevisninger = CPM på 16,96.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:44
eCPM er rigtig nok en beregnet værdi på baggrund af den klik-indtjening du har haft. eCPM kombinerer klikrate og klikpris i et enkelt tal der gør det let at sammenligne den faktiske værdi af trafikken. Det er jo ligegyldigt at du har en høj klikrate, eller en høj klikpris - det der er interesant for dig som annoncebærende website er hvad din indtjening i forhold til volumen er - og det er det som den beregnede eCPM værdi viser.
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:45
Jamen som jeg læser det, så er eCPM pris pr. 1000 visninger og ikke pr klik?

Det kan godt være det bare er mig der ikke forstår det ......

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:46

Hov, så ikke at Mikkel havde skrevet også ..........

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:49
Jeg håber det hjalp :)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:54

Dato: 10/11/2005 10:43:46 AM Forfatter: Mikkel deMib det der er interesant for dig som annoncebærende website er hvad din indtjening i forhold til volumen er - og det er det som den beregnede eCPM værdi viser.

Så tror jeg at 10 øren faldt, det vil så sige, at hvis jeg i mit tilfælde havde haft 1000 visninger og tilsvarende flere klik, så ville det have givet 16,95 USD ?

Side-eCPM er altså en estimeret indtjening pr. 1000 visninger baseret på det faktiske antal klik/visninger, korrekt?

Hvis ovenstående er tilfældet, så skal der godt nok mange mennesker igennem for at man kan få blot en lille indtjening.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:59
Jeg vil nærmere sige det modsatte - en konsistent CPM på $17 er fantastisk høj hvis du sammenligner med f.eks. "almindelige" bannerrekamer. 
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:04

Dato: 10/11/2005 10:58:31 AM Forfatter: lundsfryd Jeg vil nærmere sige det modsatte - en konsistent CPM på $17 er fantastisk høj hvis du sammenligner med f.eks. ''almindelige'' bannerrekamer.

Det kan du have ret i, min konklusion gik mere på, at 46 sidevisninger ikke batter af meget

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)