Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetkøb med velgørende formål

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

jeg vil gerne høre jer om en ide jeg lige er faldet over.

Som mange af jer ved har der før i tiden været internet projektet engodsag.dk, som åbenbart ikke eksisterer længere. Ideen er et cashback system, hvor en stor del af commissionen fra annoncørerne går til velgørende formål. Jeg er meget tiltalt af selve ideen, men er lidt i tvivl omkring om det er noget der kan overleve på længere sigt.

Jeg har et super domænenavn, der kan bruges til sådan et projekt. I den forbindelse vil jeg gerne høre jer om

- i tror at det er noget der kan have succes

- der er nogen der har et cashback system til salg (som jeg har mulighed at betale!)

Til sidst kan jeg afsløre, at jeg ikke har gennemtænkt det hele super meget, men bare er ved at spekulere lidt frem og tilbage. Ideen er ikke tænkt til Danmark.

Håber der er nogle der har lyst til at dele deres vurderinger med mig!

Venlig hilsen,

Iryna

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:31

Det er en god ide, så længe du er åben om økonomien i projektet. Jeg har selv et ligende projekt med nødhjælp, selvom jeg ikke har fået gjort å meget ved det. Det er ingen hemmelighed, at jeg tjener penge når folk bruger et af tilbudene eksempelvis.

Men byg videre på ideen, selvom jeg ser mange problemer med de cashback websites.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35

Jeg vil være 100 procent åben med økonomien. Det er nok en af kernepunkterne: at få tilliden fra forbrugerne - og det tror jeg bliver ikke så nemt i det land jeg har tænkt mig at afprøve det (vil ikke afsløre landet lige på det her tidspunkt).

Hvordan kan jeg bedst overbevise forbrugerne om, at pengene rent faktisk går til de velgørende formål?

Og hvad er problemet med cashback sitene efter din mening?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:42

Der er mange muligheder efter min mening.

1 ) En eller anden tæller der viser at nu er der nu samlet er sendt xx.xxx,xx kr til velgørenhed.

2 ) Lad brugeren se hvor meget de selv har sendt til velgørenhed, via deres leads.

3 ) Offentliggørelse af kvitteringer for indbetalinger

Prøv at brainstorme lidt på andre tiltag.

Jamen jeg har svært ved at se hvordan virksomhederne på sigt, kan have en fornuftig ROI på cashback kampagner. Desuden er der mange ombudet, hvilket kan konflikte med en bruger som f.eks. signer sig op de samme kampagner på flere forskellige pointsites?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

Casper, IOOS Internet:

Der er mange muligheder efter min mening.

1 ) En eller anden tæller der viser at nu er der nu samlet er sendt xx.xxx,xx kr til velgørenhed.

2 ) Lad brugeren se hvor meget de selv har sendt til velgørenhed, via deres leads.

3 ) Offentliggørelse af kvitteringer for indbetalinger

Prøv at brainstorme lidt på andre tiltag.

Jamen jeg har svært ved at se hvordan virksomhederne på sigt, kan have en fornuftig ROI på cashback kampagner. Desuden er der mange ombudet, hvilket kan konflikte med en bruger som f.eks. signer sig op de samme kampagner på flere forskellige pointsites?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

ok, jeg kan selvfølgelig også vælge bare at lave en ganske normal shoppingside som ikke er cashback og betale hele commissionen til de velgørende formål, men det ændrer nok næppe problematikken med dobbel leadsene.

Så du tror at konceptet kunne føre til succes, selvom det ikke er revolutionerende nyt?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:57

Det er ikke noget jeg selv ville benytte, og når jeg lige gennemtænker så har jeg svært ved at se det. Hvad er success for dig? Men med den rette tilgangsvinkel og system så skal du nok få nogen med på vognen. Men med det indtryk jeg har lige nu af, så bliver det opaf bakke i lang tid:-)

Prøv at se på muligheden hos partner-ads. Der modtager du procenter af den omsætning brugerne laver i de forskellige webshops som er oprettet. Du kan på dit webite give et tilsagn om at sende en del af omsætningen videre til velgørenhed, og på den måde lave en shoppe portal som sender penge til velgørenhed. Den ide er nok lidt nemmere at komme i gang med.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:02

Du kunne også kigge her, som har lidt af din ide også.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04

Casper, IOOS Internet:

Det er ikke noget jeg selv ville benytte, og når jeg lige gennemtænker så har jeg svært ved at se det. Hvad er success for dig? Men med den rette tilgangsvinkel og system så skal du nok få nogen med på vognen. Men med det indtryk jeg har lige nu af, så bliver det opaf bakke i lang tid:-)

Prøv at se på muligheden hos partner-ads. Der modtager du procenter af den omsætning brugerne laver i de forskellige webshops som er oprettet. Du kan på dit webite give et tilsagn om at sende en del af omsætningen videre til velgørenhed, og på den måde lave en shoppe portal som sender penge til velgørenhed. Den ide er nok lidt nemmere at komme i gang med.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Opad bakken på hvilken måde? altså for cashback siderne?

Det med partnerads er jeg ikke helt med på. Er det ikke det normale affiliate marketing, du snakker om? eller har jeg misforstået noget?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:46

Iryna.dk:

Jeg vil være 100 procent åben med økonomien. Det er nok en af kernepunkterne: at få tilliden fra forbrugerne - og det tror jeg bliver ikke så nemt i det land jeg har tænkt mig at afprøve det (vil ikke afsløre landet lige på det her tidspunkt).

Hvordan kan jeg bedst overbevise forbrugerne om, at pengene rent faktisk går til de velgørende formål?

Den mest troværdige måde er nok at forbrugene kan klikke sig ind på den hjemmeside som du gerne vil donere pengene til, og derfra kan de mistænksomme så følge med i hvor mange penge de modtager fra dig måned for måned.

Selvfølig er den metode ikke helt skudsikker, men folk kan i det mindste se at der rent faktisk bliver givet penge til det du lover at støtte.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Iryna.dk:

Den mest troværdige måde er nok at forbrugene kan klikke sig ind på den hjemmeside som du gerne vil donere pengene til, og derfra kan de mistænksomme så følge med i hvor mange penge de modtager fra dig måned for måned.

Selvfølig er den metode ikke helt skudsikker, men folk kan i det mindste se at der rent faktisk bliver givet penge til det du lover at støtte.

Ja det er en mulighed. Er måske en god ide bare at vælge en organisation frem for 100 forskellige, så det bliver mere overskueligt.

Tak for input.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)