Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Funktionær - Løn under sygdom

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Jeg er under normale omstændigheder enig med dig Yes Det er dog i de tilfælde, hvor der trods alt er aftalt en fast månedsløn, og ikke kun provisionsløn.

Og der er man også ansat som funktionærlignende vilkår. Man kommer ikke udenom det ved månedslønninger.

Med mindre det er nedsat timeantal og det er specificeret.

Er der ingen kontrakt om ansættelsesforholdet men alene en aftale baseret på provisionen, og den er udbetalt per månedsbasis, så er der bare at afregne i henhold til funktionærloven Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:27

Lagersalg123 - JEN:

Hvis der er tale om at man er ansat under 8 timer om ugen behøver man ingen ansættelseskontrakt. Men det var ikke spørgsmålet i tråden.

Ikke helt enig.

Stk. 2. Det er en betingelse for lovens anvendelse, at den pågældende beskæftiges af vedkommende arbejdsgiver gennemsnitlig mere end 8 timer ugentlig, og at han indtager en tjenestestilling, således at han er undergivet arbejdsgiverens instruktioner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28

Hej igen

Har lige dyrket lidt på funktionærloven, og du har helt ret i, at en ren provisionslønnet sælger er omfattet af funtionærlovens bestemmelser Yes

Endvidere er det ligeledes korrekt, at der skal opstilles en realistisk lønramme for sælgeren i forbindelse med løn under sygdom Yes

Rart med en der kan sin funktionærlovYes

Hilsen, og tak for vejledningen Wink

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:30

Lagersalg123 - JEN: Rolig nu... jeg reflekterede blot over Tonnys forbehold.

Jeg er skam meget taknemmelig for indsparkene - jeg dvæler dog stadig ved Tonnys kommentar.

Hvad er baggrunden for udregningen med gennemsnittet over seks måneder da jeg ikke synes at kunne læse ovenstående ud af funktionærloven?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:32

Fantastisk - den er hermed købt :-)

Tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32

steinway:

Lagersalg123 - JEN: Rolig nu... jeg reflekterede blot over Tonnys forbehold.

Jeg er skam meget taknemmelig for indsparkene - jeg dvæler dog stadig ved Tonnys kommentar.

Hvad er baggrunden for udregningen med gennemsnittet over seks måneder da jeg ikke synes at kunne læse ovenstående ud af funktionærloven?

Hej

Jeg har fået styr på mine forbehold jvf. ovenstående Yes

Hilsen

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:33

Hov - I bliver ved med at skrive "sælger". Ændrer det noget såfremt der er tale om en konsulent?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37

steinway:

Hov - I bliver ved med at skrive "sælger". Ændrer det noget såfremt der er tale om en konsulent?

Nej, det ledende ord her er funtionær, som trådstarter pointerer.

Hilsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:49

steinway:
Lagersalg123 - JEN: Rolig nu...

Jeg er skam helt rolig.

Skriver dog så firkantet når spørgsmålet ikke kan gradbøjes Smile

At Revisor Tonny sætter tvivl, gør da bare at vi har en dialog, og enten lærer jeg noget eller også lærer han noget, det ændrer ikke på at vi begge her på Amino gerne vil hjælpe andre.Smile

At jeg så i en sådan dialog kan være firkantet, det skal man aldrig tage personligt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50

Lagersalg123 - JEN:

steinway:
Lagersalg123 - JEN: Rolig nu...

Jeg er skam helt rolig.

Skriver dog så firkantet når spørgsmålet ikke kan gradbøjes Smile

At Revisor Tonny sætter tvivl, gør da bare at vi har en dialog, og enten lærer jeg noget eller også lærer han noget, det ændrer ikke på at vi begge her på Amino gerne vil hjælpe andre.Smile

At jeg så i en sådan dialog kan være firkantet, det skal man aldrig tage personligt.

YesFint svaret, og helt enig Yes

Hilsen

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)