eCPM er rigtig nok en beregnet værdi på baggrund af den klik-indtjening du har haft. eCPM kombinerer klikrate og klikpris i et enkelt tal der gør det let at sammenligne den faktiske værdi af trafikken. Det er jo ligegyldigt at du har en høj klikrate, eller en høj klikpris - det der er interesant for dig som annoncebærende website er hvad din indtjening i forhold til volumen er - og det er det som den beregnede eCPM værdi viser.
Dato: 10/11/2005 10:43:46 AM Forfatter: Mikkel deMib det der er interesant for dig som annoncebærende website er hvad din indtjening i forhold til volumen er - og det er det som den beregnede eCPM værdi viser.
Så tror jeg at 10 øren faldt, det vil så sige, at hvis jeg i mit tilfælde havde haft 1000 visninger og tilsvarende flere klik, så ville det have givet 16,95 USD ?
Side-eCPM er altså en estimeret indtjening pr. 1000 visninger baseret på det faktiske antal klik/visninger, korrekt?
Hvis ovenstående er tilfældet, så skal der godt nok mange mennesker igennem for at man kan få blot en lille indtjening.
Dato: 10/11/2005 10:58:31 AM Forfatter: lundsfryd Jeg vil nærmere sige det modsatte - en konsistent CPM på $17 er fantastisk høj hvis du sammenligner med f.eks. ''almindelige'' bannerrekamer.
Det kan du have ret i, min konklusion gik mere på, at 46 sidevisninger ikke batter af meget