Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yes Fri igen !!! - Norton skrottet - Hvad så nu?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Veloci-group

Jeg kan orientere dig om, at jeg ved et tilfælde opdagede, at det var Norton 360, der var årsagen. Simpelthen fordi den rapporterede selv intern fejl, og selv ved kontakt med support og opdateringer, uagtet dette kører pr. automatik på Live-Update, så var fejlen uoprettelig.

Det der så sker, er ganske enkelt at den rapportere grønt lys over hele linien, men reelt viser det sig, at Auto-Protect og E-mail scanner er slået fra, med det resultat at Windows begynder at fejle ligesom Microsoft Office, som begge rapporter manglende beskyttelse. Norton 360 viser stadig grønt lys.

Inden dette opdages har min laptop gentagne gange lukket helt ned, og ved opstart er fremkommet meddelelse om, at Windows har lukket systemet grundet trusler fra andre programmer.

Jeg kan kun konstatere, at efter fjernelsen af Norton 360 er presset på CPU'en blevet væsentligt mindre ligesom opstartstiden af laptop'en nu gør, at jeg ikke kan nå at hente min kaffe.

Alle programmer har jeg nu fået kontrolleret, og rettet det der måtte være, så nu kører den upåklageligt, så selv om jeg stadig har 238 dage tilbage på mit abonnement, så kommer Norton ikke ind i mine systemer mere.

Med venlig hilsen

 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Nedenstående er netop tegn på at der kan være noget galt og her mener jeg ikke Norton programmet.

Tonny Skov Pedersen:

Jeg kan orientere dig om, at jeg ved et tilfælde opdagede, at det var Norton 360, der var årsagen. Simpelthen fordi den rapporterede selv intern fejl, og selv ved kontakt med support og opdateringer, uagtet dette kører pr. automatik på Live-Update, så var fejlen uoprettelig.

Det der så sker, er ganske enkelt at den rapportere grønt lys over hele linien, men reelt viser det sig, at Auto-Protect og E-mail scanner er slået fra, med det resultat at Windows begynder at fejle ligesom Microsoft Office, som begge rapporter manglende beskyttelse. Norton 360 viser stadig grønt lys.

Inden dette opdages har min laptop gentagne gange lukket helt ned, og ved opstart er fremkommet meddelelse om, at Windows har lukket systemet grundet trusler fra andre programmer.

Men det er din PC og ikke min. Hvis den kører fint, så er du jo glad og tilfreds....

Jeg siger ikke at der >ikke< er noget galt med Norton og jeg siger heller ikke at det >ikke< er Norton der er problemet. Det kan sagtens være, men de ting du fortæller om systemets meldinger er netop tegn på at der kan være noget galt. Jeg er ligeglad om du kører Norton, Avast, AVG, Panda, Trend eller et helt andet AntiVirus program, men jeg vil stadig anbefale at du scanner din harddisk grundigt i at andet system...

Prøv at læs nærmere på nettet om f.eks. rootkits.....

Hvis du stadig er 100% sikker på at din PC har det fint, så er det vel også godt nok. Hvis ikke, så brug et par timer på at blive mere sikker. Din PC kan sagtens stå og scanne om natten, når du ikke bruger den...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har skam noteret mig dit indlæg, og jeg har også til hensigt at få forholdet undersøgt nærmere.

Så dit indlæg er meget velkomment, og ja jeg har flyttet alle vitale data til eksterne drev, netop ud fra den synsvinkel, hvis nu alligevel det er noget mere alvorligt.

Så tak for indlægget Yes

Hilsen

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)