Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er træt af...

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

...Amino!

Eller mere specifikt er jeg træt af:

- for meget reklame og for lidt information

- salgsfremstød forklædt som debatindlæg

Jeg har tidligere været meget aktiv bruger af Amino,men blev lidt slidt i kanten og har holdt en mere eller mindre frivillig pause. Nu har jeg så været tilbage lidt, men allerede nu er jeg klar til en ny pause.

Jeg kunne godt vælge bare igen at forsvinde ud i horisonten, men synes egentligt det ville være mest fair at komme med min kritik, så der var mulighed for at forholde sig til den. Måke er det bare mig, der er en gammel sur stodder, måske ikke...

Men lad mig lige uddybe det lidt.

Jeg er godt klar over at Amino er et kommercielt foretagende, men med så mange andre webdesigns, så er det altså vigtigt at vurdere forholdet mellem væsentlig information og fyld. Og for mig er Aminos gode sider druknet i reklamer. For øjeblikket sidder jeg mest med min lille 11" når jeg checker amino.  Og det betyder at jeg på forsiden kun kan se overskriften af det første indlæg - vil jeg se mere, må jeg scrolle.

Skal jeg skrive et indlæg, kan jeg ikke engang se redigeringsfeltet uden at scrolle!

Beklager, jeg er en doven forbruger som de fleste andre, og jeg gider ikke scolle når det virker unødvendigt.

Mit andet problem skyldes faktisk brugerne. Jeg har siden starten været glad for at på Amino var okay at gøre reklame for sig selv og sine egne varer, og det mener jeg stadig er oplagt.Jeg bliver tosset når man i andre fora bliver rakket ned for at anbefale det ene frem for det andet - men alt med måde.

I den seneste tid er jeg gang på gang stødt på tråde, hvor enkelte brugere benytter et spørgsmål til ikke bare at komme med et svar o en mulig løsning, men skriver hele sider om fordelene ved eget produkt. Den slags indlæg ønsker ikke at løse problemet, kun at sælge.

Hvis spørgeren f.eks. gerne vil vide hvordan man kontere korrekt i Summa, så hjælper det ikke noget med et en-sides indlæg om mulighederne i et konkurrende produkt. Det hælper i hvert fald ikke på spørgerens problem - men måske sælger det produkter? 

Er det kun mig eller sjler skuden for øjeblikket i den gale retning set fra en brugers synspunkt?

Som sagt er jeg nok på vej mod horisonten, men bliver nok hængende længe nok til at modtage de hånende bemærkninger til den sure gamle stodder - eller til en konstruktiv debat, hvis det stadig kan lade sig gøre på Amino...    Wink

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 22:57

Kan kun give dig ret!

Jeg synes det er OK at gøre reklame for sig selv herinde. Men så længe man fortæller det ligeud, placerer det i "jeg har et godt tilbud til dig" eller lignende. Synes det er træls når folk herinde begynder at reklamere for dem selv, ved at stille spørgsmål, med henblik på skjult reklame.

Det skulle måske være at alt forklædt reklame kan blive flyttet i en separat tråd som ikke vises i "seneste". Det kræver nok for mange resourcer, men kunne være fedt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00

Hej

Jeg er delvis enig med dig så langt, at de reklamer der kører på Amino kan virke forstyrrende og distraherende, men på den anden side, så skal dette forum finansieres på en eller anden måde.

Jeg er helt enig i, at der er del indlæg omkring hjælp til det ene og det andet, som egentlig burde udbydes på eks. Freelancer, hvilket jeg også forsøger at gøre i langt de fleste tilfælde.

Den sidste jeg vil kommentere er, hvor et indlæg netop har nogle spørgsmål, som så besvares med et "kontakt mig" svar, hvilket i mange tilfælde hverken hjælper spørgeren eller andre læsere af tråden.

Det kunne meget vel være, at der skulle en eller anden opstramning til, men det er trods alt brugerne selv, der i vidt omfang selv sætter "dagsordenen", så man må jo følge med eller som du er inde på, så vælge at forlade "skuden" inden den kuldsejler helt, billedeligt talt.

Hilsen

Tonny

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:01

Det første problem kan løses nemt.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:01

Hørt.

Jeg har selv været væk fra Amino et stykke tid og er godt nok chokket over den tilbudsavis jeg vendte tilbage til. Jeg tror det er svært at undgå salgsfremstødene i de enkelte tråde – det ville vist kræve at der udøves vold på iværksætter genet, hvis der ikke kommer en salgstale i ny og næ, MEN...man kan da absolut appelere til, at det overvejes om modtageren overhovedet har nogen værdi af tilbudet. Ellers er situationen jo alligevel modtaget negativt.

Enig hele vejen i dit indlæg.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 23:02

Jeg vil give dig ret i, at der er mange der forsøger at sælge deres produkter i stedet for at hjælpe spørgeren. Det er også et irritationsmoment for mig, specielt hvis der er nogle der kapre min tråd og forsøger at sælge mig noget jeg ikke har bedt om.

Reklamerne på amino må du leve med. Amino skal køre rundt på en eller anden måde. Du kan evt. blive en plusser, på den måde kan du slippe for de største reklamer.

Tilmeldt 3. Nov 05
Skrevet kl. 23:07

At et community, hvor guldkornene gerne skulle komme fra brugerne selv, skulle kræve så mange reklamekroner er lidt paradoksalt. Business er business, og det er jo fair nok, men jeg tror ikke at driften afhænger af hverken bannere, plus-medlemskaber eller lignende.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 23:09

@Tobias

Den mulighed havde jeg slet ikke set. Jeg har ret hurtigt droppet tanken om Plus, da det mest lignede et forsøg på at sælge en samlet pakke af produkter, hvor jeg ikke kunne bruge noget af det

Måske burde jeg lige kigge en gang mere på det. Jeg vil nemlig gerne - åbenbart i modsætning til mange andre - betale for at slippe for reklamerne!

Tilmeldt 3. Nov 05
Skrevet kl. 23:16

Hmmm, bare en lidt ærgelig situation at en medlemskab købes for at slippe for generende elementer, og ikke fordi man ønsker ekstra ydelser. Afpresning er et hårdt ord, men....

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:21

Tja, det er jo en hårfin balance, som alle næppe bliver enige om. Mange gange dagligt spørger folk, hvad man synes om deres website. Her gælder det selvfølgelig om at svare ærligt. Gør man det, må det også være OK at henlede opmærksomheden på sig selv, hvis man kan løse et problem for den hjemmeside. Smile

Side 1 ud af 5 (45 indlæg)