...Amino! Eller mere specifikt er jeg træt af: - for meget reklame og for lidt information - salgsfremstød forklædt som debatindlæg Jeg har tidligere været meget aktiv bruger af Amino,men blev lidt slidt i kanten og har holdt en mere eller mindre frivillig pause. Nu har jeg så været tilbage lidt, men allerede nu er jeg klar til en ny pause. Jeg kunne godt vælge bare igen at forsvinde ud i horisonten, men synes egentligt det ville være mest fair at komme med min kritik, så der var mulighed for at forholde sig til den. Måke er det bare mig, der er en gammel sur stodder, måske ikke... Men lad mig lige uddybe det lidt. Jeg er godt klar over at Amino er et kommercielt foretagende, men med så mange andre webdesigns, så er det altså vigtigt at vurdere forholdet mellem væsentlig information og fyld. Og for mig er Aminos gode sider druknet i reklamer. For øjeblikket sidder jeg mest med min lille 11" når jeg checker amino. Og det betyder at jeg på forsiden kun kan se overskriften af det første indlæg - vil jeg se mere, må jeg scrolle. Skal jeg skrive et indlæg, kan jeg ikke engang se redigeringsfeltet uden at scrolle! Beklager, jeg er en doven forbruger som de fleste andre, og jeg gider ikke scolle når det virker unødvendigt. Mit andet problem skyldes faktisk brugerne. Jeg har siden starten været glad for at på Amino var okay at gøre reklame for sig selv og sine egne varer, og det mener jeg stadig er oplagt.Jeg bliver tosset når man i andre fora bliver rakket ned for at anbefale det ene frem for det andet - men alt med måde. I den seneste tid er jeg gang på gang stødt på tråde, hvor enkelte brugere benytter et spørgsmål til ikke bare at komme med et svar o en mulig løsning, men skriver hele sider om fordelene ved eget produkt. Den slags indlæg ønsker ikke at løse problemet, kun at sælge. Hvis spørgeren f.eks. gerne vil vide hvordan man kontere korrekt i Summa, så hjælper det ikke noget med et en-sides indlæg om mulighederne i et konkurrende produkt. Det hælper i hvert fald ikke på spørgerens problem - men måske sælger det produkter? Er det kun mig eller sjler skuden for øjeblikket i den gale retning set fra en brugers synspunkt? Som sagt er jeg nok på vej mod horisonten, men bliver nok hængende længe nok til at modtage de hånende bemærkninger til den sure gamle stodder - eller til en konstruktiv debat, hvis det stadig kan lade sig gøre på Amino... |
Kan kun give dig ret!
Jeg synes det er OK at gøre reklame for sig selv herinde. Men så længe man fortæller det ligeud, placerer det i "jeg har et godt tilbud til dig" eller lignende. Synes det er træls når folk herinde begynder at reklamere for dem selv, ved at stille spørgsmål, med henblik på skjult reklame.
Det skulle måske være at alt forklædt reklame kan blive flyttet i en separat tråd som ikke vises i "seneste". Det kræver nok for mange resourcer, men kunne være fedt.