Jeg er ON/OFF ON/OFF købsknappen på Amino Plus medlemsskab og kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal eller skal ikke.
Hvis det er det der sætter prikken over i´et, så får du meget lidt ud af Amino i forvejen :/.
Det er nu noget at et postulat, der er kun 1 der ved hvad jeg får ud af at deltage her, og det er mig. Vælger jeg at købe et medlemsskab, så er det ikke for en given merværdi jeg ikke har brug for, så er det ene og alene som støtte til folkene bag Amino som anerkendelse af deres arbejde og communitiets værdi for mig som bruger.
Nogen gange er det selvfølgelig træls at debatter ender med at omhandle noget andet end trådstarter oprindeligt mente, men for det meste syntes jeg da at det er en naturlig udvikling af en debat. Spar mig bare for eksempler på det modsatte, dem er der selvfølgelig også en del af. Jeg kommer selv til det, for mit vedkommende skyldes det selvfølgelig at jeg lader mig blive revet med, eller render rundt med skyklapper på. Ofte er det jo en langsom proces når debatterne bliver "afsporede", det kommer i små hak, men slutteligt, way off.
Kan hele problemet ikke løses lidt mere stilfærdigt, ved blot at trådstarter gør opmærksom på at debatten nu afviger lidt for meget fra det oprindelige. Det er der nogen som er gode til, ofte så dør debatterne dog umiddelbart bagefter, så man kan jo diskutere om det var fornuftigt.
Det drejer sig alt sammen om kommunikation. Når en tråd afspores grundet 2 debattører diskutterer off topic, så vil dem der læser de sidste 2-3 indlæg ofte gå uden om den tråd og muligvis aldrig komme med en værdifuld kommentar til trådens topic. Man går heller ikke hen til en gruppe man ved arbejder med en direct marketing kampagne omkring et nyt stykke legetøj, hvor 2 i gruppen højlydt diskutterer åbningstider i Netto.
Men jeg kan ærligt talt ikke se det store problem ved at man som Plusser kan sortere i hvem man ønsker deltager i en debat. For hvis man er seriøs omkring håndteringen af funktionen, så ved dem der ikke kan skrive et indlæg i en bestemt tråd, ofte udemærket godt hvorfor. Og hvis man så som udelukket ønsker at rette op på det, så skriver man da bare en PB og får løst tingene.
Jeg har fuld respekt for at folk synes et forslag af den karakter er dårligt, og resultatet så bliver at det ikke er et forslag der kan bruges på Amino. Det ændrer ikke min positive indstilling til sitet eller mit ønske om denne ændring. Det er bare business as usual efter, da det ikke er noget der har indflydelse på mit daglige virke