Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Politikerne er fucking dovne!

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hvordan kan vi forvente at danske lønmodtagere og iværksættere knokler ekstra på, for at løfte os ud af og forbi krisen, når vores øverste ledere - politikerne, igen og igen vælger af fise den af med familien i stedet for at passe deres job!?

Denne gang er det Lene Espersen der har fucket op. Hun har valgt at tage ferie syd på med familien, i stedet for at møde op til et vigtigt møde om Antarktis hvor bl.a. Hillery Clinton og den Russiske udenrigsminister har valgt at møde op. De er altså også travle folk, og det er også Påske hos dem. Det er sgu arrogant at melde fra til den slags. Og hvad det får af politiske konsekvenser for vores interesser på Nordpolen, kan jeg slet ikke gennemskue.

Sidste gang var det Lars Lykke Rasmussen, der ikke kunne holde sig vågen gennem et topmøde, og senere valgte at lade sine børn pjække fra skolen, for at tage på ferie udenfor skoleferien.

Hvad er dog det for nogle slappe signaler de politikere sender til befolkningen? Hvordan skal private og offentligt ansatte lønmodtagere, der for de flestes vedkommende tjener langt mindre en top-politikerne, fortolke det her? At det er ok at fise den af? At det er OK at løbe fra de aftaler og forpligtelser man har?

Ja, jeg synes satme det er pinligt!

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 22:26

Du har fuldstændig ret Mikkel!

Man må jo lige som vælge hvis man vil være politiker ved man at jobbet er meget anderledes end mange andre jobs, man er blevet valgt af rigtig mange danskere til at skulle repræsentere Danmark til disse vigtige events, også må man sku tage sig sammen! Du kan hellere ikke som iværksættere der er ved at sælge din virksomhed ikke møde op når de store forhandlinger foregår! No

De må bare tage sig sammen!..

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:34

Ja Mikkel kan kun give dig ret, det er sku for dårligt, havde godt læst at det var Lars Barfoed der var blvet sendt til dette møde, og det synes jeg var lidt mærkeligt, men det er der jo så en forklaring på nu..

Er desværre ikke sikker på at det er en opgave den kære hr Barfoed kan løfte..

Arbejder på at iværksætter drømmen bliver til virkelighed..

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:40

Det er virkelig ikke noget der kan sætte mit pis i kog. Uanset hvilket jo du besidder, så er det også vigtigt at komme ud og koble af = ferie. Der sker jo altid et eller andet og Lene er efterhånden erfaren nok til at vælge sine kampe. Så mon ikke hun har sendt en erstatning.

Selvom man er iværksætter og er ved at starte noget op, brænder man ud hvis man i flere år kører på uden ferie. (nej jeg holder ikke selv ferie :)), men tror stadig det er vigtigt at lukke computeren og fokusere på andet end arbejde. 

Jeg kender ikke vigtigheden af mødet eller indholdet, jeg er dog blind nok til at tro at Danmark ikke går klip af noget.

Det Lars Lykke lavede, mener jeg ikke er til direkte sammenligning. Han valgte at hive sine børn ud af skolen, og det var der kritikken lå...helt fair. Men at Lene tager på ferie kan jeg ikke se harmen i.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Hej

Jeg er delvis enig, men det er meget firkantet sat op.

For mig er der ingen tvivl om, at denne situation følgelig er blevet vurderet, og konklusionen er blevet som den er.

Hvorvidt det er fornuftigt eller ej, vil kun tiden vise. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at vore politikere arbejder mere end gennemsnittet, så jeg under dem gerne ferie.

Jeg er ligeledes heller ikke i tvivl om, at der er en eller anden kontakt til den rette minister (Lene Espersen) i denne sag, så der stadig kan træffes de rigtige beslutninger, hvis det bliver påkrævet.

Hilsen

Tonny

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:47

Boysen:

Jeg kender ikke vigtigheden af mødet eller indholdet, jeg er dog blind nok til at tro at Danmark ikke går klip af noget.

Det var vist også det man sagde, dengang vi i sin tid sendte en fordrukken minister til Norge for at forhandle om Nordsøen - og se hvad det endte med! :)

Lene Espersen skal da naturligvis have lov til at holde ferie - men ikke når der er vigtige møder, som toplederne fra andre lande mener er SÅ vigtige at DE møder op - også lige midt i deres højhellige Påske. Det er arrogant og det er dumt og det er ganske enkelt ikke det hun er hyret til.

