Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem ejer salget hvis brugeren har besøgt flere affiliate sites?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg vil lige lufte lidt af mine frustrationer med jer og hører jeres syn og meninger.

Jeg har gennem hele 2009 daglig lavet 20-40 salg for hjemmesiden mytrendyphone.dk via partner-ads.dk. Vi har begge været glade for samarbejdet. Jeg har skaffet dem en masse salg og jeg har fået 9% af al omsætningen, hvilket har været en god indtjening.

Det maksimale antal af ordre, som annulleres i en periode på et år er 20-35 ordre, hvilket må siges at være rigtig lavt og godt for os begge.

I december måned 2009 begynder mytrendyphone dog at annullere vildt mange ordre og på gangske få dage har de annulleret over 100 ordre, hvilket har betydet et tab for mig på mange tusind kroner. Her i januar, så sent som for en times tid siden har de annulleret endnu flere ordre og jeg tror snart det er over 200 salg i alt. Nu tænker i nok at det er julegaver som leveres tilbage, men det er det ikke - I hvert fald kun et få tal af dem.

Mytrendyphone mener åbenbart at fordi disse salg både er blevet tracket via partner-ads.dk og via adwords, at de så har lov til at annullere samtlige ordre hvor de kan finde den mindste relation til adwords, selv om salget også er sket via mit partner-ads.dk link.

Jeg har skrevet en del med Ken fra partner-ads.dk uden at finde en løsning, men er dog blevet lovet at mytrendyphone bliver krævet at udvikle software som kan gøre at det kun er det sidste klik via ppc eller affiliate marketing som kan registere et salg. Det er dog først i dag jeg har skrevet direkte til Silvan som ejer mytrendyphone om problemet, da jeg troede Ken hurtigt ville sætte en stopper for det.

Problemstillingen er jo at det i mange af tilfældene lige så godt kan være mig, som har overbevist kunden om at handle hos mytrendyphone som det har været klikket via adwords.

Jeg har snakket med en del andre brugere af partner-ads.dk og de oplever det samme, dog ikke i lige så sort omfang, da de ikke laver nær så mange ordre, men frustationerne er de samme.

Kan man virkelig tillade sig at annullere salg bare fordi kunden også har fundet hjemmesiden via adwords? Det kan jo være 50/50 om det er mig de har klikket hos først eller om det er adwords, men et ved jeg og det er at folk har større tendens til at handle et sted hvor de tit lander. Hvis de for eksempel klikker på de først 2-3 linksgoogle og alle gange lander hos mytrendyphone, så er der meget større chance for at de handler der end hvis de blot klikker en gang via adwords.

Jeg har i sinde at ændre samtlige af linksene til mytrendyphone til en af deres konkurrenters hjemmeside, hvis vi ikke meget hurtigt finder en brugbar løsning. Dette har jeg også skrevet til både Ken fra partner-ads.dk og Silvan fra mytrendyphone. På den måde vil jeg give en masse gratis salg til mytrendyphons konkurrenter.

Kom gerne med jeres synspunker og forslag. Jeg føler mig rimelig frustreret, dog er jeg så heldig at jeg ikke 100% har satset på mytrendyphone, så jeg tjener også en del via andre firmaer, men de (trendyphone) står nu alligevel ca. 1/4 af min indtjening.

Bemærk jeg bruger ikke adwords til mine links, hvis der skulle være nogen tvivl om dette.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:48

Et af problemerne kan helt klart være, at Partnerads's cookies ligger temmelig længe på kundens computer. Mener det er 2 måneder.

Jeg kan da ikke forestille mig, at Parnerads accepterer at ordren annulleres, med den begrundelse, at kunden også har klikket på adwords? (Medmindre I selvfølgelig kører med klikpris og ikke procentdel af salget)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56

Allan.:

Et af problemerne kan helt klart være, at Partnerads's cookies ligger temmelig længe på kundens computer. Mener det er 2 måneder.

Jeg kan da ikke forestille mig, at Parnerads accepterer at ordren annulleres, med den begrundelse, at kunden også har klikket på adwords? (Medmindre I selvfølgelig kører med klikpris og ikke procentdel af salget)

Det er netop problemet. Partner-ads.dk accepeterer at mytrendyphone annullere salg hvor der også er klik via adwords. Salget er lavet via procent af salg, som jeg skriver længere oppe.

