Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mikkel demib siger nej, mine programører siger ja - hjælp....

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej godaften! Selvom det er nat... 

Er ved at få en hjemmeside lavet for mig, og har fået at vide i tilbuddet at jeg får siden lavet i et XML sitemap til søgemaskinerne

Men er ved at læse Mikkel Demib Svendsens SEO 2.0 og der siger han at i mange tilfælde burde det frarådes og at det kan skade hjemmesiden. 

Han nævner: Ingen sikkerhed for indeksering, XML-sitemaps kan dække over problemer, forsinket indeksering.

Til sidst runder han af med: "Er du derimod lidt mere "egoistisk", og tænker mere på dit eget website og din virksomheds succes, så skal du (som regel) ikke bruge XML-sitemaps!" 

Hvordan kan det så være at vores programører, vælger at bruge disse? Ikke fordi jeg tror de bevidst vil skade hjemmesiden. 

På forhånd tak!

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43

Hej

Jeg tror du skal overveje at afvente Mikkel DeMib´s svar, som han formentlig kan uddybe væsentligt.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 23:45

Hej Tonny! 

Jeg har altså ikke snakket med ham personligt, men blot læst i hans e-bog.

Så tvivler på at han svarer herinde :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:48

Sasa Kovacevic:

Hej Tonny! 

Jeg har altså ikke snakket med ham personligt, men blot læst i hans e-bog.

Så tvivler på at han svarer herinde :) 

Hej det skal du nu ikke være så sikker på, vent og se evt. i morgen formiddag.

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 23:50

Okay mange tak :) 

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 23:51

Og lige for at gøre det klart, hvis han nu skulle svare så er jeg ikke alt for teknisk :)

Hjemmesiden kommer til at være en rejse søgerhvor indtjeningen kommer via affiliate og andre aftaler.
Så det er ikke et blog eller webshop som sådan.  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 00:07

Er denne debat så meget længere end at hvis du ikke ønsker at anvende sitemaps, så beder du din programmør om at lade være med at implementere det?

deMib og andre har jo i flere sammenhænge skitseret de risici der er forbundet med at bruge XML-sitemaps, og ønsker du ikke at løbe disse, så bed programmøren om at lave en papirsflyver ud af dit XML-sitemap.

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:15

Jeg havde håbet på at jeg kunne få disse risici mere specificeret, og om jeg virkelig skulle fravælge dem. 

Det virker mærkeligt, at vores programører vælger at bruge dem. Men den snak tager jeg selvfølgelig også med dem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:19

Årsagen til at man som regel skal lade være med at bruge XML Sitemaps er såmænd meget enkel :)

Det er fordi der i reglen ikke er nogle fordele ved at bruge XML Sitemaps. Det er der nogle der fejlagtigt tror. Måske er dine udviklere hoppet med på den vogn :)

Dertil kommer så, at der er en (omend lille) risiko ved at bruge XML Sitemaps. I mine øjne er det dumt at løbe nogen som helst form for risici med mindre der er nogle helt klare fordele ved det, som står mål med risikoen. Og det er der som sagt ikke med XML Sitemaps.

Google vil gerne have at folk bruger XML Sitemaps - opfordrer til det, og det kan godt forvirre nogle. Hvorfor ville Gooogle dog sige det, hvis det ikke er rigtigt?

Google gør det ikke for at være onde, men fordi det kan hjælpe dem med at finde sider de ellers ikke kunne finde. Men tag ikke fejl - Google gør det her for deres egen skyld, for at forbedre deres indeks' fuldkommenhed - det er IKKE et marketing program med det formål at hjælpe dig med at blive mere synlig i søgemaskinerne.

Det er i øvrigt langt fra første gang Google er kommet med "gode råd", som ikke nødvendigvis er så gode for alle websites at følge.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:24

Og der kom han jo! 

Tusinde tak Mikkel! Utroligt at en mand af din klasse overhovedet kan komme i tanke om at hjælpe sådan en lille mand som mig!

Tak for hjælpen, jeg tager den med mine programører.

Sov godt.  

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)