At være landspolitiker ER et ekstraordinært hårdt job, med ekstremt meget arbejde og håbløse arbejdstider. Det er altså ingen hemmelighed. Ønsker man ikke dette er det helt fair, men så skal man altså bare ikke stille op til valg eller acceptere en minister stilling.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51

For mig er der absolut ingen tvivl om, at Udenrigsministeriet følgelig har vurderet denne sag indgående, hvorfor det er alt for tidligt at dømme, hvorvidt dette er en fejl eller ej.

Der er ingen tvivl om, at der altid vil være en eller anden vigtig sag, som kræver repræsentation, men igen det er svært for os "udenfor" at vurdere vigtigheden af lige denne sag på dette tidspunkt.

Jeg hælder mest til, at det indtil videre er OK, at Lene Espersen har taget ferie.

Hilsen

Tonny

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:08

Tonny Skov Pedersen:
For mig er der absolut ingen tvivl om, at Udenrigsministeriet følgelig har vurderet denne sag indgående, hvorfor det er alt for tidligt at dømme, hvorvidt dette er en fejl eller ej.

Tror du også de gjorde det, da de som nævnt for en del år siden sendte en fordrukken minister til Norge? Jeg tillader mig at tvivle.

Og tvivlen bliver jo også temmelig godt underbygget af at netop toplederne fra USA og Rusland synes mødet er så vigtigt at de skal møde op. Så virker det altså underligt, at vi - lille Danmark, der har ret vigtige interesser på spil netop i det Nordatlantiske, mener det ikke er så vigtigt.

Og hvis der så virkelig var en eller andet fantastisk god forklaring på det, hvorfor får vi den så ikke? Den officielle forklaring vi har fået er jo blot at Lene har valgt at holde fast i en ferie med familien på trods af at mødet er aftalt for længe siden (vist før hun blev minister - men netop da hun blev minister sagde hun jo ja til et job med nogle eksisterende forpligtelser og aftaler, som man ikke bare sådan kan løbe fra).

Men denne tråd handler ikke bare om Lene eller Lars - for jeg synes jeg har oplevet alt for mange andre tilsvarende eksempler, store og små, på politikere som på ingen måde er gode eksempler for lønmodtagere - herunder de tusindvis, der er ansat af politikerne i det offentlige.

I en tid hvor netop det offentlige lider under alt for mange sygdomsdage (17 dage årligt mener jeg var det tyal jeg hørte der i snit er) er det skide vigtigt at lederne - politikerne, går foran og viser en dedikeret indsats. Det gør man altså ikke på den måde som f.eks. Lars og Lene har ageret i de her sager. De gør det modsatte.

Jeg vil dog gerne understrege, at det langt fra er alle politikere, som jeg synes er dovne. Der er masser af politikere - både dem jeg er enige og dem som jeg er uenige med, som virkelig knokler på, altid er velforberedte og i det hele taget udfører deres arbejde, som man kan forvente. Men der skal bare ikke så mange fjolser til, for at ødelægge en masse motivation - og det sker desværre mere og mere, såvidt jeg kan se.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29

Hej Mikkel

Jeg har netop sagt, at jeg ikke er uenig med dig, men at sammenligne den nuværende situation med en "fordrukken" politiker er måske lige meget nok.

Iøvrigt er jeg helt enig i, at der også inden for politikerkredse er meget hårdtarbejdende og så de dovne, og jeg mener så netop Lene Espersen normalt hører til de meget hårdtarbejdende, derfor min vægring ved det angreb på hende i denne tråd.

Det kan udmærket være, at jeg tager fejl, men det får vi jo først at se senere, når konsekvenserne af hendes afbud kommer for dagens lys, og det skal det nok, om ikke andet så EB eller BT manér. Det er så bare ærgerligt, at jeg ikke ser det, da jeg ikke tillægger dem nogen værdi overhovedet.

De øvrige argumenter er jeg stort set enige i, og ja politikerne bør være "rollemodeller" for andre, særligt dem der råber op om, hvad vi skal præstere i vort lille samfund.

De bedste hilsener

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:36

Hej Mikkel.

Man får hvad man betaler for!!!

Det gælder både i forretning og i politik (burde være 2 sider af samme sag).

Hvis man vil ha' TOP-kvalificerede folk, må man betale det de er værd. Ellers får præcis det man betaler for, og resultatet er en gang gryderet (læs: væltet lokum).

Der er enkelte undtagelser, f.eks. Anders Fogh Rasmussen, som aldrig ville tillade den slendrian som Lars Løkke åbenbart accepterer.

Alternativet er jo at stemme anderledes ved næste valg, men dét har jeg absolut ikke lyst til at anbefale. Men måske et andet valgsted (Spanien, Portugal eller længere væk Cool )

Ha' en fortsat god aften i den lille andedam.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)