Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktbilleder - hvad skal det koste?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal det koste at få taget 30 produktbilleder inkl. redigering så de er klar til at lægge på hjemmesiden?

Jeg er mest ude efter en indikation eller en prisberegning. Hvor lang tid skal det ca. tage per billede? Jeg har fået taget billederne og synes måske jeg betaler for meget.

Maya

www.lauraamalie.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:16

Jeg ville sige ca. 3000 + moms for sådan en 30 billeder..

Tid på redigering er jo svært og sige.

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:18

Lige kigget din side, men hvilke er det du har fået lavet ? stor forskel i kvalitet af billederne

Mikkel

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 20:38

Har ikke fået dem endnu. Men 3000 kr. er meget for billeder af en enkelt kollektion! Det må ku gøres billigere.....eller hvad?

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 20:39

Vi har lige brugt Christian fra CVCPHOTO den er billig og rigtig dygtig

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 20:41

man skal jo huske redigeringen efter billederne er taget, selve det at tage billed er jo den mindste del af det :-)

Der skal jo bruges lidt tid på at fritlægge baggrunden.

Der er selvf og nogen studerende der hygger med det i fritiden

Mikkel

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 20:41

Hvad er billigt? Kan du oplyse en pris per billede eller en tid per billede?

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 21:12

Sidste år indhentede jeg priser på produktfotografering fra flere fotografer...

Priserne lå på fra DKK 60,- til DKK 100,- pr. foto incl. redigering...

Nu ved jeg ikke om det stadig er priserne Huh? men det bliver hurtigt en pæn lille formue, hvis man skal have taget fotos af et pænt antal modeller...måske fra flere vinkler...og farver...2-4 gange årligt ...

Jeg valgte derfor at investere i et godt spejlreflekskamera + flere forskellige størrelser fotokasser samt 4 projektører...en investering, som for mit vedkommende hurtigt har tjent sig hjem...med flere hundede fotos gange x antal vinkler...gange x antal farver...årligt Skype-Smile

At man så måske kan mene, at jeg også har brug for at købe mig et lille proff. fotokursus...det tjener sig nok stadig ind Skype-CoolSmile

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:44

Hej Maya

3000 kr. for 30 fotos er ikke dyrt - hvis man sammenligner med prisen for professionelle fotografer, der lever af det. Her er prisen typisk 200-300 kr. pr foto for den slags "serieproducerede" fotos.

At tage rigtig god produktfotos er både tidskrævende og faktisk hamrende svært....

De fleste af mine produktfotos har kostet 50 - 75 kr pr. stk. plus ca. 300 kr. i indledende lysopsætning. Dette er inklusiv justering og fritlægning til hvid baggrund. Jeg tager 300 kr. i timen. Hvis det er tøj på gine, tager det typisk længere tid, og så ville jeg nok også ende omkring 100 kr. pr. foto. Jeg ville ikke have en jordisk chance for at leve af at tage produktfotos til den pris. Der skulle jeg op i mindst dobbelt prisSmile.

Jeg har været i kontakt med adskillige web-butikker, som står i din situation. Det burde være producenten, som stillede produktfotos til rådighed, men de har generelt slet ikke fokus på det - specielt ikke tøjfirmaer.

At spare 1000 kr. på 30 produktfotos mod at få en dårligere kvalitet kan sagtens vise sig at være en særdeles dyr besparelse i form af mistet omsætning. Tilbagemeldingen fra mine kunder er, at de simpelthen kan mærke et øget salg, når de udskifter billederne med rigtig gode produktfotos.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 22:11

3k for 30 produktfotos lyder billigt. Det må næsten forudsætte at lyssætningen kan genbruges, og der er tale om en hvid baggrund - og ikke en fritlagt baggrund.

Jeg tvivler på at en fotograf med prof. studio kan gøre det for den pris. Det er jo 3-4 timers arbejde, der kan bruges på det - det er ikke længe til at fotografere og efterbehandle 30 produkter.

Hvor mange skal du sælge mere af hver vare, som følge af ordentlige produktbilleder, for at det kan svare sig?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)