Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-11-2006 13:30:55
Forfatter: Martin Kragh

Det er ikke phising

Hvordan ved du at de ikke vil prøve at lokke passwords, kreditkort oplysninger, og andre følsomme informationer ud af dig?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:36
Tilbage til emnet spam på fora og gæstebøger,

jo jeg var faktisk her inde for at skrive et indlæg for at høre om andre også oplevede det samme nemlig at der er mange der prøver at oprette sig på et forum, jeg undrer mig dybt over hviklen glæde en ikke dansktalende kan have af et dansk forum, på mit forum kan de ikke lave indlæg før jeg har godkedt dem, men den med regnestykket var smart den vil jeg se om jeg kan få implementeret.

Med lige nu kan jeg slette dem med 3 tasteslag måske man skulle overveje en antispamrobot som automatisk kan slette ud fra valgte kriterier.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:35
> og kan ikke begribe hvad de mange spammere for ud af det - tror bestemt ikke at clickraten er høj :S

Ne, clickraten er meget lav, men desværre er der nok fjolser der klikker, og nok der køber til at det kan betale sig. Det er præcis samme problematik som med indbrud i private hjem - det gør indbrudstyvene kun fordi der er nok folk som gerne vil købe en billig DVD spiller (og lignende tyvekoster). Sålænge der er kunder er der spammere.

Forum (gæstebog og andre former for) spam er en anden sag. Det handler om links. Jo flere links jo højere vurdere søgemaskinerne dit website. Søgemaskinerne er fortsat ikke særligt gode til at se forskel på "gode" og "dårlige" links og derfor kan det betale sig at link-spamme debatter, gæstebøger osv. Det stopper ikke før søgemaskinerne for alvor bliver bedre til at frasortere den slags.

Den bedste løsning på forum-spam er enten at kræve brugerregistrering (det frasortere det meste) eller at anvende forskellige former for manuelle verificeringsinput (også kaldet CAPTCHAS). Nogle robotter kan stadig komme igennem sådanne spærringer, men det er langt de færreste.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 19:27
Til dem, der modtager spam via email, kan jeg varmt anbefale at skifte til Thunderbird  (kan hentes gratis på www.mozilla.com). Dens spam-filter snupper stort set det hele. Og når det så sker, at der slipper noget igennem, så markerer man det som spam, og "træner" spam-filtret. Jo længere man bruger spam-filtret, jo bedre bliver det. Jeg får ca. een spam-mail hver 14. dag nu. -Det kan jeg godt overleve.

Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:40
Nu vil jeg så tillade mig at krydse grænsen og sige at mhs spam via email, findes der kun spamfighter der er en seriøs løsning.

Hvis ikke du kender til den, kan det oplyses at forummet her er stiftet af bl.a en af ejerne i spamfighter.

;)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 02:01
og til os på mac, er Thunderbird så en glimrende løsning.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 08:39

Nu vil jeg så tillade mig at krydse grænsen og sige at mhs spam via email, findes der kun spamfighter der er en seriøs løsning.

Kender godt spamfighter, men da jeg ikke på nogen måde har spamproblemer (takket være Thunderbird), vil det være spild af min tid.

Og ja - Thunderbird kan sagtens benyttes på Mac.

Vil du overbevises om Thunderbirds spam-filter, kan jeg afsløre, at det benytter sig af Bayesiansk filter. Du kan læse om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Bayesian_filtering
Det er ret genialt udtænkt - og virker ovenikøbet.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:59
Dato: 08-11-2006 08:38:56 Forfatter: Molvins

Kender godt spamfighter, men da jeg ikke på nogen måde har spamproblemer (takket være Thunderbird), vil det være spild af min tid.

Og ja - Thunderbird kan sagtens benyttes på Mac.

Vil du overbevises om Thunderbirds spam-filter, kan jeg afsløre, at det benytter sig af Bayesiansk filter. Du kan læse om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Bayesian_filtering
Det er ret genialt udtænkt - og virker ovenikøbet.

Ja det er smart på mails med tekst, men mails med billeder og det er min 50 % kan Baysian filtering ikke stille meget op..

Dbh Martin
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 10:56

Ja det er smart på mails med tekst, men mails med billeder og det er min 50 % kan Baysian filtering ikke stille meget op..

Nix, men Thunderbird er også som default sat op til ikke at læse billeder. -Og det bør alle mail-programmer være (det er de vel også alle i dag)!

Jeg har ikke beskæftiget mig specielt meget med spam, men kan blot konstatere, at jeg efter mit skifte fra Outlook til Thunderbird gik fra 20-40 spam-mails pr. dag til maks to om måneden som regel slet ingen.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:04
Dato: 08-11-2006 10:56:04 Forfatter: Molvins

Nix, men Thunderbird er også som default sat op til ikke at læse billeder. -Og det bør alle mail-programmer være (det er de vel også alle i dag)!

Jeg har ikke beskæftiget mig specielt meget med spam, men kan blot konstatere, at jeg efter mit skifte fra Outlook til Thunderbird gik fra 20-40 spam-mails pr. dag til maks to om måneden som regel slet ingen.

Om du kan læse dem er irrelevant, får du dem, modtager du spam..

Dbh Martin
Side 3 ud af 4 (31 indlæg)