Kære Aminoer, Der var en sjov anvisning forleden på tråden http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=8207 som sammenholdt med den mængde spam der er for øjeblikket, faktisk åbnede mine øjne for hvordan spammerne tjener deres penge. Ved at sende en email til f.eks. undertegnede der angiver min emailadresse som afsender og modtager incl en række vilkårlige bogstaver foran f.eks. "pdykth" <xxxx@xxxxx.dk>, samt et link i emailen der angiver en website incl et brugernummer for spammeren, så tjener spammeren x antal kr hver gang der bliver klikket igennem via deres eget link. Desuden er det umuligt for mig at se hvem der har afsendt denne email. Simpelt og meget effektivt. Det eneste vi kan håbe på er, at Martin Thorborg og ligesindede finder en nøgle der kan frasorterer disse emails der helt åbenlyst er sendt fra en ikke autoriseret afsender. Jeg får ca 100 spammails dagligt, men har også fravalgt antispam, fordi de nuværende versioner også fjerner relevante emails. Norton antispam, reagerer henved 15 gange dagligt på relevante emails. Så det er en balancegang for øjeblikket. NB. Jeg har ikke registreret en forskel på antallet af spammails fra før eller efter min deltagelse på amino.dk Med venlig hilsen Lars C |
Spam
|
Jeg vil høre om andre har modtaget lign, den er på dansk og udformet som et jobtilbud: Hej EJF er en af de ledende virksomheder, der yder on-line økonomisk støtte og kvalitetsservice til kunder på seks forskellige kontinenter. Lige nu har vi planer om at udvide vores afsætningsmarked og udvide vores kundebase i nye lande. Nytåret blev fulgt af nyheden om, at vi har opslået nye stillinger som økonomiansvarlig, og det blev besluttet, at de bedst kvalificerede kandidater skulle indskrives direkte fra internettet. Prøv lykken med EJF! Arbejd som økonomiansvarlig og bemærk, at det ikke er et krav, at du har en uddannelse indenfor denne type salgs-/marketingsvirksomhed. Det eneste og afgørende krav til dig er, at du er energisk, ærlig og arbejdsom. Ansøg om stillingen som økonomiansvarlig med eller uden erfaring indenfor økonomisk støtte og sagsbehandling. Fordele: |
|
En kort forklaring på hvad phising er, http://en.wikipedia.org/wiki/Phishing - eller med andre ord svindel og humbug. En søgning på google med søgesætningen Andrew Kaprinski giver følgende resultater, http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2006-27,GGLJ:da&q=Andrew+Kaprinski så du er ikke den eneste der har modtaget den ;) |
|
Tak for de fine links. |
Amino er meget snart en kæmpe vidensbank for iværksætteren, og de nysgerrige :) Hvilket vi rigtig godt kan lide. Og NP Martin ;) |
Hej Det er ikke phising Men kriminelt er det helt sikkert ( jeg ved godt at man skal passe på med de påstande) Det er oftest virksomheder som søger økonomiske mellemmænd til at kanalisere "sorte" penge igennem det uvidende/naive offers bankkonto og videre til Western Union konti, som ikke kan spores. Det uvidende offer dømmes for medvirken og de rigtig bagmænd går fri. Historien er som i dette tilfælde også, at man som "økonomichef" skal fremskynde kanalisering og får derved en procentdel af beløbet. |