Hej Maya
3000 kr. for 30 fotos er ikke dyrt - hvis man sammenligner med prisen for professionelle fotografer, der lever af det. Her er prisen typisk 200-300 kr. pr foto for den slags "serieproducerede" fotos.
At tage rigtig god produktfotos er både tidskrævende og faktisk hamrende svært....
De fleste af mine produktfotos har kostet 50 - 75 kr pr. stk. plus ca. 300 kr. i indledende lysopsætning. Dette er inklusiv justering og fritlægning til hvid baggrund. Jeg tager 300 kr. i timen. Hvis det er tøj på gine, tager det typisk længere tid, og så ville jeg nok også ende omkring 100 kr. pr. foto. Jeg ville ikke have en jordisk chance for at leve af at tage produktfotos til den pris. Der skulle jeg op i mindst dobbelt pris
.
Jeg har været i kontakt med adskillige web-butikker, som står i din situation. Det burde være producenten, som stillede produktfotos til rådighed, men de har generelt slet ikke fokus på det - specielt ikke tøjfirmaer.
At spare 1000 kr. på 30 produktfotos mod at få en dårligere kvalitet kan sagtens vise sig at være en særdeles dyr besparelse i form af mistet omsætning. Tilbagemeldingen fra mine kunder er, at de simpelthen kan mærke et øget salg, når de udskifter billederne med rigtig gode produktfotos.
Med venlig hilsen
Carsten