Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS debatternes facit!

Side 12 ud af 13 (130 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:

Men er vi ikke enige om, at én utilfreds kunde er en for meget? :)

 

Her kan vi godt være enige i ordsætningen, men det er nok umuligt at tilfredsstille alle, for vi er så forskellige i opfattelser af ordet service og forventninger.

Altså, ingen er fejlfri bortset fra en selv..

Big Smile

 

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

mmalling:
Ja og det kan jo ikke tænkes at det er GLS der har klokket i det, det er jo helt utænkeligt...

Det har jeg ikke skrevet, men det kunne være en årsag.

Selvfølgelig findes der klumrehoveder i GLS akkurat som hos PD, så vi kan godt blive enige om, at de burde fyres straks.

mvh

 

Selvfølgelig findes der tumper i alle firma uanset om det så er en vognmand hos GLS eller en medarbejder hos PD, så  er det ikke iorden og de skulle vises døren.

Problemet både hos GLS og PD er at tumperne mange gange for lov at forsætte, jeg har bekendte i begge lejre så har fra dem kendskab både til vognmænd og bude hos PD der ikke kun men flere gang har lavet lort i den, men alligevel fået lov at forsætte.

Rart at høre at du godt se at GLS ikke altid er uskyldig, og en dans på roser.

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:

Men er vi ikke enige om, at én utilfreds kunde er en for meget? :)

 

Jo en utilfreds kunde er en for meget, og så er det uanset om det er en utilfreds kunde i en webshop eller hos en transportør.

Det skal heller ikke forståes sådan at jeg specielt er ude med riven efter GLS, for er ligeså meget ude efter andre når de laver fejl. Jeg siger bare at GLS ikke nødvendigvis er et super alternativ for alle til PD, og omvendt.

For der findes jo mange mennesker som er fuldt tilfredse både med GLS og PD. Det jeg siger er at for mit vedkommende er GLS ikke et super alternativ til PD, og jeg følte mig ikke lykkelig over at være afgivet til dem. Men det hænger sammen med at jeg har brug for nogle serviceydelser som GLS ikke tilbyde, det har noget at gøre med min kunde sammensætning. Og for dem er det ikke optimalt at overgå til GLS, og flere af dem har meldt ud at såfremt jeg begynder at benytte GLS vil de se sig om efter en anden leverandør, og det kan jeg ikke sidde overhøring. Så kan mine have forskellige grunde til at de ikke vil have leveret de produkter de køber hos mig med et bestemt fragt firma, men det er jo som sådan urelevant for mig.

Siger ikke at jeg aldrig vil benytte GLS men som det er nu, har de ikke det jeg har brug for.

Er skam også blevet kontakte af en sælger fra GLS, også  selvom jeg har meddelt dem at jeg ikke ønsker at indgå en aftale med dem. Men de giver ikke op, de skal jo selvfølge gerne have nogle af de mange penge ind som de har betalt for overtalelsen fra PD. Men må da indrømme at det er lidt belastende at de bliver ved med at kontakte når man en gang har frabedt sig det. Med argument som efter den og den dato står du uden transportør medmindre du indgår en aftale med os, gjorde det jo nok ikke bedre at sidste han ringede meddelte jeg ham at i forbindelse med skift af lagerhotel havde jeg valgt et der har aftale med PD.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:46
Hvor mange stjerner giver du? :

mmalling:

Siger ikke at jeg aldrig vil benytte GLS men som det er nu, har de ikke det jeg har brug for.

Du kan vel bare hoppe på posthuset, og sende dine pakker... Det kan hverken PD eller EU forhindre dig i...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

mmalling:

Siger ikke at jeg aldrig vil benytte GLS men som det er nu, har de ikke det jeg har brug for.

Du kan vel bare hoppe på posthuset, og sende dine pakker... Det kan hverken PD eller EU forhindre dig i...

 

 

Nej det er nemlig korrekt. Har også haft den samme tanke.

Talte med en kollega i branchen som også er blevet fra solgt til GLS. Han sagde nej til dem, og sender stadigvæk med PD, har nemlig gjort det at han har bestilt pakkelabels på PD hjemmeside i forskellige vægtgrupper, den sætter han på pakkerne normalt, tager ned på posthuset og aflevere dem, og fordi han har betalt portoen behøver han ikke stå i kø, men har aftalt med posthuset at han kommer ned og stiller dem.

På den måde sender han det samme antal pakker som han gjorde inden, og det er fuldt lovligt for nu er han nemlig ikke længere erhvervskunde med kreditaftale hos PD, men bliver betegnet som ganske alm. kunde, og der er ingen regler for hvor mange pakker man må sende som kunde. Og idet han ikke er registret som kontrakt kunde overholder PD EU's regler, så det eneste det har betydet er lidt mere besvær for ham, men tilgengæld kan han sende sine omkring 100 pakker hver dag som han har gjort altid.

Så man kan kun opfordre alle andre af de 10% der er blevet fra solgt og som gerne vil benytte PD til at gøre det samme

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

mmalling:

Nej det er nemlig korrekt. Har også haft den samme tanke.

