Jeg har også prøvet at bide skeer med en bank der ikke troede på mit firma og vores forretningsplan. Til sidst var jeg ved at have det indtryk at sådan var banker bare, indtil jeg skiftede jeg til Skjern Bank. Forleden talte jeg med min erhvervsrådgiver og spurgte ind til hvorfor de egentlig gerne hjælper nystartede firmaer. Han svarede, at som bank er man nødt til at tage en chance når nye virksomheder starter op, hvis man også vil have en del af kagen når firmaet bliver en succes. Nogle gange går det godt og andre gange viser det sig at være en fejlvurdering, men man er nødt til at prøve. |
Alle sammen
Tusind tak for alle jeres gode indlæg...
...og Kurt -jeg har nu taget kontakt til Sjern Bank, som faktisk ønsker at kigge nærmere på min forretningsplan.
Jeg forstår slet ikke de andre banker. Jeg finder det tåbeligt, at en bankrådgiver synes at min forretningsplan, budget og likviditet er god, men siger nej til et lån på kr. 70.000. Hvem kan så optage lån? Jo, hvis jeg havde en friværdi -men den ligger i Sverige...![]()
Jeg har selvfølgelig ikke noget lån endnu -men hvor er jeg glad for at jeg fandt denne hjemmeside...:)