Hej Mikkel
Som svar på oplægget, så kan jeg så godt forstå at både USA og Rusland sender top representanter til et møde om nordpolen, da begge lande har militære interasser i området. Det eneste DK kan have af interrasser er de måske forkomster af olie, som ikke engang er sikret er der, og som sikkert også vil være for dyrt at udvinde.
Ellers er det jo kun et goldt landskab som vil koste penge, og som sikkert mange natur folk vil ligge pres på regeringen for at beskydte. Og egentligt kan jeg ikke se hvad vi som land skal med det område, da det kun vil koste flere penge, med at sende vores udemærket søværn derop, for at håndhæve suverænitet.
Når vi snakker om at ministre tager på ferie, også uden for skoleferien, så hænger det ligeså meget sammen med, at man ikke altid kan få tingene til at løbe efter skoleferierne, og tager man det alm. arbejdsmarked, hvor man mere og mere er gået væk fra industriferien, så kæmper folk om at få sommerferie sammen med deres børn, sådan at barnløse, skal "nøjes" med ferie udenfor ferie sæsonen. Ligeså så kan det være svært for en minster, at rende rundt i en turist by i højsæsonen, uden at skulle diskuterer med andre ferie ramte danskere. At det så går ud over børnenes skolegang, ser jeg ikke som noget problem. Da de her sikkert får en bedre kvalitets tid, med forældrene.
Og når man snakker ferie, og ministre, så ser man også tit at de stiller sig til rådighed for pressen, og at de er inde i stoffet, når en journalist spørger ind, så helt ferie holder de så heller ikke.
Vi lever ikke længere i 30'erne, hvor man kommunikerede med breve, der er opfundet noget som hedder PC og internet, med trådløs net. Sådan at uanset hvor man er, så kan man blive opdateret. Man kan heller ikke sidde på kontoret og kun diskuterer, og nedgøre alt muligt, men der skal også tit tålmodighed til, som mange danskere desværre har glemt eksisterer. Man må vente på at de tiltag man laver, bliver realiseret, sådan at man kan bedømme den reele effekt, der er jo intet, hvor man kan se effekten, dagen efter, når man snakker politik.
/Kenneth