Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man det?? Låse indhold på en hjemmeside...

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

hmmmm, ved ikke rigtig hvor jeg skal starte uden jeg fortæller alt for meget.

Men jeg har en mulig aftale om at lægge en bog online, som et gratis værktøj for brugerne af siden. Denne bog er en dansk oversættelse af en engelsk bog. Den engelske bog ligger online i dag, dog mod en mindre betaling på den pågældende side, men omvendt vil der vel også her være en stor mulighed for at man blot betaler det denne koster og så smider den ud i det offentlige rum efterfølgende?

Når bogen nu er på dansk, så tænker jeg også at dette begrænser da lysten til at kopierer den "fordi man kan" - omvendt, hvis den allerede ligger 100% tilgængelig på min side, hvorfor skulle man så gide kopierer den - i henhold til Harry Potter så skete dette før eller på selve udgivelses dagen - den bog jeg taler om har trods alt været i handlen i lidt mere end et år.

Jeg kan sagtens forstå at dem der vil kan kopierer den, men jeg tænker samtidig med at kunne via scripted gøre denne side besværlig og kopierer (har forstået at dette ikke kan umuliggøres nu) - og så selvfølgelig samtidig skrive noget omkring at dette er en tekst med copyright, og evt. smide et vandmærke ind - med dette vil jeg opnå følgende:

For normale forbrugere som mig selv, tror jeg samvittigheds mæssigt at man nok hellere vil købe bogen, end sidde i sidste ende med en udprintet version som i øvrigt har vandmærke på. Og hvis det samtidig kunne besværlig gøres inden man sad med udprintet ville det jo være super.

For dem der vil snyde fordi de kan, ja de ville sku nok aldrig købe bogen anyways.

Nå det var blot lige mine tanker her fra morgenstunden :)

Bendtsen

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:49

Personligt ville jeg intet have imod at sidde med en udprintet eBog. Sådan fungerer en masse bøger idag, og hvis bogen ligger frit tilgængeligt hvorfor i alverden skulle jeg så købe den? Jeg synes ikke det lyder som en fornuftig forretningsplan.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:03

Jeg tror at du lægger for meget energi i det i forhold til hvad indtjeningen vil være.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:19

Hej Gweb og Niels

Jeg har svært ved at forklare tingene i detaljer, men denne type bog er ikke et SEO lex eller lign - men typisk en bog du kan tage frem når du har gæster mv. , så er det lidt mere lækkert og kunne tage den originale verison ud af et svøb, og bladrer op i den flot indbundet æske, end at smide en stak A4 papirer på bordet, hvor der er vandmærke bag teksten, og der iøvrigt vil stå med kæmpe bogstaver "copyright mv."

Men man er alle så forskellige, og nu var det ikke selve forretningsplanen jeg spurgte ind til, det er der fuldstændig styr på - og hele projektet er nøje gennemtænkt, så det eneste jeg rent faktisk ville med denne tråd var og afdække hvordan man kunne sikrer/besværliggøre at folk blot sidder og printer en bog ud fra ens hjemmeside - og det er både i forhold til dem der lever af normalt at sælge bogen, men også i forhold til at få folk til at benytte sig af den tilgengængelige online løsning, så folk besøger siden igen og igen.

Så hvis der er flere der har indspark til hvad man evt. kunne gøre for at besværlig gøre tingene, så er i meget velkomne til at komme med jeres guldkorn :)

Bendtsen 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 20:28

Bendtsen:
Den engelske bog ligger online i dag, dog mod en mindre betaling på den pågældende side,

Kan du ikke bruge samme model som dem der har den engelske udgave liggende ? Det har rettighedshaverne jo accepteret er godt nok  - på et eller andet plan.

mvh

Jan

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:43

Hej Jan

Det kan også godt være det bliver enden på det hele, men det jeg helst ville have er en fuld version, gratis for brugerne, da jeg ved dette kunne skabe en rigtig god traffik til siden, og gøre siden endnu mere spændende for et meget bredt publikum - så hvis dette er muligt er det min første prioritet.

Anden prioritet, er og lægge måske en eller anden form for reduceret udgave af bogen gratis på nettet, og så kan folk købe den online, hvis de vil have den fulde version. Anden prioritet kunne også være og lave en aftale om at bruge andre gratids online værktøjer af samme type, som er tilgængelige online - men nu vil jeg jo gerne have siden til at blive creme de la creme indenfor branchen, og derfor ville jeg gerne kunne tilbyde brugerne det bedste - derfor er min anden prioritet langt ude, og jeg vil gøre meget for at få min første prioritet på plads.

Men det skal gøres på en lækker måde, ikke noget med at et pdf dokument åbnes mv. med mindre man kan gøre det så snedigt, at det ser ud til at være en del af siden. Og har nu fundet ud af det ikke er muligt at gøre det Umuligt at kopierer, men ville stadig gerne kunne gøre det besværligt - at så nogle vil gøre det anyways, det kan man nok ikke undgå - omvendt hvis man var så ihærdig efter at få den lagt online andre steder på nettet, så ville der nok allerede være nogen der have scannet hele bogen, som har været i handlen i mere end et år og lagt ud på nettet efterfølgende - dette er dog ikke sket endnu.

Well, vi må se hvor det ender, men jeg håber stadig og køre denne i hus, det ville være så stort :)

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:50

Hej igen

Kom lige til at tænke på en anden mulighed.

Kunne det tænkes at man lavede en feature, hvor hvis man printede bogen ud, at man skulle skrive navn og adresse mv. så forlaget efterfølgende kunne sende et giro kort eller lign, så de fik en hvis betaling for bogen, eller på anden måde kunne lave noget med IP adresser mv, som ville få mange til at undlade og printe den.

Ved godt der stadig ville være nogen, der ville være fuldstændig ligeglade, og skide højt og flot på alt det der, men igen, mange af disse vil nok alligevel ikke være potentielle købere af den rigtige bog?

Blot lige en tanke?

Bendtsen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:54

Bendtsen:
Så hvis der er flere der har indspark til hvad man evt. kunne gøre for at besværlig gøre tingene, så er i meget velkomne til at komme med jeres guldkorn :)

Du kan også gøre tingene for besværlige. Du har fået mange gode tips i tråden, men én ting går igen på dem alle. Lige så snart den kan læses på skærmen så skal du betragte den som kopieret.

Så læg vægt på dem der vil købe hele bogen og håb på at dem der læser den online (evt. downloader en pdf der indeholder noget af dem) også vil købe den.

Som jeg sagde før, så bruger du lige nu alt for meget energi på at finde en besværlig måde at læse den på, så indtjeningen ikke matcher dit arbejde med det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 22:18

Hej niels

Tror ikke du har forstået pointen - jeg skal ingen indtjening have på bogen, det er ikke min bog, men for at gøre det mere attraktivt for rettigheds indehaverne, så ville det jo være en fordel, hvis man kunne vise dem en måde hvorpå det var besværlig gjort og kopierer.

Bendtsen

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:30

Bendtsen:
Tror ikke du har forstået pointen

Jeg vil ikke svare for Niels men tror han har forstået hvad du vil og det er ret simpelt for det kan du ikke. Alternativet vil være PDF og hvad der findes i den retning. Du kan evt lavet det i flash men så ryger SEO del er jeg ret sikker på.

/allan

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)