Jeg har tænkt mig udelukkende at starte en fornuftig lille hobby virksomhed op nu her uden nogle noget af dette som denne tråd omhandler, men derfor kunne man jo godt være nysgerrig. :)
hvad systemet angår er jeg sådan set meget enig med dig. Regeringen burde ligge et fyldstgørrende regnskab min hvert 4.år, og man brude kunne stemme på hvilke ting der burde få en del af vores skattemønter. Sådan er det desværre bare ikke, og indflydelse omkring at strukturen bør være sådan fremover er omsonst for menig mand vil jeg sige..
Jeg laver en ny tråd omkring den virksomhedsstart jeg går og funderer over. Der kan Aminobrugere sikkert være yderst behjælpelige :)
Nej, absolut ikke - men der er øjensynligt nogle andre, der synes at Amino er et af de værste steder på jorden. At de så gider spilde deres tid her forstår jeg bare ikke :)
Ahh ja :) Enig! Jeg fik bare sådan en dejlig start på morgenen med bihulebetændelse og sådan en post så jeg tænkte at dagen kun kan blive bedre, og det gjorde den :)
Omkring skattekonsulenternes indlæg tidligere om opsparing i virksomheden.
Nu har jeg læst mig frem til at den ikke hedder 25% og derefter peronsonskat oven i men som følger:
"Er en virksomhed personligt ejet, kan man vælge at anvende den såkaldte virksomhedsordning i stedet for personskattereglerne. Ordningen giver bl.a. mulighed for at fratrække renteudgifter i virksomhedsejerens personlige indkomst (fradragsværdi op til ca. 63%) og ikke kun i kapitalindkomsten (typisk fradragsværdi ca. 33%). Desuden betyder ordningen, at overskud kan opspares i virksomheden mod en foreløbig skat på 25%. Først når det opsparede overskud “trækkes ud” af virksomheden, eller virksomheden afhændes, beskattes det hævede beløb som personlig indkomst, og den tidligere betalte virksomhedsskat på 25% modregnes. "
Det gør det unægtelig meget mere interessant og brugbart :-)
Det mener jeg også jeg skrev men lad nu det ligge. Det er nogenlunde samme princip som i et ApS eller et SMBA. Man betaler 25% skat i selskabet/virksomhedsordnigen og når så pengene senere tages ud betaler man skat af de resterende 75% (i selskabet) eller af de 100% og får refunderet den tidligere betalte skat (VSO).
Disse modeller er særligt gode hvis man tjener indkomsten på et tidspunkt hvor en høj personlig indkomst kan få konsekvenser for andre ting. Eks. SU, revalideringshjælp o.l.
Disse modeller er særligt gode hvis man tjener indkomsten på et tidspunkt hvor en høj personlig indkomst kan få konsekvenser for andre ting. Eks. SU, revalideringshjælp o.l.
der er vi ovre i noget der er yderst interessant da jeg er revalidend.
Kan være du så kan svare mig på om det kan lade sig gøre at have et Smba samtidig med at man er revalidend hvor de to økonomier ikke får indflydelse på hinanden? Jeg forestiller mig at jeg kan adskilte firmaet og min egen økonomi ved ikke at være lønnet og udelukkende spare op i virksomhedsordningen, ret mig gerne hvis jeg tager fejl :)