|
Okay, jeg har nu rodet lidt med Google Adsense men jeg har lidt svært ved at gennemskue den måde man bliver afregnet på. Jeg kommer lige med et eksempel:
På en side har der været 46 sidevisninger.
Side-eCPM er 16,95
Hvis jeg så siger (16,95/1000)*46 får jeg en indtjening på 0,78 USD
Det er også det der står under punktet indtjening, men hvad med de 5 klik der hare været, giver det ikke noget?
Er der noget i det her jeg har misforstået?
|
Udregning af Google Adsense?
|
> Det er også det der står under punktet indtjening, men hvad med de 5 klik der hare været, giver det ikke noget?
CPM''en er netop udregnet på baggrund af det beløb, du har tjent på klik. Du har gennem klik tjent 0,78 på 46 sidevisninger = CPM på 16,96. |
|
|
|
Jamen som jeg læser det, så er eCPM pris pr. 1000 visninger og ikke pr klik?
Det kan godt være det bare er mig der ikke forstår det ......
|
|
Hov, så ikke at Mikkel havde skrevet også .......... |
|
|
Så tror jeg at 10 øren faldt, det vil så sige, at hvis jeg i mit tilfælde havde haft 1000 visninger og tilsvarende flere klik, så ville det have givet 16,95 USD ?
Side-eCPM er altså en estimeret indtjening pr. 1000 visninger baseret på det faktiske antal klik/visninger, korrekt?
Hvis ovenstående er tilfældet, så skal der godt nok mange mennesker igennem for at man kan få blot en lille indtjening.
|
|
|
Det kan du have ret i, min konklusion gik mere på, at 46 sidevisninger ikke batter af meget
|
Bliv gratis medlem