Hej allesammen Jeg vil lige lufte lidt af mine frustrationer med jer og hører jeres syn og meninger. Jeg har gennem hele 2009 daglig lavet 20-40 salg for hjemmesiden mytrendyphone.dk via partner-ads.dk. Vi har begge været glade for samarbejdet. Jeg har skaffet dem en masse salg og jeg har fået 9% af al omsætningen, hvilket har været en god indtjening. Det maksimale antal af ordre, som annulleres i en periode på et år er 20-35 ordre, hvilket må siges at være rigtig lavt og godt for os begge. I december måned 2009 begynder mytrendyphone dog at annullere vildt mange ordre og på gangske få dage har de annulleret over 100 ordre, hvilket har betydet et tab for mig på mange tusind kroner. Her i januar, så sent som for en times tid siden har de annulleret endnu flere ordre og jeg tror snart det er over 200 salg i alt. Nu tænker i nok at det er julegaver som leveres tilbage, men det er det ikke - I hvert fald kun et få tal af dem. Mytrendyphone mener åbenbart at fordi disse salg både er blevet tracket via partner-ads.dk og via adwords, at de så har lov til at annullere samtlige ordre hvor de kan finde den mindste relation til adwords, selv om salget også er sket via mit partner-ads.dk link. Jeg har skrevet en del med Ken fra partner-ads.dk uden at finde en løsning, men er dog blevet lovet at mytrendyphone bliver krævet at udvikle software som kan gøre at det kun er det sidste klik via ppc eller affiliate marketing som kan registere et salg. Det er dog først i dag jeg har skrevet direkte til Silvan som ejer mytrendyphone om problemet, da jeg troede Ken hurtigt ville sætte en stopper for det. Problemstillingen er jo at det i mange af tilfældene lige så godt kan være mig, som har overbevist kunden om at handle hos mytrendyphone som det har været klikket via adwords. Jeg har snakket med en del andre brugere af partner-ads.dk og de oplever det samme, dog ikke i lige så sort omfang, da de ikke laver nær så mange ordre, men frustationerne er de samme. Kan man virkelig tillade sig at annullere salg bare fordi kunden også har fundet hjemmesiden via adwords? Det kan jo være 50/50 om det er mig de har klikket hos først eller om det er adwords, men et ved jeg og det er at folk har større tendens til at handle et sted hvor de tit lander. Hvis de for eksempel klikker på de først 2-3 links på google og alle gange lander hos mytrendyphone, så er der meget større chance for at de handler der end hvis de blot klikker en gang via adwords. Jeg har i sinde at ændre samtlige af linksene til mytrendyphone til en af deres konkurrenters hjemmeside, hvis vi ikke meget hurtigt finder en brugbar løsning. Dette har jeg også skrevet til både Ken fra partner-ads.dk og Silvan fra mytrendyphone. På den måde vil jeg give en masse gratis salg til mytrendyphons konkurrenter. Kom gerne med jeres synspunker og forslag. Jeg føler mig rimelig frustreret, dog er jeg så heldig at jeg ikke 100% har satset på mytrendyphone, så jeg tjener også en del via andre firmaer, men de (trendyphone) står nu alligevel ca. 1/4 af min indtjening. Bemærk jeg bruger ikke adwords til mine links, hvis der skulle være nogen tvivl om dette. |
Et af problemerne kan helt klart være, at Partnerads's cookies ligger temmelig længe på kundens computer. Mener det er 2 måneder.
Jeg kan da ikke forestille mig, at Parnerads accepterer at ordren annulleres, med den begrundelse, at kunden også har klikket på adwords? (Medmindre I selvfølgelig kører med klikpris og ikke procentdel af salget)