Jeg tror det er mere CPM end CPC. Men de store medier kører jo heller ikke klikkampagner til under 2 kr.
I dag er det stort set kun CPM for de rigtig store medier, det er i hvert fald mine erfaringer. Medmindre at det kan betale sig med Lead kampagner, jeg kan forestille mig en høj konvertering på mobil kampagner hos mobil.nu der giver mere end de kan få i CPM.
Der er super mange rigtig store medier som, udelukkende kører CPC eller CPM kampagner og slet ikke gider rører Lead kampagner. det gør de fordi de ved hvad der giver bedst og ikke fordi de er for stædige til at prøve lead kampagner. Jeg tror ikke man kan sige at Lead kampagner altid vil være at foretrække.
I min tid hos et dansk affiliate netværk fik jeg DBA til at prøve lead kampagner, men lige meget hvad vi gjorde og selv med de bedste madkampagner gav det ikke engang 1,5 kr. i CPC. Det endte med at de kun ville kører CPC og i dag er det hele nok CPM.
Klik kampagner er der ikke mange af her i Danmark. Partner-Ads er nok, som du også siger, det netværk med de fleste kampagner. Om de så også giver en god pris, kan man diskutere.
Det kan være en ide at kigge på Zanox, som måske ikke er imponerende stor i Danmark, men nogle guldkorn kan der findes af og til. Zanox er ganske interessant, fordi de er kæmpe store i fx Tyskland og af den grund af og til har interessante kampagner også i Danmark.
Prøv www.zanox.dk - måske er du mere heldig hos dem.
Der er super mange rigtig store medier som, udelukkende kører CPC eller CPM kampagner og slet ikke gider rører Lead kampagner. det gør de fordi de ved hvad der giver bedst og ikke fordi de er for stædige til at prøve lead kampagner. Jeg tror ikke man kan sige at Lead kampagner altid vil være at foretrække.
I min tid hos et dansk affiliate netværk fik jeg DBA til at prøve lead kampagner, men lige meget hvad vi gjorde og selv med de bedste madkampagner gav det ikke engang 1,5 kr. i CPC. Det endte med at de kun ville kører CPC og i dag er det hele nok CPM.
Hej Nis
Kan du ikke lige nævne nogle kampagner?
Hvis jeg var dig, så ville jeg tilmelde mig Etailmedia.dk og kigge på deres konkurrencer for MinReklame.dk De giver omkring 12 kr. i lead og man skal kun give sin e-mail, og den bliver ikke solgt videre eller noget. Den konvertere super godt . I øjeblikket har de både en til kvinder og en til mænd.
Ellers så ville jeg finde en god madkampagne. Måske Aarstiderne, deres kampagne er super lækker og den konvertere også rigtig godt. Aarstiderne finder du også hos etail, men den bliver kun tilbudt enkelte medier, så du skal nok fedte dig lidt ind:)
Men det kan jo ikke sammenlignes. Der er jo kæmpe forskel på et kæmpe site som DBA, og Jettes små artikler. Jette har de kæmpe fordel at hun kan lave målrettede tekst link kampagner til hver artikel. Hvorimod DBA skyder med spredhagl køre bannerreklamer som konverterer ZzzZ... Et banner på et site med 100 besøgende om dagen, så man måske heldig 2 klikker på det. Hvorimod har du et relevant link under din artikel, så kan det hurtigt blive attraktivt.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.