Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor fanden er lommeregneren?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil Vrou Thomsen:
Det er ikke prisen der gør om kunderne køber, men deres oplevelse af fair og god service. 

Lige præcis. Eksempelvis får vi dagligt 2-4 henvendelser fra folk der gerne vil have rabat eller gratis fragt. Alle får et pænt svar at det desværre ikke kan lade sig gøre, og at vi har en politik om at alle kunder skal behandles ens. De går ofte derfra og laver en bestilling alligevel. Og reglen er uden undtagelse. I efteråret sagde jeg nej til både mængderabat og gratis fragt til en kunde som ville bestille for 9000 kr varer. (og skyndte mig at tage den der whisky bagefter - he he). Men det føles bare så fedt at alle har samme vilkår - og ikke mindst at man har et godt og solidt fundament at forholde sig til.

Jeg har ikke læst 4 hours workweek - men jeg har læst 80/20 reglen som bestemt kan anbefales.

20% af kunderne bruger 80% af din tid - versus - 80% af kunderne bruger 20% af din tid. Sidste del er meget sjovere og kan sagtens lade sig gøre.

For at nå dertil hvor vi er nu, er jeg gået heeelt ned i de mindste ting. Eksempelvis hævet alle varer fra at koste 229,00 til at koste 229,95 - altså knap 1 kr mere pr vare. Lad os bare antage at jeg sælger 10.000 varer om måneden - det er sgu da 120.000 kr. om året. Er der flere af sådan nogle steder man kan trimme - så begynder forretningen at blomstre. Mange bække små. Og kunderne er ligeglade med de 95 øre - det er ikke noget som de tænker over. Men hvis man så forærer fragten til en halvtredser væk pr ordre - så kan enhver idiot da regne ud hvordan det så går.

Det ser bare ikke sådan ud når man kigger sig omkring på online markedet.... Nok også et billede af at de fleste af os ikke har nogen erfaring overhovedet med detailhandel ved opstart. Det er bare enormt dyre lærepenge. Dog vil jeg sige at det kræver is i maven at gå sin egen vej - og gerne en som støtter op om det ubetinget. Jeg har Nanna på den anden side af skrivebordet. Hun har været med næsten fra start af - og shit hun er skrap... Hvis jeg bare nævner en gratis fragt dag - så går hun helt i selvsving og den store tale er i gang for at overbevise mig om at det IKKE er vejen frem. Hun er fantastisk - og er ikke engang medejer - og alligevel ser hun økonomien som en hjertesag. Gratis findes ikke i hendes ordbog :·)

Når det så er sagt - så skal man ikke tage fejl af at jeg sagtens en dag kunne finde på det. For at udrydde konkurrenter - eller hvis vi af en eller anden mærkelig årsag kunne få en plus avance på 50 kroner pr ordre - så bundlinien stadig var den samme. Men mon ikke jeg alligevel ville betænke mig og så bare tjene den halvtredser mere :·)

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Hvor har du dog ret.

Jeg startede også ud med alt for små priser og resultatet er at kunderne blev skræmt væk. Så billigt kan det jo ikke være kvalitet, tror jeg mange mulige kunder har tænkt.

Nu har jeg sadlet om og er bedøvende ligeglad med konkurrenters priser. jeg ser på mine indkøbspriser og beregner hvad jeg nødvendigvis må have i avance ofr at kunne drive en fornuftig forretning samt få en tilfredsstillende løn for min indsats, til gengæld giver jeg længere garanti end mine konkurrenter og tilbyder en bedre service.

Det har betydet at kunderne nu begynder at indfinde sig, for mine priser og min service og garanti for kunderne til at betragte mine produkter og ydelser som kvalitet. Jeg oplever at rigtig mange gerne vil betale for kvalitet.

Glem tilbuds jægerne, det er også de kunder der altid giver bøvl og sure miner.Stick out tongueStick out tongue

de bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)