Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OperationX og SKAT

Side 3 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er godt nok nogle utrolige historier om SKAT, der stille og roligt toner frem her på tråden, men så absolut ikke overraskende, tværtimod.

SKAT's medarbejdere er dog kun mennesker, selv om der er nogen, der kan være af en anden opfattelse, så hvorfor er de ikke som gennemsnittet af danskeren, som hylder det 11. bud: "Det gør ikke noget, hvis det ikke bliver opdaget".

Med venlig hilsen

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 02:22

Argh - Er der ikke lige lovlig meget "Uhh skyd på Skat - min mås er ren" i denne tråd? Hvem er hellige når det kommer til Skat?

Det der 11. bud lyder som noget der let kunne foregå hos aminoér. Jeg skyder på at alle nye virksomheder bryder en regel her og der for at komme frem.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:26

Dennis Jensen:

Jeg skyder på at alle nye virksomheder bryder en regel her og der for at komme frem.

Selvfølgelig gør de det, men der burde være forskel på en virksomhed og SKAT eller politikere, politiet, dommere osv. osv.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:36

Dennis Jensen:
Argh - Er der ikke lige lovlig meget "Uhh skyd på Skat - min mås er ren" i denne tråd? Hvem er hellige når det kommer til Skat?

Hvis de mistanker der kom frem i udsendelsen er rigtige, er det en meget alvorlig sag, som ligger langt ud over en bagatelgrænse, man måske kunne se gennem fingre med. Det er alvorlige anklager om misbrug af borgernes penge. Jurister i udsendelsen nævnte både bedrag og mandatsvig. Det er altså rigtig alvorlige paragraffer - hvis mistankerne udsendelsen rejser altså viser sig at holde vand. Nu må vi se om der overhovedet sker mere i den sag ...

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:33

Jeg har desværre endnu ikke fået set programmet, men som de fleste blot læst diverse artikler og set kortere klip på tv2's hjemmeside.

I mine øjne har OperationX en tendens til at udøve utroligt ensidet journalistik, så for god ordens skyld (og uden at tage stilling til programmets indhold)  vil jeg lige linke til pressemeddelelsen som er udsendt af Høj Håndboldklub i forbindelse med programmet, så i der har set programmet også får deres version: http://www.hojhaandbold.dk/4485.aspx 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 03:52

Esben:

Jeg har desværre endnu ikke fået set programmet, men som de fleste blot læst diverse artikler og set kortere klip på tv2's hjemmeside.

I mine øjne har OperationX en tendens til at udøve utroligt ensidet journalistik, så for god ordens skyld (og uden at tage stilling til programmets indhold)  vil jeg lige linke til pressemeddelelsen som er udsendt af Høj Håndboldklub i forbindelse med programmet, så i der har set programmet også får deres version: http://www.hojhaandbold.dk/4485.aspx 

Afsløringer af svindlere, narkohajer, bordelejere og andre forbrydere på journalistisk vis er endsidigt. Nu drejer det sig om en medarbejder fra Skat og ikke en eller anden tilfældig konsulent fra en privat virksomhed, derfor skærpes indholdet.

Pressemeddelelsen fra Høj er skrevet i affekt, og uden betydning.

Sagen her drejer sig som skrevet om Skat og ikke en eller anden provins boldklub med 530 medlemmer.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:54

Lagersalg123 - JEN:

Afsløringer af svindlere, narkohajer, bordelejere og andre forbrydere på journalistisk vis er endsidigt. Nu drejer det sig om en medarbejder fra Skat og ikke en eller anden tilfældig konsulent fra en privat virksomhed, derfor skærpes indholdet.

Pressemeddelelsen fra Høj er skrevet i affekt, og uden betydning.

Sagen her drejer sig som skrevet om Skat og ikke en eller anden provins boldklub med 530 medlemmer.

Helt enig, OperationX tager fat i nogle yderst vigtige emner og skaber opmærksomhed på ting som vi ikke ellers ville få noget at vide om. Sagen stinker langt væk af at der foregår noget råddent i skat og det sætter jeg da heller ikke spørgsmål ved. Men derfor er der jo nok ingen der tager skade af at få lidt mere info går jeg ikke ud fra...som du kan se havde jeg heller ikke set udendelsen på daværende tidspunkt, det er så gjort nu :-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 09:16

Dennis Jensen:

Det der 11. bud lyder som noget der let kunne foregå hos aminoér. Jeg skyder på at alle nye virksomheder bryder en regel her og der for at komme frem.

Nu er det jo ikke fordi en medarbejder har glemt at angive fri telefon, bil eller tanket på det offenlige benzinkort m.v.

Hvis det er rigtigt det som OperationX snakker om er det flere millioner, så var det en virksomhed / borger var det ikke, den holdning ville have overfor personen/virksomheden, men politisag m.v., men når det er dem selv, så er det jo bare "uheldigt"..

Syntes der er stor forskel... Udover det så er det "vores" penge de formidler og ikke deres egne, det er det jo i bund og grund når det er os andre...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:21

Ifølge nyhederne i dag viser det sig at SKATs medarbejdere også er blevet bestukket med 50 gratis fodboldbiletter. Juridiske eksperter slår fast at det ikke er lovligt.

Om medarbejderne så har betalt skat af bestikkelsen melder historien ikke noget om.

Det kunne være man skulle skrive et brev til SKAT og spørge om, hvem man skal have fat i hos dem, hvis man gerne vil bestikke sig til nogle lukrative opgaver. De må vel have sådan en slagsbestikkelsesafdeling, der tager sig af den slags :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:01

Mikkel deMib Svendsen:
Det kunne være man skulle skrive et brev til SKAT og spørge om, hvem man skal have fat i hos dem, hvis man gerne vil bestikke sig til nogle lukrative opgaver.

Det kunne også være at du kunne tilbyde lidt reputation management mod skattefrihed i et par år.Wink

I denne tråd er jeg er helt på linie med dig. Nok er der tale om almindelige mennesker  bag skiltet - men det er ikke undskyldning for ikke at spille efter reglerne. Når man arbejder for en kontrolinstans så har man altså om nogen en endnu større forpligtigelse for at overholde loven. Det er et spørgsmål om troværdighed.

Henrik

Side 3 ud af 11 (110 indlæg)