Tak for de mange svar! Ehm... jeg kører med one.com, og jeg kan ikke finde deres server oplysninger. Password beskyttet mappe...?! Hvordan fixes det? Jeg tror jeg skal til at læse lidt på nogle af de links I har givet mig. Synes jeg er ved at blive lidt lost. Det skal lige siges, at jeg er begynder på området, så jeg er lidt forvirret nu. Jeg kom til HTaccess... |
hvordan gøres en side "usynlig"?
Jeg vil heller ike starte nogen religionskrig her, men blot konstatere at det er en værre gang vrøvl! |
Mikkel deMib, For at konstatere det du gjorde, så skal man have forstand på det, og det har du meget tydelig ikke!! |
|
Jeg kan godt lide dit ordforråd (det fortæller lidt om intelligens) og den måde du formulerer dig på siger nok mere om dig selv end om mig. Det er noget sluder du er kommet frem til, jeg har ingen politiske standpunkter, men har igennem mere end 8 års erfaring måtte komme til den konklusion at hvis man skal have noget sikkert og ”billigt” på nettet så er det Linux/Unix vejen at gå. Vi har i vores firma hard core nørder ansat som jeg i mange år har prøvet at overbevise om at Windows miljøet var godt, både hvad performance, sikkerhed og logning angår, men jeg måtte sande at det ikke er korrekt, i hvert fald ikke med det behov vi har. For nu bare at underbygge min påstand en lille smule syntes jeg at du med din gode måde at argumentere på skulle prøve at stille følgende spørgsmål her : www.gfy.com Spørgsmålet må jo så indeholde følgende : Linux vs Windows server til content og password protection. Hvad er jeres erfaring. Du vil nu få mindst 800 replies på din post fra folk vis største bekymring i hverdagen er password og content beskyttelse. Dette kan gøres lidt hurtigere ved simpelthen at lave en søgning på gfy, det spørgsmål har nu været oppe masser af gange. Når du har fået svar derfra, så vil jeg gerne høre din påstand bagefter. Der er tusindvis af informations kilder på nettet hvor du vil komme frem til det samme….. Konklusion, |
Forcetronix Tænk at ødelægge en sådan tråd ved at kalde én af de mest anerkendte eksperter for uintelligent, fordi han taler rent ud af posen og bruger udtryk som alle forstår! Men dig om det; heldigvis er der flere seriøe indlæg fra Mikken end der er fra dig!! Hvis du bruger One.com har du ihvertfald Unix/linux server, så det er .htaccess, du skal lege med. Og der findes altså mange gode artikler derude der kan hjælpe med at passwordbeskytte dit site. En passwordbeskyttet mappe er noget du definerer på serveren via bl.a. htaccess-filen. Om det er en mappe eller et helt site er sådan set op til dig :) |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Så kommer der lige rettelser til "tyrkfejl" :-) Han hedder naturligvis Mikkel og ikke Mikken Og seriøe er selvfølgelig seriøse |
/Marcel Fuursted
Marcel Fuursted, Jeg mener ikke at have ødelagt en tråd. Jeg sagde med det samme i min første sætning at jeg ikke ville starte nogen krig, og hvad sker der.... det er nok det der ødelægger tråden. Hvad din mening er om mig er jeg sådan set ligeglad med, jeg siger hvad jeg mener og hvad der er min erfaring og det gør alle andre også. |
Jeg er sådan set ret ligeglad hvad du mener om mig. Det er ikke mig det her handler om, men dit vrøvleri Linux-fanatisme. SpamFighter kører Windows - men de er jo nok ikke sikre så. Bullguard kører Windows - og de er nok heller ikke så sikre. 100.000-vis af andre sites - store som små, kører Windows og det med en helt igennem tilfredstillende sikkerhed. Til gengæld er diverse PHP-forums der kører under Linux virkelig sikre, right? Nope! Både Linux og Windows kan sættes præcis lige så sikkert op som du ønsker, og i det konkrete tilfælde, hvor der blot ønskes spærret for nogle bestemte sider kan det uden det store besvær og nørderi gøres helt tilfredstillende på begge platformer. Så igen, hvis du er her for at prædike Lunix-fanatisme så synes jeg du skal søge hen i en Linux-getto i stedet for - her forsøger vi at hjælpe webmastere til at løse deres konkrete behov, der hvor de nu engang måtte være. Linux-fanatisme hører til i "Linux-kirken" - ikke her på Amino! |
|
/Marcel Fuursted