Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at blive iværksætter ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Iværksættere er kreative mennesker, som gerne vil det bedste for sig selv og andre. Imidlertid koster det kræfter og tid at være iværksætter i dagens Danmark. Meget går op i administration og papirvælde og man kan spørge sig selv om det er besværet værd ?

Det indgår i Danmars regerings politik, at Danmark skal være en førende nation angående iværksætteri og de politiske visioner er store.

Set i lyset af finanskrisen er der kommet andre boller på suppen og ellers hæderkronede firmaer går konkurs.

Jeg tror, at der vil komme en ny verdensorden efter dette. Først og fremmest må man ikke glemme at det handler om at skabe værdi - det er det vigtigste af alt.

 

Med venlig hilsen: Jesper Boesen Nielsen

                                  Innoactive

                                 jeboni@mail.dk

                                 www.innoactive.dk

  

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvilke hæderkronede virksomheder i Danmark mener du der er lukket grundet finanskrisen?

Mvh

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke et dumt spørgsmål? At være iværksætter handler ikke om penge men om livskvalitet. Det er en speciel type mennesker! Dem der starter som iværksætter kun med penge som mål ender oftest på kontant hjælp og i RKI. Big Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Hej

Hvilke hæderkronede virksomheder i Danmark mener du der er lukket grundet finanskrisen?

Mvh

 

IT Factory fik en del hæder og det var vel delvist på grund af finanskrisen at Stein Bagger ikke kunne skjule sit bedrageri mere Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Lagersalg123 - JEN:

Hej

Hvilke hæderkronede virksomheder i Danmark mener du der er lukket grundet finanskrisen?

Mvh

 

IT Factory fik en del hæder og det var vel delvist på grund af finanskrisen at Stein Bagger ikke kunne skjule sit bedrageri mere Smile

Hej Nicolai...  Der fik du mig sgu til at grine Smile

Det var nu ikke finanskrisen der væltede det cirkus der og ingen andre en SB ved om det var på det tidspunkt det skulle stoppe, men der var meget kritiske røster omkring tingene, så det var væltet under alle omstøndigheder.

Jeg tror ikke på der er nogen decideret hæderkronede virksomheder i Danmark der er lukket på grund af krisen. Hvis de er lukket under krisen så skyldes det dårlig ledelse. Hvis et hæderkronet firma ikke kan tåle modgang i en periode, så er det ikke godt nok rustet.

Køb ren argan olie her

Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lad os sende en tanke til SB. Meget kan man sige om manden - en dygtig skuespiller var han dog

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret på din overskrift er helt sikkert et rungende JA! Det er bestemt et stædigt forsøg værd, for hvad kan være federe end at være selvstændig?

Men jeg forstår godt, hvor du vil hen med overskriften. Finanskrisen er én ting, noget helt andet - og i mine øjne langt værre - er mangel på støtte til Iværksættere fra statens side. Jeg kan huske, da der - længe før jeg blev selvstændig - fandtes en regulær økonomisk Iværksætter støtte i modsætning til den hjælp i småtingsafdelingen, som man i dag kan modtage i form af rådgivning, osv.

Med fare for at lyde forkælet, så synes jeg altså godt, at Iværksætter initiativer kunne belønnes med tanke på, hvor meget vi danskere betaler i skat.

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Er det ikke et dumt spørgsmål? At være iværksætter handler ikke om penge men om livskvalitet. Det er en speciel type mennesker! Dem der starter som iværksætter kun med penge som mål ender oftest på kontant hjælp og i RKI. Big Smile

Hej Remydk

Jeg kunne ikke være mere enig.

Som iværksætter handler det om at få sine idéer ført ud i livet under devisen, at jeg gerne vil beskæftige mig med noget, der interesserer mig, og så på sigt få en fornuftig indtjening.

Hvis man allerede i opstartsfasen er i tvivl, så er det nok ikke denne vej man skal vælge. Det er netop et spørgsmål om en ændret livsstil og ikke mindst livsholdning. At være selvstændig betyder ofte, i starten, utrolig mange arbejdstimer uden et fornuftigt afkast, og lad endelig være med at beregne din timeløn Crying

Som iværksætter/selvstændig så har du alligevel aldrig rigtig fri, idet man hele tiden er på udkig efter muligheder for at forbedre sin virksomhed Stick out tongue

Med venlig hilsen

 

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke hos de danske politikere, at nøglen til det gode iværksætterliv skal findes. Her er store ord og nok af ingen handling.

