Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ! Store pakker og ingen fragtfirma

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nu fået en pris fra Transportgruppen (CargoNord, som er en del af Transportgruppen) og den lyder på 219,-.

Håbede godt nok det kunne gøres billigere.

Lone

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 12:18
Hej

Vi kan muligvis hjælpe har du noget historik på mængder og geografi?

Vi tager os gerne tid til at kigge nærmere på tingene.

Smid en pb eller ring 70 208 110

Fra Ringsted
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:34
Hej Lone,

prøv lige at kontakte transportgruppen igen, du kan sende pakker som bilpakke op til 20kg, og max mål 1,5x0,6mtr., Bruger selv dem når jeg sender større pakker og fragt, leveres over hele Danmark.

MVH

Bo Hansen

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:43
DHL plejer at være "mand" for sådan en opgave... tag fat i dem!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 06:17
Danske Fragtmænd tager også et gebyr på 33 kr. for levering til ikke erhvervsdrivende.

Vi er begyndt at bruge TNT. Prøv dem.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 09:42
Hej Roscoe

Danske Fragtmænd tager 45,- + moms i gebyr for levering til private, og til nytår stiger det til 50,- + moms, vel og mærke oveni deres normale pris, og pakken som Lone her taler om, er rigtig nok for stor til at blive sendt som bilpakke, så den går i systemet med almindelig fragt, hvor der så igen findes 2 takster alt efter, om man selv indleverer pakken på en af deres Terminaler, eller de skal afhente. 

Det er i det hele taget et kæmpeproblem at få noget sendt fra "dag til dag" i dagtimerne til privatadresser i Danmark (B2C). Vi har problemet tæt inde på livet med FiskeKasser, som skal være fremme dagen efter inden aftensmad, og selvom vores kasser bare skal stilles, selv om kunden ikke er hjemme, skal vi alligevel betale gebyret. Vi bruger dog stadig Danske Fragtmænd, da de er meget stabile, men vi håber dog, at der snart kommer noget kokurrence på markedet, nu hvor PostDanmark også sætter sine priser drastisk op (iflg. Dagspressen).

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 17:16
Hej Listbeth,

tak for korrektionen....har i øvrigt for nogle uger siden set brevet med stigningen.

Egentlig er det næsten underordnet for mit vedkommende, idet Danske Fragtmænd er den absolut sidste udvej vi vælger, når der skal sendes noget. Har en gang været ude for, at det kunne tage 3 uger, at få læsset en dør på 30 kg. af. Chaufføren nægtede pure, at løfte den af. Til sidste sende vi en salgskonsulent ud, så han kunne tage den uden armen. Det skal retfærdigvis siges, at vi udelukkende har haft problemer på sjællandssiden med udulige chauffører og inkomtente vognmænd. Det er så bare lidt skidt for os, idet 80% af vore kunder er i nordsjælland:-(

Ovenstående skal ikke ses som en generalisering, men kun hvad jeg selv har oplevet. Vi skiftede ved årsskiftet til TNT og 9 ud af 10 gange er godset ude dagen efter - og ingen gebyrer for aflæsning til private.

Når vi har brug for at fylde et helt vogntog bruger vi en halv time på at ringe til sjællandske vognmænd, der er tomme på vej hjem. Det kan sagtens betale sig for os, at bruge den halve time på at finde en "tom tur" frem for at køre det hele til fragtcentralen og spare de 20%.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:56
Hej Roscoe

Det var bestemt ikke for at korrigere dig, mere fordi jeg er noget ærgerlig over et - efter min mening - helt og aldeles urimeligt og dyrt gebyr.

Jeg sidder ikke lige nu med mine notater fra de mange samtaler jeg har haft med virkelig mange transportfirmaer, og TNT kan jeg ikke lige huske nu og her, men ved at læse på deres hjemmeside, så er prisen for at sende en alm.pakke på 8 kg fra Thisted til Nyborg over 200 kroner.

Stort set alle de pakker vi sender, kan sendes som bilpakker (under 30 kg), og de allerfleste vejer mellem 5 og 10 kg. Vi sender i tæt tyk emballage (flamingo) og bruger deres webfragtsystem, noterer på fragtbrevet, at det er fisk, og skriver det skal være ude ved kunden dagen efter. Det går godt i tæt på 100% af tilfældene. Så den eneste anke jeg har på Danske Fragtmænd er prisen. Derfor har vi også sat al markedsføring af vores eButik i bero, da det er for dyrt lige nu at sende pakkerne ud, men vi har da nogle trofaste kunder i eButikken, og de skal selvfølgelig have den bedste betjening, herunder varerne til tiden.

Men, det med logistikken er et problem stort set alle har, men også noget, der arbejdes med fra mange sider, men nok ikke særlig koordineret. Jeg håber meget på, at der kommer nogle flere seriøse aktører på banen med nogle gode transportløsninger.

Og Lone - jeg vil da gerne lige spørge dig. Har du fundet en løsning på din volumenpakke?

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 00:05
Vi vil gerne være behjælpelige med distribution på Sjælland, dette er vores hovedsyfte og det er det vi kan.

Hvis i ligger i Jylland skal vi finde en løsning så vi kan trucke varene til Sjælland.

Hvis vi skal lave et ordentligt setup, kræver det arbjede fra din side også iform af levering af tal, volumer vægt al historik du har, men så er løsning også lige om hjørnet, i hvert fald på Sjælland, og til fornuftie priser

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:07
Hej Alle,

Nu jeg lige sidder og tænker over det så tilbyder DHL også at sende privatpakker, evt. gennem postdk således at man udnytter postdk''s posthuse til anmeldte, men udbytter nogle andre retningslinier og priser hos DHL.

I må ikke hænge mig op på hvordan det fungerer, jeg ved blot at der er en del der bruger denne løsning, også fordi DHL yder en større rabat end postdk.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)