Jeg har dog skrevet lidt mere med Ken og han siger at det kun er slag hvor jeg først har skabt et klik og adwords senere har skabt et klik. Herefter (behøves ikke være samme dag) kommer der et salg. Disse bliver annulleret for mig. Hvilket jeg synes er forkert.

Man bør ikke blande ppc og affiliate sammen. Hvis det var salg som blev gjort både via euroads og partner-ads.dk er det en hel anden problemstilling.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WooX:

Allan.:

Det er netop problemet. Partner-ads.dk accepeterer at mytrendyphone annullere salg hvor der også er klik via adwords. Salget er lavet via procent af salg, som jeg skriver længere oppe.

Jeg har dog skrevet lidt mere med Ken og han siger at det kun er slag hvor jeg først har skabt et klik og adwords senere har skabt et klik. Herefter (behøves ikke være samme dag) kommer der et salg. Disse bliver annulleret for mig. Hvilket jeg synes er forkert.

Man bør ikke blande ppc og affiliate sammen. Hvis det var salg som blev gjort både via euroads og partner-ads.dk er det en hel anden problemstilling.

Det er fair nok at det er det sidste klik der tæller, men cookien burde blive erstattet af en anden cookie idet brugeren klikker på Adwords linket. På den måde kan du regne med din statistik.

En del kampagner må køre direkte på Adwords, så hvis jeg har en kampagne på Adwords og skaber et salg, så ville det da være uretfærdigt hvis en gammel cookie skulle anullere salget, da det er mit klik der har skabt det.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:29

Hele humlen med at partnerads kører med en cookie tid på 40 dage, er jo at hvis du har ledt kunden derhen, men kunden ikke køber med det samme, så har du alligevel ledt kunden derhen, og er derfor berettiget salget hvis det sker indenfor cookie tiden.

Den bør bare ikke være længere, og hvis partner ads ikke er i stand til at modbevise andet end at du har ledt kunden derhen indenfor cookie tiden så skal du have pengene af partnerads da du har entreret med dem. Så må de tage evt. uoverenstemmelser med deres kunde.

Vi har brugt og bruger stadig partnerads til at reklamere for flere af vores sider, og vi oplever ret tit at der er cash back sider og konkurrence sider der pumper trafik, selvom der hævdes at det ikke tillades, ligeledes tillader de at kliks fra samme ip nr kan foretages ubegrænset indtil vi brokker os selv, dette påvirker jo at man ikke kan tilbyde klik pris længere ad denne vej, men kun bruger salgs provision på partner ads.

Så det er min vurdering set fra den anden side af bordet, at deres ( partnerads ) kunde nok ikke tror på at tingene fungerer efter hensigten, hvorfor de handler på denne måde, jeg tror nemlig ikke at de ville kunne komme afsted med at annulere google adwords klik prisen, men tilsyneladende ville du få annuleret klikpris på partner ads hvis det var klik´s du havde tjent pengene på.

Så du må enten vælge at gå til stålet her, eller vælge at finde en anden løsning, for det der er bare ikke i orden. 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 19:39

WooX:
Man bør ikke blande ppc og affiliate sammen.

Jo, det gør og bør man i høj grad.

Dit problem er dog langt fra ukendt. Det er lidt et hul i den gængse affiliate markedsføring. De virksomheder som er yderst aggressive inden for denne markedsføringsform benytter sig ofte af mange affiliate programmer samtidig. Webgains, euroads, partner-ads, tradedoubler, iq-medier etc. Man kan hurtig forestille sig at der ikke skal megen teknisk snilde til at få l tilmelde sig alle programmer, og få langt flere cookies ind på folks computere.

At få 200 ordre annulleret, på et måned, lyder dog ualmindeligt vanvittigt. Nu ved jeg ikke hvor mange salg du leverer til dem, men tror nu problemet ligger et andet sted end i først antager.

