mlmsnak.dk er ledigt - hermed en opfordring til at snuppe det og starte et forum dér, så vi kan blive fri. Det kan vist kun være i alles interesse, jvf. de gode argumenter der er blevet fremført i denne tråd.
MLM i Amino, har samme problem som spam i almindelighed, at det fylder op og tager unødig opmærksomhed i en ellers god debat her på Amino. Så ja, jeg stemmer bestemt også for at det droppes. Denne tråd viser jo, samen med de fleste andre MLM-tråde, at det ikke gavner iværksættere, eller Amino-debatten, at fortsætte med det pjat. Lad os i stedet fokusere på debatter hvor der faktisk er nogle der gider hælpe i stedet for bare at misbruge Amino som en reklamesøjle for noget de fleste af hos alligevel ikke bryder os om.
Egentlig synes jeg at det er ærgerligt at MLM debatten ikke er mere seriøs. Det er mest af alt "drive by spam" som Mikkel skriver, og som regel ender det med at sætte den der startede tråden i et dårligt lys, istedet for at gavne hans/hendes foretagende.
Hvorfor er det iøvrigt meget sjældent at vi ser disse spammers i andre kategorier? Har MLM-folk ikke brug for tips og tricks indenfor andre områder? Hvad med regnskaber og og lignende? Er det noget MLM selskaberne hjælper med? Det undrer mig bare...
Der er nogle få MLM-folk som skriver indlæg i de øvrige kategorier, men det er en meget lille del. Hvis MLM er så genial, så burde vi andre vel også kunne lære noget brugbart af dem der har succes med MLM, eller hva''? Måske MLM-folket også kunne bruge Amino til at hjælpe hinanden, eller det gøres måske i andre fora?
mvh Carsten
PS: Kan man ikke få stavekurser som et MLM produkt? Mange "drive by spammers" har alvorlige problemer med at stave!
Jeg er helt enig i at langt de fleste MLM debatter er ren reklame og totalt uinteressant for næsten alle. Nu har jeg pillet MLM debatten ud af "Indlæg i dag", det skulle give mere ro. Men MLM debatten på Amino fortsætter, der skal være et sted til de få seriøse mennesker der arbejder professionelt med MLM.
Dato: 30-10-2006 10:05:36 Forfatter: Martin Thorborg Jeg er helt enig i at langt de fleste MLM debatter er ren reklame og totalt uinteressant for næsten alle. Nu har jeg pillet MLM debatten ud af ''Indlæg i dag'', det skulle give mere ro. Men MLM debatten på Amino fortsætter, der skal være et sted til de få seriøse mennesker der arbejder professionelt med MLM.
Dbh Martin
Fantastisk træk, Martin. Tak for det. Synes det er fint, at du beholder MLM debatten.
Jeg er glad for Amino - en god ting hvor der er frit slag i bolledegen - mange muligheder, men værn om din gode ide! Lad markedskræfterne regulere - der kommer ikke noget godt ud af at vende ryggen til!! - det ved du om nogen !
Nedenstående lagde jeg i " Salgmarketing og PR i den virkelige verden" - idet jeg fandt det lidt underligt at kommenterede indlæg ikke sås i oversigten - når det var Network Marketing!.
Jeg forstår nu hvorfor efter jeg har læst dit indlæg om at du har "lukket" for disse indlæg! Men konstatere også at du finder at MLM-gruppen "må" fortsætte bare det ikke kan ses!
Det er da forståeligt nok hvis du finder at de mange indlæg der er i denne gruppe (der er alene 5 af 29 der er højere - så der er mange der ønsker at deltage i synspunktsudvekslingen)
Men hvad disse indlæg kan bruges til - ja - der er mange af Amino-er der bruger endog megen tid på at kommentere i denne gruppe.Hvis de er ligeglade så lad det være - hvorfor kommentere på noget der er ligegyldigt?
