F.eks. http://www.google.dk/search?hl=da&q=define%3A+CPM&meta= |
Udregning af Google Adsense?
|
Det var dumt. Der er en meget stor risiko for at din konto hos Google AdSense lukkes nu. Det du lige har lavet hedder "claick fraud" - ved at klikke på annoncerne, har du brudt med Gogles regler for AdSense og kostet annoncører penge. Jeg håber da for dig at du ikke bliver smidt ud af AdSense, men hvis du gør det ved du nu hvorfor ... |
Hej Mikkel, Hvorfor skal jeg smides ud? Jeg har bare lige prøvet det af. Det er jo ikke sådan at jeg bare trykkede af 20-30 gange. Trykkede max 4 gange, bare for at se om det blev registreret. Desuden blev jeg "godkent" og fik adgang igår. Hvordan ved jeg om jeg er blevet smidt ud? Bye the way; en af grundende til at jeg klikkede, var faktisk at jeg synes det var interessante annoncer, det var om IP-telefoni. Jeg vil ikke lege med folks levebrød og bare trykke for at trykke, ved at der er folk der betaler for disse annoncer. Men... Det var som sagt også for at se om jeg havde opsat det rigtigt og om det virkede. Har du mulighed for at svare på mit spørgsmål egentlig? |
Hej igen, Savner lidt et svar, har fået vildt dårlig samvittighed da jeg klikkede 4 gange. Får man en advarsel først eller hvad? Det var kun for at prøve af og se om det virker og om jeg havde programmeret det rigtigt altså. |
> Hvorfor skal jeg smides ud? Jeg har bare lige prøvet det af. Nej, du har bestjålet nogle helt uskyldige annoncører. Det er et spørgsmål om tillid, og dn har du ikke udvist. På mindre konti gives der ingen advarsler. Hvis de opdager dine kliks, og det gør det som regel, så ryger du ud og de allerede optjente penge indefryses. Og jeg synes egentligt det er meget rimeligt - du har jo frarøvet nogle uskyldige annoncører penge. Det er altid en god ide at læse betingelserne for sådanne programmer INDEN man begynder at lege med dem - heri fremgår det nemlig meget tydelit at man ikke på klikke på egne anoncer :) |
Hvis det er mens man laver layout opbygning og sådan, så er det en god ide at tage screenshots og klippe sine adsense bokse ud o bruge dem som billeder, så undgår du at klikke på dem ved uheld. Hvis du endelig har brug for at teste, så er et klik længe nok :) |
Det er vigtigt at understrege at ikke engang ET ENKELT klik er tilladt - uanset om du skulle være intereseret i produkterne eller ej. Kliks på egne annoncer er ikke tilladt. Tyveri gradbøjes ikke :) |
Nej det er nok ikke tilladt, og tyveri gradbøjes ikke. Men på den anden side bliver man jo også på en eller anden måde nød til at teste om skidtet virker, eller om man har gjort noget forkert. Man kunne naturligvis skrive til en bekendt og bede ham klikke en gang, men det gør det jo ikke mindre ulovligt. |
> Men på den anden side bliver man jo også på en eller anden måde nød til at teste om skidtet virker Nej, det er Google''s opgave - ikke vores. > Måler google egne kliks ud fra den ip der logger ind på adsense siden? De bruger mange forskellige metoder, herunder IP. Dette har blandt andet givet problemer på kontorer hvor mange ansatte benytter samme Internetforbindelse og dermed (normalt) samme offentlige IP nummer. Hvis blot en enkelt medarbejder klikker kan man ryge ud af programmet. Og husk i den forbindelse, at ifølge Googles regler beholder de alle optjente og ikke udbetalte penge, hvis en konto lukkes. Det er derfor vigtigt, hvis man begynder på AdSense publishing, at ALLE medarbejdere ved at de ikke må klikke på AdSense reklamer. Overhvedet! Hos os er det fyrringsgrund hvs det opdages - lige på stedet, da det kan koste os mange hundredetusinde kroner hvis det sker. |