Jeg er under normale omstændigheder enig med dig Det er dog i de tilfælde, hvor der trods alt er aftalt en fast månedsløn, og ikke kun provisionsløn.
Og der er man også ansat som funktionærlignende vilkår. Man kommer ikke udenom det ved månedslønninger.
Med mindre det er nedsat timeantal og det er specificeret.
Er der ingen kontrakt om ansættelsesforholdet men alene en aftale baseret på provisionen, og den er udbetalt per månedsbasis, så er der bare at afregne i henhold til funktionærloven
Hvis der er tale om at man er ansat under 8 timer om ugen behøver man ingen ansættelseskontrakt. Men det var ikke spørgsmålet i tråden.
Ikke helt enig.
Stk. 2. Det er en betingelse for lovens anvendelse, at den pågældende beskæftiges af vedkommende arbejdsgiver gennemsnitlig mere end 8 timer ugentlig, og at han indtager en tjenestestilling, således at han er undergivet arbejdsgiverens instruktioner.
Skriver dog så firkantet når spørgsmålet ikke kan gradbøjes
At Revisor Tonny sætter tvivl, gør da bare at vi har en dialog, og enten lærer jeg noget eller også lærer han noget, det ændrer ikke på at vi begge her på Amino gerne vil hjælpe andre.
At jeg så i en sådan dialog kan være firkantet, det skal man aldrig tage personligt.
Skriver dog så firkantet når spørgsmålet ikke kan gradbøjes
At Revisor Tonny sætter tvivl, gør da bare at vi har en dialog, og enten lærer jeg noget eller også lærer han noget, det ændrer ikke på at vi begge her på Amino gerne vil hjælpe andre.
At jeg så i en sådan dialog kan være firkantet, det skal man aldrig tage personligt.