Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bruge mit domænenavn fra gratisdns.dk uden hosting til wordpress?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for dit svar. Så mit næste spørgsmål: er det tilladt at køre affiliate kampagner over ens hostet wordpress blog, der ikke skal downloades? Dog med et andet domænenavn, der ikke har "wordpress" med.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58

Ja, det vile være tilladt; du bør dog nok rådføre dig hos udbyder.

Sagen er mere om det er teknisk muligt; nogle (om ikke alle) blogudbydere / webudbyderes blogløsning tillader ikke adgang til koden og du kan blive forhindret i at placere API-koden i headeren på blog-startsiden. 

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 11:10

Steen Nyborg:

Hej Lars

Jeg fik ikek læst overskriften ordentligt: du kan finde vejledning om URL forward hos gartisdns.dk her: http://wiki.larsendata.dk/wiki/URL_Forward

Pkt. 6 skriver du jeres nye domænenavn med "www." foran (www.larsogkaereste.dk)
Du kan udskifte "www." med hvad som helst, eller helt udelade det.
Pkt. 7 skriver du hele blogaddressen (URL) på bloggens forside eller den side du vil have vist først.
Pkt. 8 vælger du "nej" (svarer til alias)
Pkt 9. Vælg "nej" (ingen "stjernealias")
Afslut som vist pkt. 10.

Ændringen bør have virkning med det samme. Du skal kunne komme til blog ved at taste http://<den url du skrev i pkt. 6

Igen, historien om "stjernealias" forvirrer måske; spring det over i først omgang så.
Ændringen kan tage lang tid, så bedre at se forward virker, før der eksperimenteres.

Så burde du være kørende

Nu har jeg faktisk fået gjort det du skrev i ovenstående besked, men det har ikke den store virkning, da man ikke kommer ind på bloggen, når man indtaster domæne navnet. Dertil skal der siges, at domæne navnet først nu er blevet reserveret (for en time siden). Kan det være grunden til at det ikke virker endnu?

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22

Absolut! Det kan tage 48 timer eller mere før et nyt domænenavn bliver "kendt" i den vide verden.

Du kan checke ved at at skrive "nslookup <dit domænenavn>" i et kommandovindue.
(Kommandovinduet får du frem ved at skrive "cmd.exe" i søgeboksen på startmenuen, hvis du kører Viste/7)

Respons skal være andet end
"*** UnKnown kan ikke finde <dit domæne>: Non-existent domain"
før der en chance for, at forward virker.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 11:26

ok, så forstår jeg bedre. Så satser jeg på at det jeg gjorde var det rigtige og at der lige pludseligt dukker en hjemmeside op med det nye domæne.

Det med affiliate kampagnerne har jeg nogenlunde styr på. Jeg har nok ikke mulighed for at sætte dem udenfor selve templayet, men i selve teksten kan jeg godt få dem til at virke.

Endnu engang tak for hjælpen. Det er sgu stort at hjælpe andre så meget herinde.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 14:34

Hej igen,

så kan jeg se, at det virker. Men der er to problemer, der er dukket op.

1) Domænet virker kun uden "www", hvilket gerne skal ændres.

2) Når jeg går ind via domænenavnet, så bliver wordpress adressen synlig igen, hvilket jeg også helst vil have ændret, så kun domænet bliver synlig.

Har du også en løsning på dette?

Venlig hilsen,

Lars

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:52

Steen Nyborg:
Det kan tage 48 timer eller mere før et nyt domænenavn bliver "kendt" i den vide verden.

48?? Jeg plejer at sige 24.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 15:14

Åbenbart skal jeg ændre det fra "forward" til en alias hos gratisdns.dk. Hvis der er nogen der kan fortælle mig, hvordan man gør, ville jeg være dybt taknemmelig. ;-)

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 00:17

ingen der kan hjælpe? Søger stadig en mulighed for at man kan bruge "www" i stedet for kun http://domæne.dk. Hvordan gør man det?

Og søger også stadig en løsning mht at ikke blog-domænet bliver vist, men det ægte domæne.

Håber, nogen kan hjælpe.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)