Lige meget hvad, så burde virksomheder som tilbyder varer som elektronik hvor forbrugeren bruger lang tid på at surfe rundt efter bedste tilbud have en klar plan for hvad man gør i sådan en situation. Står der ikke forbehold for det i betingelserne hos partner-ads, så vil jeg mene at du er i den gode ret til at få betaling for dine henvisninger

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:52

> Jeg har i sinde at ændre samtlige af linksene til mytrendyphone til en af deres konkurrenters hjemmeside, hvis vi ikke meget hurtigt finder en brugbar løsning.

Med den mængde salg du laver for dem vil jeg absolut anbefale dig at sende alle dine links til deres konkurent nogle dage. Mit gæt er, at de meget hurtigt ringer til dig og finder en løsning :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09

Nicolaj:

Det er fair nok at det er det sidste klik der tæller, men cookien burde blive erstattet af en anden cookie idet brugeren klikker på Adwords linket. På den måde kan du regne med din statistik.

En del kampagner må køre direkte på Adwords, så hvis jeg har en kampagne på Adwords og skaber et salg, så ville det da være uretfærdigt hvis en gammel cookie skulle anullere salget, da det er mit klik der har skabt det.

Men er det fair at adwords bliver blandet sammen med affiliate marketing hvor der gives procenter mod klik pris? I og med at partner-ads.dk ikke tillader at man selv kører deres links via adwords, vil dit andet senarie ikke kunne ske.

E-Concepter:

Hele humlen med at partnerads kører med en cookie tid på 40 dage, er jo at hvis du har ledt kunden derhen, men kunden ikke køber med det samme, så har du alligevel ledt kunden derhen, og er derfor berettiget salget hvis det sker indenfor cookie tiden.

Den bør bare ikke være længere, og hvis partner ads ikke er i stand til at modbevise andet end at du har ledt kunden derhen indenfor cookie tiden så skal du have pengene af partnerads da du har entreret med dem. Så må de tage evt. uoverenstemmelser med deres kunde.

Vi har brugt og bruger stadig partnerads til at reklamere for flere af vores sider, og vi oplever ret tit at der er cash back sider og konkurrence sider der pumper trafik, selvom der hævdes at det ikke tillades, ligeledes tillader de at kliks fra samme ip nr kan foretages ubegrænset indtil vi brokker os selv, dette påvirker jo at man ikke kan tilbyde klik pris længere ad denne vej, men kun bruger salgs provision på partner ads.

Så det er min vurdering set fra den anden side af bordet, at deres ( partnerads ) kunde nok ikke tror på at tingene fungerer efter hensigten, hvorfor de handler på denne måde, jeg tror nemlig ikke at de ville kunne komme afsted med at annulere google adwords klik prisen, men tilsyneladende ville du få annuleret klikpris på partner ads hvis det var klik´s du havde tjent pengene på.

Så du må enten vælge at gå til stålet her, eller vælge at finde en anden løsning, for det der er bare ikke i orden. 

Jeg mener også at jeg har henledt en kunde og bør have salget, med mindre kunden herefter bliver ledt til siden fra et andet affiliate selskab og ikke via ppc.

Jeg får kun beløb pr. salg og ikke klik pris, så jeg ved ikke helt hvordan det fungere her.

Dimsedut:

WooX:
Man bør ikke blande ppc og affiliate sammen.

Jo, det gør og bør man i høj grad.

Dit problem er dog langt fra ukendt. Det er lidt et hul i den gængse affiliate markedsføring. De virksomheder som er yderst aggressive inden for denne markedsføringsform benytter sig ofte af mange affiliate programmer samtidig. Webgains, euroads, partner-ads, tradedoubler, iq-medier etc. Man kan hurtig forestille sig at der ikke skal megen teknisk snilde til at få l tilmelde sig alle programmer, og få langt flere cookies ind på folks computere.

At få 200 ordre annulleret, på et måned, lyder dog ualmindeligt vanvittigt. Nu ved jeg ikke hvor mange salg du leverer til dem, men tror nu problemet ligger et andet sted end i først antager.