Mange andre lande i Europa har en bedre iværksætterkultur, hvor samfundet har positiv fokus på iværksættervirksomhederne.

Papirvældet/registreringer/dokumentation til det offentlige er ikke blevet mindre, i tiden med den borgerlige regering, selv om de prøver at overbevise os om det modsatte.

Efter min mening skal man blive iværksætter hvis man brænder for en ide.

Nogle få kommer til at tjene kassen, nogle lever rimeligt og andre går det dårligt for, det er der ikke noget galt i. Men man skal ikke sætte lighedstegn mellem at være iværksætter og tjene kassen.

At være iværksætter er en livsstil på godt og ondt. Det kunne dog blive en lille bitte smule sjovere, hvis regeringen ville bakke aktivt op om iværksætterkulturen og aktivt fjerne noget af bøvlet. Desværre er der næppe mange iværksættere i det danske folketing, men nok af skolelærere, politibetjente og akademikere og det er desværre nok ikke herfra vi skal finde, de rette politiske vinde til en god aktiv iværksætterkultur med mindre bøvl i forhold til det offentlige.

Vi har for tiden rekord mange konkurser og det kan godt varsle forandringer for erhvervslivet og måske også for samfundet. Hidtil har det mest ramt små og mellemstore virksomheder, nogle mener at også større virksomheder nu vil blive ramt af en konkursbølge.

Almindelig evolution i erhvervslivet har som regel været at store virksomheder, som ikke har været i stand til at udvikle sig har måttet lade livet, det har som regel givet plads for mindre og mere udviklingsorienterede virksomheder, med de barske briller på har det været en sund måde at fastholde et sundt erhvervsliv.

For tiden synes regeringen at være helt optaget af at subsidiere de store gamle virksomheder som f.eks APMøller (store attraktive skibskreditter til at bygge skibe i udlandet, samtidigt med at Lindø lukkes, attraktive afregningspriser på naturgassen mv.), Danske bank (Danmarkshistoriens største offentlige låneindskud i en privat virksomhed i form af bankpakkerne) mfl. og samtidigt vende det blinde øje til vilkårene for de mindre og innovative virksomheder, det er ikke sund evolution i erhvervslivet.

Et samfund og et erhvervsliv skal fungere sammen og kunsten er at finde den rette balance, for tiden synes balancen at være skæv, til bagdel for en positiv erhvervs og samfundsudvikling.

Mange store opfindelser har ikke givet megen værdi til idemanden, men de har givet værdi til den store helhed. Så man skal ikke kun fokusere på værdi, men fokusere på sin ide og kæmpe for den, gøre en forskel stor eller lille, så er man en rigtig iværksætter og ikke en ligegyldig daytrader.

De bedste hilsener

Finn

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn:

"Det er ikke hos de danske politikere, at nøglen til det gode iværksætterliv skal findes. Her er store ord og nok af ingen handling.

Mange andre lande i Europa har en bedre iværksætterkultur, hvor samfundet har positiv fokus på iværksættervirksomhederne.

Papirvældet/registreringer/dokumentation til det offentlige er ikke blevet mindre, i tiden med den borgerlige regering, selv om de prøver at overbevise os om det modsatte."

Jeg må egentlig sige at jeg ikke er enig i , som det ofte nævnes, at det er så bøvlet og burokratisk at blive iværksætter herhjemme.

Du kan få rigtig god hjælp - og endda gratis hos både SKAT, Kommunen, diverse Iværksætterråd - ja, you name it.

Som iværksætter, hvis man brænder for det, kunne forvente et vist engagement, og orke at undersøge regler/love for pågældende område.

I mange andre lande kan du glemme alt om hjælp, og den offentlige forvaltning er totalt umulig at komme i kontakt med. Samtidig når du endelig får "hul igennem", kan du være sikker på at alt koster penge + ofte en del under bordet, bare for at de gider kigge på din ansøgning.

Jeg ser hellere at skatten sænkes, så det er muligt at tjene nogle penge her i landet, og på den måde for sparket noget mere initiativ igang.

Folk herhjemme forventer jo snart gratis støtte og hjælp til stort set hver eneste tænkelige - og utænkelige situation de måtte komme ud for. Dette afspejles så tydeligt i politikernes foreslag - de vil jo blot tækkes vælgerne.

Mvh

Jesper

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)