Jeg har ikke været her så længe og behøver heller ikke at være her - når betænkes det sprogbrug der anvendes - det er ikke befordrende for Amino - og Amino´s brugere - tænk på at disse artikler kan ses længe på Internettet - hvad tænker læseren om folk med dette sprog ? - ja - måske er du ikke så optaget deraf da du jo har en stor kreds af personer der her på din - meget gode ide forsyner - dig med markedsinformationer og input til ´dine udviklingstiltag - men også skal du have at du er en meget stærk inspirator - det ved jeg du ved - men vi er normalt ikke så gode til at rose - bedre til at være "perleknusere" - det var en rose til dig fra john!
Der er potentiale for alle leverandører i Network Marketing branchen - du ved om nogen at denne forretningsform er kommet for at blive - tænk på din e-trade - der er mange - rigtigt mange forhandlere - der arbejder seriøst og som arbejder med e-trade - du har tidligere udtalt på et direkte spørgsmål at "du ikke har erfaring med e-trade når det er MLM" - men du ved også et e-trade - ikke har noget med MLM at gøre da en del MLM forhandlere markedsfører deres produkter via e-trade - og at de så rekrutterer ved siden af er en anden sag - der er et stort arked worldwide med - e-trade til denne branche - masser af SW muligheder.
Jeg er også sikker på du ved det og er opmærksom derpå - e-trade er salg af produkter - selv har jeg en stor produktgruppe at markedsføre og der er da også flere der har etableret sig med e-trade.
Hvad jeg skrev er følgende: Citat:
Denne gruppe "kalder" sig den virkelige verden?
Det er tankevækkende at der i den virkelige verden ikke er plads til at tænke - anderledes - og skabe rum for folkets mulighed for, at starte egen virksomhed - Jeg har bemærket at man ikke ser sit indlæg længere når gruppen "Network Marketing" er kommenteret.
Men det er måske en midlertidig hændelse eller - har det etablerede vanetænkende system begravet denne gruppe -ligesom man begravede de personer der var så opløftede - at de påstod jorden ikke var flad men rund - Hvis gruppen er "begravet" - af de personer der mener at jorden er flad - ja så lad disse blive i deres vildfarelse og køre med på den "flade jord" - vi er nogle stykker der arbejder på en anden og interessant udvikling - og vi er nogle stykker der faktisk gør meget for, at uddanne de mange til at gøre det samme og få oplevelsen af at starte og bygge en virksomhed - kald den så hvad I
Ps! Vi har travlt og søger 3 personer der har hvad det kræver at starte virksomhed- se under job - her
Det er da klart at du ryger i den lukkede kasse John. Den sætning er jo top MLM - "Min forretning er en jeg kan tjene penge på - derfor søger jeg 5 personer jeg kan overbevise om at de kan tjene penge hvis de finder andre som vil tjene penge"...
De som derimod anbefaler deres produkter til folk, og naturligvis spotter dem som er mindede for at forhandle - DER har vi jo rigtige MLM indstilling....
En dygtig LR-mand Ib Lauge sagde engang "Man skal ikke holde hvervemøder til MLM", og om du søger 3-5, eller 2000 - så er det hvervemøde agtigt........
Nej du ser forkert på dette - her en en job-annonce som du sagtens også kan finde på eks. job-index - men før du kommer til samtale er der som i alle andre virksomheder en ansøgning - og såfremt denne ikke lever op til forventningerne - ja så er der ingen samtale og hvis der er grundlag for en samtale - ja så bliver vedkommende "kvalificeret" via spørgsmål og hvis dette ikke falder ud med et tilfredsstillende resultat så er der ingen aftale om at blive forhandler.
Dette er som i alle andre virksomheder hvis vi ikke finder kandidaten ok - så ingen aftale.
Tiden hvor gud og hver mand/dame blev tegnet op er historie - ihvertfald i min organisation - vi efterlyser seriøse personer og kvalificere disse forud for anbefaling/ansættelse!
- som du ved er der en hel del aktivitet om uddannelse ect. og det er derfor vigtigt at man får de rigtige iværksætter-profiler !