Lige meget hvad, så burde virksomheder som tilbyder varer som elektronik hvor forbrugeren bruger lang tid på at surfe rundt efter bedste tilbud have en klar plan for hvad man gør i sådan en situation. Står der ikke forbehold for det i betingelserne hos partner-ads, så vil jeg mene at du er i den gode ret til at få betaling for dine henvisninger

Jimmy

Der til har jeg også anbefalet dem at lave intern tracking så de sørger for at det kun er det affiliate firma, som sidst har skabt et klik, som skal tracke salget. Det er jeg helt enig i. Man bør ikke skulle betale fx 10% til to forskellige selskaber for det samme salg, men så start det går over i ppc reklamer er det jo en hel anden reklameform, som jeg ikke mener bør blandes med procentsatser.

I partner-ads betingelser som kan læses på http://www.partner-ads.com/dk/advertiserintro.htm under $11 står der:

"Derudover kan forbrugere annullere ordrer jf. lovgivning vedr. returret.

Annoncører er berettiget til at slette fejl-/testregistreringer og annullerede ordrer igen, hvis der udfyldes en begrundelse til Partner-ads.com. Partner-ads.com kan efter behov informere berørte partnere om sletninger.

Annoncører må ikke slette reelt optjente beløb. Ved uenighed afgør Partner-ads om beløbet er reelt."

Ud fra det kan jeg jo læse at en annoncør ikke må slette et reelt optjent beløb og jeg vil 100% mene at slaget er reelt, da adwords ikke er affiliate marketing med procenter af salg.

Mikkel deMib Svendsen:

> Jeg har i sinde at ændre samtlige af linksene til mytrendyphone til en af deres konkurrenters hjemmeside, hvis vi ikke meget hurtigt finder en brugbar løsning.

Med den mængde salg du laver for dem vil jeg absolut anbefale dig at sende alle dine links til deres konkurent nogle dage. Mit gæt er, at de meget hurtigt ringer til dig og finder en løsning :)

Ja det er også det jeg regner med vil ske, men jeg ville jo helst at Ken fra partner-ads.dk kunne sætte dem på plads og ændre i betingelserne, så en sådan situation ikke ville kunne opstå igen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:25

WooX:

Nicolaj:

Men er det fair at adwords bliver blandet sammen med affiliate marketing hvor der gives procenter mod klik pris? I og med at partner-ads.dk ikke tillader at man selv kører deres links via adwords, vil dit andet senarie ikke kunne ske.

Samme program kan jo ligge hos både Partner-ads, Tradedoubler, Webgains osv. osv. og nogle af disse netværk tillader direkte annoncering via f.eks. Adwords, MSN, Yahoo, Facebook, Open Ad Exchange etc.

Da annoncøren af gode grunde ikke kan give 10% til alle, hvis der er flere der har sendt kunden videre til butikken, så er det i min verden mest fair hvis det er den nyeste cookie der tæller.

Men, den nyeste cookie skal altid erstatte den foregående cookie, så du hele tiden kan regne med din statistik. Jeg mener det er her der er sket en fejl i dit tilfælde, muligvis fordi annoncøren selv har brugt Adwords og ikke har erstattet cookien. Hvis det er tilfældet, så mener jeg tilgengæld at det er dårlig stil at annullere dine salg.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

Nicolaj:

Samme program kan jo ligge hos både Partner-ads, Tradedoubler, Webgains osv. osv. og nogle af disse netværk tillader direkte annoncering via f.eks. Adwords, MSN, Yahoo, Facebook, Open Ad Exchange etc.

Da annoncøren af gode grunde ikke kan give 10% til alle, hvis der er flere der har sendt kunden videre til butikken, så er det i min verden mest fair hvis det er den nyeste cookie der tæller.

Men, den nyeste cookie skal altid erstatte den foregående cookie, så du hele tiden kan regne med din statistik. Jeg mener det er her der er sket en fejl i dit tilfælde, muligvis fordi annoncøren selv har brugt Adwords og ikke har erstattet cookien. Hvis det er tilfældet, så mener jeg tilgengæld at det er dårlig stil at annullere dine salg.

Det jeg mener er at selvfølge er det det nyeste klik som salget skal trackes ved, så fremt dette klik kommer fra et affiliate marketing firma, hvor annoncøren betaler procenter pr. salg. At de så ved siden af kører ppc, som ikke kan sammenlignes med procenter pr. salg, synes jeg ikke giver dem tilladelse til at slette de slag som jeg har henvis, hvad enten jeg henviste først eller sidst.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)