Hej godaften! Selvom det er nat... |
Hej
Jeg tror du skal overveje at afvente Mikkel DeMib´s svar, som han formentlig kan uddybe væsentligt.
Hilsen
Hej godaften! Selvom det er nat... |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Hej Jeg tror du skal overveje at afvente Mikkel DeMib´s svar, som han formentlig kan uddybe væsentligt. Hilsen |
Hej Tonny! |
Hej det skal du nu ikke være så sikker på, vent og se evt. i morgen formiddag.
Hilsen |
Og lige for at gøre det klart, hvis han nu skulle svare så er jeg ikke alt for teknisk :) |
Er denne debat så meget længere end at hvis du ikke ønsker at anvende sitemaps, så beder du din programmør om at lade være med at implementere det? deMib og andre har jo i flere sammenhænge skitseret de risici der er forbundet med at bruge XML-sitemaps, og ønsker du ikke at løbe disse, så bed programmøren om at lave en papirsflyver ud af dit XML-sitemap. |
Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder
Jeg havde håbet på at jeg kunne få disse risici mere specificeret, og om jeg virkelig skulle fravælge dem. |
Årsagen til at man som regel skal lade være med at bruge XML Sitemaps er såmænd meget enkel :) Det er fordi der i reglen ikke er nogle fordele ved at bruge XML Sitemaps. Det er der nogle der fejlagtigt tror. Måske er dine udviklere hoppet med på den vogn :) Dertil kommer så, at der er en (omend lille) risiko ved at bruge XML Sitemaps. I mine øjne er det dumt at løbe nogen som helst form for risici med mindre der er nogle helt klare fordele ved det, som står mål med risikoen. Og det er der som sagt ikke med XML Sitemaps. Google vil gerne have at folk bruger XML Sitemaps - opfordrer til det, og det kan godt forvirre nogle. Hvorfor ville Gooogle dog sige det, hvis det ikke er rigtigt? Google gør det ikke for at være onde, men fordi det kan hjælpe dem med at finde sider de ellers ikke kunne finde. Men tag ikke fejl - Google gør det her for deres egen skyld, for at forbedre deres indeks' fuldkommenhed - det er IKKE et marketing program med det formål at hjælpe dig med at blive mere synlig i søgemaskinerne. Det er i øvrigt langt fra første gang Google er kommet med "gode råd", som ikke nødvendigvis er så gode for alle websites at følge. |
Og der kom han jo! |