Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Forklaring på en grossist.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
De går ik efter personen, men produktet og prisen... Men det kræver $$ at komme ind...

Kan du uddybe dette, hvis jeg står med et vareparti på 20.000 stk. skal jeg så også betale ekstra for at få lov at komme ind i supermarkederne? - eller hvordan mener du? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:17

Martin:

Kan du uddybe dette, hvis jeg står med et vareparti på 20.000 stk. skal jeg så også betale ekstra for at få lov at komme ind i supermarkederne? - eller hvordan mener du? 

Du skal ik betale for at komme ind, men det kræver likviditet, da DS køre med løbende mdr +60 dages kredit...

Så du skal med andre ord finansere det for dem, med mindre du har råd til at få faktoring på!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:25

Kan fornemme jeg er ude på dybt vand, men hvad mener du med faktoring? 

Og mange tak ;) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:26

Martin:

Kan fornemme jeg er ude på dybt vand, men hvad mener du med faktoring? 

Du sælger dit tilgodehavende til et faktoringfirma til f.eks 95% af fakturaens værdi, og får pengene i hånden her&nu...

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:33

Så jeg med igen, men super. 

Det vil i grunden betyde at jeg med en fornuftig bruttoavance kan kører i 2-3 måneder uden fortjeneste på mine salg, hvorefter jeg så kan droppe factoring og begynde at hive penge ind igen. Ganske fornuftigt - tak :) 

Der var ingen som havde nogle input mht. investor vs. forretningsplan

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 20:19

Martin:

Hvad hvis det er fødevarer der er tale om ? :) 

Her snakker vi drikkevarer for at være mere specifik :)

Nogen input ? 

med dette produkt vil jeg mene det er bedst at gå ud og få de store supermarkeder kæder til at få interesse for dit produkt og få nogle aftaler i hus på store forhåndsbestillinger, det betyder ikke noget du er 21 år, hvis produktet er anderledes, nyskabende eller har en anden værditilføjelse som er unik hos forbrugeren, så skal indkøberne nok tage din vare ind hvis den er god!

Hvis det kniber med at få de store kæder til at vise interesse er det supervigtigt med nogle folk der allerede har kontakterne i orden.

når du har lavet din forretningsplan færdig, produktet er klar til at blive drukket,vist produktet frem og fået forhåndsbestillinger vil jeg sige det er på tide at få enten nogle investorer med ind over eller et banklån der kan sørge for cash flowet til din forretningside.

hvad har din test brugergruppe af din drik sagt til produktet? er de vilde med den, er den ny? anderledes? hvad har feedback været?

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 08:49

Til Thomas ; 

I sådan en situation vil det da være relevant mht. kontakter at jeg selv har arbejdet i kæden i 6 år, altså jeg kender jo folk længere nede af "rangstigen", har ikke valgt at kontakte nogen endnu dog. 

Jeg har 3 varianter, hvor af 2 stadig er under udvikling på laboratoriet, har en klar ide om hvordan de kommer til at smage, men er jo ikke til at vurderer endnu om det vil lykkes, smagen har jeg fundet frem til ved debat med folk fra målgruppen, og der findes ikke noget tilsvarende - smagsmæssigt. 

Den sidste variant er en standard drink, som der allerede er 2 store udbydere på markedet med samme smag ved, her vil vi differentiere os ved prisen, vi ser det bare som en nødvendighed at have den med da den på en måde er platformen for brandet. 

Jeg har på ingen måde intentioner om at gå hen og blive en leder på markedet, men da jeg efter research har fundet flere prognoser som spår en stor fremgang i markedet, vil en markedsandel på 2-4% også sagtens kunne skabe overskud. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt de store kæder vil være interesserede i at tage en lille spiller ind, personligt ved jeg bare at jeg hellere ville købe mit produkt end hvad der ellers er på markedet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56

Fashion-Seller:

Martin:

Du skal ik betale for at komme ind, men det kræver likviditet, da DS køre med løbende mdr +60 dages kredit...

Så du skal med andre ord finansere det for dem, med mindre du har råd til at få faktoring på!

Det er ikke usædvanligt, at skulle betale for at komme ind i kæderne. Det kan bl.a. kaldes markedsføringstilskud. Men omvendt, hvis du har et helt unikt produkt, enten i form af indhold eller pris, kan du jo evt. starte med en eksklusivaftale med en af kæderne, og så kan det være nemmere.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 09:15

@Brian. 

Så du mener jeg skal lave en eksklusivaftale, for at undgå at betale markedsføringstilskud? 

Det gør selvfølgelig situationen lidt sværere, men kan godt se det muligvis er mit eneste valg med mindre jeg da lige vinder i lotto i aften. 

Generel stor tak for alle jeres svar, det er virkelig fedt :) 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)