|
Hej Amino'er, . Jeg har i de sidste 8 år haft min egen virksomhed (enkeltmandsvirksomhed), og havde kontakt med en advokat omkring at lave dette om til et ApS eller A/S her tidligere i dag. Og her går det helt galt for mig - kan det være sandt at man starter helt forfra med ny oprettelsesdato hvis jeg laver mit nuværende firmaet om til et ApS ell. A/S, altså forstået på den måde, at man mister sin anciennitet og virker helt ny for nye kunder der ikke kender til én? Advokaten havde først tid til et møde i slutningen af næste uge, og hvis jeg skal håbe på lidt søvn i weekenden bliver jeg nød til at blive lidt klogere - så - håber virkelig i kan hjælpe mig her, og hvis det passer at man starter forfra, vil jeg med den største glæde tage i mod råd der kan undgå dette! Det kan godt være det virker dumt, men det betyder meget for mig - syntes det vil virke mærkeligt at jeg + anatte har løst sager for 131 kunder rundt om i verden, men først blev oprettet som firma i morgen??! Tak Novedas Mitas
|
Novedas Mitas:Hej Amino'er,
.
Jeg har i de sidste 8 år haft min egen virksomhed (enkeltmandsvirksomhed), og havde kontakt med en advokat omkring at lave dette om til et ApS eller A/S her tidligere i dag. Og her går det helt galt for mig - kan det være sandt at man starter helt forfra med ny oprettelsesdato hvis jeg laver mit nuværende firmaet om til et ApS ell. A/S, altså forstået på den måde, at man mister sin anciennitet og virker helt ny for nye kunder der ikke kender til én?
Advokaten havde først tid til et møde i slutningen af næste uge, og hvis jeg skal håbe på lidt søvn i weekenden bliver jeg nød til at blive lidt klogere - så - håber virkelig i kan hjælpe mig her, og hvis det passer at man starter forfra, vil jeg med den største glæde tage i mod råd der kan undgå dette!
Det kan godt være det virker dumt, men det betyder meget for mig - syntes det vil virke mærkeligt at jeg + anatte har løst sager for 131 kunder rundt om i verden, men først blev oprettet som firma i morgen??!
Tak
Novedas Mitas
Hej
Jeg kan godt forstå din frustration, men det bunder i det forhold, at du får et nyt CVR-nr. og måske også navn.
Jeg vil derfor foreslå, at du i den forbindelse udarbejder en form for nyhedsbrev til dine eksisterende kunder, om at det firma har overtaget iøvrigt uden nogen ændringer udover de formelle.
Herudover kan du i lang tid fremover henvise til eller bruge en betegnelse under det nye selskabsnavn i stil med "tidl. xxxxxxx v/yyyyy. Cvr-nr. xx xx xx xx", som også kan linke til de opgaver, som du måske i fremtiden stadig bruger som reference eller lignende.
Betegnelsen som dit nuværende firma kan måske bibeholdes med ApS eller A/S hæftet på? Alternativt men msåke ikke helt så brugbart er "Eftf." efterfølger.
Håber dette kan hjælpe eller giver lidt kreative idéer for at fastholde din goodwill.
Med venlig hilsem
Bliv gratis medlem