Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde- og leverandørkontakt via debatfora

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg efter 226 indlæg i debatterne på et iværksætterforum på internettet (se mere på www.amino.dk) har jeg i dag sendt den første faktura til en kunde, som jeg fik kontakt til herinde.

Jeg skal nok ikke indregne mit tidsforbrug på det nævnte debatfourm, når jeg beregner min timeløn på den nævnte sag. Men hvis man forestiller sig, at jeg slet ikke havde brugt tid på den opgave - som jeg får 1700 kr. for, ville min indtjening pr. debatindlæg være ca. 7½ kr.
 
Men jeg har også fået flere konkrete kontakter herinde. Nogle af dem er løbet ud i sandet, mens andre tegner til at blive til fine forretninger for både mine nye kontakter og mig.
 
Man skal altså ikke undervurdere værdien af at optræde ordentligt og troværdigt i offentlige fora (hvilket jeg mener, jeg stort set har levet op til her). Det kan give værdifuld kendskab og tillid, som senere kan omsættes til forretningskontakter.
 
Så I har nok ikke set det sidste til mig herinde.
 
Gode hilsner
 
Hans
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Deltagelse i offentlige og fag-specifikke debatter og konferencer er efter min mening en vigtigt brik i personal branding - hvilket er det bærende element mine virksomheder. Faktisk er det stort set den eneste"markedsføringsform" som jeg benytter mig af. Det tager tid, og en masse arbejde, at opbygge et godt personligt brand. Jeg laver i snit 1000-1500 indlæg om året, taler på 15-20 konferencer, og skriver 10-20 længere artikler - udover interviews og hvad der ellers dukker op. Intet af dette får jeg i princippet en krone for. Men det gør heller ikke noget, for værdien af indsatsen er rigtig god. P.t. vil jeg mene at den rå afsætningsværdi af mit personlige brand ligger på 3-5 millioner kroner årlig.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Behøver vi nævne din medvirken i artiklen om søgemaskiner i det skønne magasin Iværksætteren!

Men ja, både debatfora og al anden indblanden via PR, netværk, foreninger mv. er guld værd for ens navn = virksomhed...
 
Efter at have set lidt på mine seneste statistikker tør jeg næsten ikke komme ud med hvor mange % amino.dk står for af indgangssider til www.mellergaard.net - det er ret skræmmende!
 
Jeg håber ikke Thorborg begynder at tage PPC for de links vi har i vores signatur ...
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg kan også nikke genkendede til at min deltagelse herinde her gjort flere opmærksomme på min virkomhed. Det er har dog ikke haft den store indflydelse på omsætningen - ihvertfald ikke noget som kan pejles til at stamme fra Amino. Men det er helt sikkert at min deltagelse på Amino har givet øget awareness omkring MediaMouse og hvad vi laver. Bl.a. har vi aldrig været kimet så meget ned af telefonsælgere som nu...
 
Der har da også været nogle opgaver - bl.a. i forbindelse med mit "afbuds-tilbud" på tryk af billige visitkort - som har været direkte afledt af min deltagelse herinde. Men det er ikke noget som konkret har rykket på omsætningen mærkbart - men selvfølgelig; mange bække små.....
 
Jeg er dog også ganske godt tilfreds at det er sådan - min deltagelse herinde er primært fordi jeg brænder for iværksætteri og selv har en del erfaring som jeg gerne deler ud af - ligesom jeg også har lært en masse herinde. Og så er det da nogle meget interessante og spændende projekter og scenarier som tit bliver vendt herinde.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk 
 
 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ramt lige i øjet det du siger Jesper... man skal jo ikke sætte kundetilgang og meromsætning som mål for sin deltagelse, men netop fordi man er nysgerrig og ikke kan holde sine kommentarer & gode råd tilbage, når nogen spørger om generelle eller specifikke ting herinde...
 
Og så igen, skal man ikke undervurdere den langsigtede effekt ved indblanden i det offentlige rum, såfremt man altså har noget fornuftigt at bidrage med!

"Man skal ikke gøre gevinsten til mål for sin interesse, men tage en gevinsten som sidegevinst med interessen som mål" ... eller noget i den stil, citat moi selv

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)