Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds struktur

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Brugere

Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil have uddybet.
Det drejer sig om virksomheds struktur, min forretningspartner og jeg er i opstartsfasen
Af to virksomheder.

Og mit spørgsmål går på hvordan og hvorledes det vil være smartest for os at
At bygge vores virksomheds struktur op både i henhold til os imellem, men også i forhold til skat, regnskaber, moms osv.
Ideen er at jeg sidder på 49 % af den ene virksomhed og 51 % af den anden virksomhed
Og for min forretningspartner er det selvfølgelig omvendt,
Virksomhederne skal holdes separat fra hinanden
Så jeg ved ikke skal man starte et holdingselskab der ”ejer” virksomhederne eller er der en anden metode hvor på vi kan løse det.

Med venlig Hilsen

Jonas

When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 15:30
I kan jo for så vidt sagtens bare stifte 2 APS''er som i ejer med den procentdel du angiver.
Men det kan måske godt være en god idé for dig (og måske også din partner) at du stifter et APS du ejer 100% som så ejer dine anparter i de andre selskaber. Men det er egentlig af andre årsager en selve anpartsstrukturen.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 15:46
Vil i den situaation klart anbefale at I får et holdingselskab hver.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 16:51
Tak for svarende de er rigtig gode, problemet lige pt. er at vi ikke har kapitalen til at oprette et APS og da slet ikke to
Men ideen omkring hver sit holding selskab er noget vi vil overveje ret kraftigt.

Hvilket jo så bringer et andet spørgsmål op om et Holdingselskab Kan det være en enkeltmands ejet virksomhed ?

When you go home tell them of us, and say, for your tomorrow, we gave our today.
Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 17:34
Det er nemt, for du stifter holdingselskabet og din kammerat gør det samme. Dermed har I hver investeret 125.000 kr. Disse holdingselskaber stifter ved hjælp af denne kapital de 2 datterselskaber.

Altså får I to holdingselskaber, og to datterselskaber for 125.000 hver.

Holding skal i sagens natur være et ikke-personligt ejet selskab, og hvis du har en konstruktion der indebærer et holdingsselskab, kræves der revision af regnskaberne.

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 17:36
Ah sorry, har lige set at I ikke har kapital til at oprette driftsselskaberne som ApS, så jeg trækker mig lige ud af diskussionen, ved intet om enkeltmandsselskaber - sorry.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 17:37
Holding er et eller andet sted bare et udtryk for et firma der ejer andre firmaer, men ideen med et Holding får lidt af det hvis det ikke er et selskab med begrænset ansvar du bruger som Holding selskab. Ideen er jo at du kan skattefrit overføre overskudet fra dit datterselskab til moderselskabet og her bruge midlerne til yderligere investeringer og først betale skatten når du trækker det ud til dig selv.
Hvis du ikke opretter APS selskaber så er det meget fint med jeres fordeling på 49/51% (hvorfor iøvrigt denne konstruktion og ikke 50/50 i begge?), men hvis der sker noget så hæfter begge ejere personligt. D.v.s. hvis det er dig der har flest midler og din partner ikke har nogen, så vil al gæld blive hentet hos dig og så kan du råbe nok så højt op om at du kun ejer halvdelen.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 17:38
OK, men tak for svarende Thomas de kan bruges på et senere tidspunkt
Fra Brønshøj
Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 17:41
Grunden til 49% og 51% er at jeg har et selskab han skal være med i og omvendt, jeg skal havde den bestemmende inflydelse i mit selskab og
omvendt derfor denne struktur, ved ikke om det er smart men det er i hvertfald det vi er kommet frem til, andre forslag er selvfølgelig velkomne
Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 17:47
Overvejet at lave hvert jeres selskab, og så bare lave samarbejdsaftaler.
Side 1 ud af 6 (52 indlæg)