Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yes Fri igen !!! - Norton skrottet - Hvad så nu?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Jeg vil meget gerne høre eksperterne her på Amino, hvilket antivirus program skal jeg vælge nu? Absolut ikke Norton

Hvis du ønsker et rigtigt godt antivirus program, som

• er bygget til hastighed
    (er meget populært hos computerspillere, fordi det selv under en total diskscanning belaster computeren minimalt)
  • scanner proaktivt
    (benytter den avancerede ThreatSense-teknologi til at fjerne både kendte og ukendte vira, trojanske heste, orme, adware, spyware, rootkits og andre internettrusler.)
  • understøtter og beskytter Windows 7
    (har fået Microsofts "Compatible with Windows 7" godkendelsesstempel )

så kan jeg varmt anbefale ESET NOD32 Antivirus 4. Smile

Hvordan er programmet sammenlignet med andre antivirus producenter?

Har du spørgsmål om antivirus og IT sikkerhed, er du som altid velkommen til at kontakte mig.

De bedste hilsner
John Nielsen
Nielco IT

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 08:10

Jeg har også brugt AVAST i flere år, og kan varmt anbefale den.Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 08:31

Hej,

Jeg har også en del dårlige erfaringer med Norton ude hos kunder.

Du skal måske lige kører Norton Removable Tool, for at være hel sikker på du har fået alt Norton ud af systemet.

Det kan findes her:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2007080716223439?Open&docid=2005033108162039&nsf=tsgeninfo.nsf&view=docid

Under Step 4.

Jeg stiller mig op bag køen af AVG tilhængerer.

God weekend!

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:37

Hey har i mit tidligere job instaleret Norton en del steder, og ja det er det tungeste !
så jeg skiftede til AVG og var super glad for den, så jeg stiller mig i koret bag AVG :)

Skiftede dog senere til BullGuard og er faktisk positiv overasket !
og 380 kr om året er ikke dyrt for antivirus til 3 maskiner, og har ingen ! virus,melware,spyware, spam fået siden jeg tog det i brug og det er lykkes mig at holde min bros maskine fri :)

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:35

Det afhænger meget af om du vil betale for din AV eller ej.

Gratis så er der ingen tvivl om at AntiVir og AVAST kommer i front - jeg er dog selv lidt irriteret over deres reklame popups osv.

Microsoft Security Essentials er blevet ganske populær men der har været en del kritik, den detekter ikke virus ret godt endnu og er meget konsekvent med bare at fjerne dine filer uden at spørge, MEN, det er fint at have kørende i baggrunden og forstyrre dig ikke unødvendigt. Over tid når deres virus definitions bliver bedre skal det nok blive en af de bedste gratis derude.

Betaling:

NOD32 uden tvivl, dog er der selvfølgelig også AntiVirus og AVAST, og evt. KasperSky, jeg ved dog ikke hvor godt sidstnævnte er pt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46

Avira antivirus er flere gange blevet kåret til verdens bedste, og så er det gratis hvis du er privat kunde. Jeg benytter det selv, og har slet ikke alle de problemer som der er med mange af de andre.

Jeg har prøvet alle de store virus programmer og ville uden tvivl vælge dette.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:26

Utroligt som alle roser avg og avast, har selv kun haft problemer med disse gratis programmer.

Jeg har brugt Bullguard i nogle år, og har kun haft et problem med en super virus, som deres hotline klarede inden for en time, hvor alle søgninger på google foreslog formatering.

Det er en prisbilligt god beskyttelse 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28

Hej alle

Tusind tak for jeres indlæg og gode forslag.Yes Det er virkeligt en varm følelse, at så mange tilbyder hjælp i denne situation. Ægte Amino'er findes kun her i dette forum Cool

Da jeg sad i nattens mulm og mørke, og forsøgte at rejse Windows Vista op efter Nortons "hærgen", downloadede jeg AVG 9.0, som ser ud til at have ryddet op.

I hvert fald har min laptop nu kørt upåklageligt siden kl. 7.00 i morges, og der har ikke været tegn på flere ulyksagligheder.

Så nu er jeg her igen Big Smile

De bedste hilsener til alle.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 22:16

Tonny Skov Pedersen:
Min laptop begyndte bare "crashe" og lukke ned i en uendelighed, indtil jeg fik en fejlmeddelelse på Norton 360. Dette bevirkede, at jeg forsøgte at afinstallere programmet, hvilket blev noget af en opgave, men det lykkedes i sidste ende.

Stop lige en halv....

Har PC kørt fint med Norton AntiVirus og begynder den lige pludselig at få problemer ?

En ting vil jeg være meget skeptisk overfor, og det er om der ikke er kommet skidt på PC'en ? Hvorfor fejler Norton AntiVirus pludselig ?

Vores mange års erfaring med virus, malware, spyware, rootkits osv. i VELOCIGROUP med kunders systemer, siger mig at der er noget galt her! Jeg tvivler om det er Norton AntiVirus der er problemet...

Normalt når nogen spørger, så vil jeg ikke anbefale noget specifikt antivirus program. Jeg kender ikke nogen produkter på markedet, som der har en 100% find alt statistik....

Så afmontér harddisken. Tilslut den til en anden PC, hvor du inden da har opdateret AntiVirus programmet og downloadet alle mulige (og umulige) scanningsprogrammer. Tilslut harddisken uden at tilgå den. Start fuld scan med flere programmer (også diverse online scannere).

Når du har scannet med 5-6 forskellige producenters programmer, og der ikke er fundet noget, så kan du begynde at stole på at du ikke har fået skidt på computeren.

Afslut med at køre en scandisk på harddisken (chkdsk drevbogstav: /F fra en kommandoprompt).

Af alle de nævnte programmer i denne tråd, er vores erfaring, at de sådan ca. kan detektere noget der ligner 80-90 % af det skidt der findes. Derfor er det alfa omega at scanne med flere forskellige programmer.....

Så om du bruger produkt X, Y eller Z er såvidt lige meget.....

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 22:30

Glemte at nævne at >meget< malware, spyware, virus osv. faktisk kan deaktivere AntiVirus, AntiSpyware og andre anti programmer.

Det gør at de kan sprede sig selvom der senere kommer en opdateret definitionsfil til programmet, som netop kan detektere det program der har angrebet PC'en....

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)