Jeg fik mit tilgodehavende begrænset en del, og så slipper jeg for en stor del af skatten.
Så er spørgsmålet bare, om det lykkes mig at få pengene retur fra hende. Jeg har sendt hende et anbefalet brev med korrigeret lønseddel, kopi af korrespondance fra kommunen, samt et brev hvori jeg beder hende tilbagebetale differencebeløbet mellem det udbetalte og den korrigerede lønseddel, inden den 1. februar.
Jeg forventer faktisk ikke at hun overhovedet reagerer...ved du hvilke muligheder jeg har for at kræve pengene retur? Kan jeg evt. modregne i feriepenge?
Jeg forventer faktisk ikke at hun overhovedet reagerer...ved du hvilke muligheder jeg har for at kræve pengene retur? Kan jeg evt. modregne i feriepenge?
Jeg 'frygtede' at du ville spørge
Det er lidt svært med modregning af tilgodehavende i feriepenge. I 'gamle' dage var feriepenge helt fredet, men der er - så vidt jeg ved - faldet domme, hvor arbejdsgivere har fået medhold i modregning af tilgodehavender i feriepenge.
Som jeg umiddelbart ser det, så er der et lille problem/udfordring i, at feriepenge forfalder til betaling på mandag (18/1). Du har reelt først et tilgodehavende den 1/2, hvor du har givet frist til tilbagebetaling.
Jeg kan desværre ikke råde dig bedre. Håber der kommer en jurist forbi tråden, og kan give dig et mere fyldestgørende svar.