Talte med en kollega i branchen som også er blevet fra solgt til GLS. Han sagde nej til dem, og sender stadigvæk med PD, har nemlig gjort det at han har bestilt pakkelabels på PD hjemmeside i forskellige vægtgrupper, den sætter han på pakkerne normalt, tager ned på posthuset og aflevere dem, og fordi han har betalt portoen behøver han ikke stå i kø, men har aftalt med posthuset at han kommer ned og stiller dem.

På den måde sender han det samme antal pakker som han gjorde inden, og det er fuldt lovligt for nu er han nemlig ikke længere erhvervskunde med kreditaftale hos PD, men bliver betegnet som ganske alm. kunde, og der er ingen regler for hvor mange pakker man må sende som kunde. Og idet han ikke er registret som kontrakt kunde overholder PD EU's regler, så det eneste det har betydet er lidt mere besvær for ham, men tilgengæld kan han sende sine omkring 100 pakker hver dag som han har gjort altid.

Så man kan kun opfordre alle andre af de 10% der er blevet fra solgt og som gerne vil benytte PD til at gøre det samme

LOL... Så virker deres salg jo, som en $$-deal i kassen, hvis kunderne alligevel kommer retur via andre normale kanaler.

Hvis du har en anden virksomhed som nabo, så kunne alt jo evt sendes på deres PD kundenummer, og så er det os løst... Der er faktisk ret mange alternativer til stadig at bruge PD, hvis man ønsker dette... Kun fantasien sætter grænserne!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 03:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

 

LOL... Så virker deres salg jo, som en $-deal i kassen, hvis kunderne alligevel kommer retur via andre normale kanaler.

Hvis du har en anden virksomhed som nabo, så kunne alt jo evt sendes på deres PD kundenummer, og så er det os løst... Der er faktisk ret mange alternativer til stadig at bruge PD, hvis man ønsker dette... Kun fantasien sætter grænserne!

Ja der er nok af alternativer.

Jeg har to virksomheder begge kunder hos PD men med hver sin kontrakt og kundenummer, men kun den ene er solgt fra, så et alternativ kan også være at sende med sit andet kundenummer, eneste forskel er afsender navnet, men det er kunden nok ligeglad med.

Der er sikkert nogle der ikke er enige med os, og mener det er umoralsk at opfordre andre til at være kreative, men så længe det er lovligt ser jeg ikke noget problem....

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

mmalling:
Rart at høre at du godt se at GLS ikke altid er uskyldig, og en dans på roser.

Hvis man læser alle mine indlæg, vil man også opdage, at GLS ikke får alle roser.

At PD og GLS er gode på deres områder må man acceptere..

At PD og GLS har fejl må man også leve med..

Ingen aktører og systemer er fejlfrie og det har jeg aldrig påstået.

mvh  Geeked

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

mmalling:

Ja der er nok af alternativer.

Jeg har to virksomheder begge kunder hos PD men med hver sin kontrakt og kundenummer, men kun den ene er solgt fra, så et alternativ kan også være at sende med sit andet kundenummer, eneste forskel er afsender navnet, men det er kunden nok ligeglad med.

Der er sikkert nogle der ikke er enige med os, og mener det er umoralsk at opfordre andre til at være kreative, men så længe det er lovligt ser jeg ikke noget problem....

Det er sådan vi kommer til at beholde og fastholde monopolet PD når EU har bestemt noget andet.

Gider man ikke GLS, kan i vel finde andre aktører end GLS.

Men at lave alle mulige krumspring for at beholde et monopol er sukkersødt i PDs øjne, for de vil gerne kvæle alle andre aktører i Danmark.

Valget er jeres !!

mvh Geeked

 

 

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Det er sådan vi kommer til at beholde og fastholde monopolet PD når EU har bestemt noget andet.

Gider man ikke GLS, kan i vel finde andre aktører end GLS.

Men at lave alle mulige krumspring for at beholde et monopol er sukkersødt i PDs øjne, for de vil gerne kvæle alle andre aktører i Danmark.

Valget er jeres !!

mvh Geeked

 

Lad os lige slå fast at jeg laver ikke nogle krumspring for at beholde noget monopol.

Jeg laver krumspring fordi jeg ikke mener at GLS eller nogen af de andre lever op til de forventning jeg og mine kunde har ,samt at andre ikke kan tilbyde de serviceydelser osv jeg havde hos PD, men aller  vigtigst af alt fordi jeg faktisk var godt tilfreds med PD og det var mine kunder også som jeg vist har skrevet før.

Så at gå væk fra noget som man var tilfreds med er da i mine dybt godnat, man begynder jo heller ikke at handle i irma, hvis man altid har været tilfreds med netto, blot for at de ikke skal få for mange forretninger.

Du skal se hvis folk ikke er tilfreds med PD eller GLS så finder de nok andre muligheder som passer dem, så hold op med at sige sådan noget sludder.

Kan du virkelig ikke få ind i hovedet at der måske er nogle i dette land der er godt tilfreds med PD, ligeså vel som der er nogle der er tilfredse med GLS.

Men istedet for altid at nævne GLS når der skal brydes monopol som du siger, hvorfor nævner du så ikke nogle af alle de andre aktører som du siger der er. Det skulle jo nødigt ende med at GLS og PD sidder på alle kunderne for det er jo også en slags monopol.

Side 12 ud af 13 (130 indlæg)