Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Forklaring på en grossist.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

@Brian. 

Så du mener jeg skal lave en eksklusivaftale, for at undgå at betale markedsføringstilskud? 

Det gør selvfølgelig situationen lidt sværere, men kan godt se det muligvis er mit eneste valg med mindre jeg da lige vinder i lotto i aften. 

Generel stor tak for alle jeres svar, det er virkelig fedt :) 

Det kan være en af mulighederne, men er ikke engang sikkert kan lade sig gøre. Kæderne sidder virkelig på magten, da de jo har salgspladserne. Og de er de temmelige opmærksomme på. Og når de i danske marked ofte er nødt til at sælge varer til under indkøbspris, skal de jo tjene på andre ting i butikken. Indkøberne er skånselsløse, men omvendt er jo også interesserede i nye varer, der kan generere bruttoavance. Mener bare du skal gøre tingene op med dig selv inden du kontakter dem, så du ikke misser en chance fordi du ikke lige kan overskue det eller endnu værre, bliver trukket rundt i manegen. Der er adskillige firmaer, med glimrende idéer og holdninger, der har knækket nakken på det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 13:21

Hej Igen Brian . 

Nu har jeg så formået at udnytte noget af min insider viden, og har fundet bruttoavancen i butikkerne ved køb af mine konkurrenter. 

Du nævnte selv at de selvfølgelig vil være interesserede i at genererer bruttoavance, og jeg har fundet frem til jeg kan leverer en bruttoavance for detailhandlen som følger: 

Produkt 1 : Mit Produkt : 35% ba, hvor nærmeste konkurrent har 30,9%, mens det generelle niveau = 29%

Produkt 2 : Mit Produkt : 50% ba, hvor nærmeste konkurrent har 43%, mens det generelle niveau = 35%

Ved bruttoavancen for butikkerne har jeg også taget højde for at mit produkt prismæssigt stadig ligger hvor jeg havde planlagt det til fra start. 

Min egen bruttoavance er nu; 

Produkt 1 : 24%

Produkt 2 : 41%

Comments eller tanker er mere end velkomne ;) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

Hej Martin,

så er du jo allerede et skridt videre. Så er det jo bare at komme i gang med kontakte indkøberne.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15097
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:27

Brian Schou Larsen:

Det er ikke usædvanligt, at skulle betale for at komme ind i kæderne. Det kan bl.a. kaldes markedsføringstilskud. Men omvendt, hvis du har et helt unikt produkt, enten i form af indhold eller pris, kan du jo evt. starte med en eksklusivaftale med en af kæderne, og så kan det være nemmere.

Markedsføringstilskud betales kun, hvis varen skal i deres tilbudsaviser... Og så er der jo os en branding værdi for producenten...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15097
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:32

Brian Schou Larsen:

Det kan være en af mulighederne, men er ikke engang sikkert kan lade sig gøre. Kæderne sidder virkelig på magten, da de jo har salgspladserne. Og de er de temmelige opmærksomme på. Og når de i danske marked ofte er nødt til at sælge varer til under indkøbspris, skal de jo tjene på andre ting i butikken.

Det er altså begrænset, hvor mange produkter de taber penge på!!! Det er mælk, toastbrød, kaffe samt tilbudsvarer...

Men du har ret i, at de gerne vil have produkter med god omsætningshastighed og avance... Men det vil alle vel? ;D

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)