Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan blokerer man for World of Warcraft på sit hjemmenetværk ?

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må give BZR ret i, at dialog og nedtrapning er den eneste vej frem... Afhængigheden til at spille WOW stopper ik ved en blokkering, og det ved alle inderst inde godt.
En narkoman/ryger/alkoholiker bliver ik clean, fordi man tager hans stof. Det eneste det medfører er endnu flere og mere voldsomme konflikter, som pludselig kan komme ud af kontrol med endnu være resultat til følge.

Så Pernille en familietur/weekendtur, hvor I er væk fra hjemmet, der vil det helt klart være optimalt at tage fat på problemet. Så kan konfrontationen ske, og din søn kan ik skjule sig. Han er nødtil at indse problemet og tage stilling til det, og derfor vil en tur over nogle dage være optimal.

Herefter skal du have lavet en meget nøje plan over nedtrapningen. Hvor der fjernes en time WOW, skal der indsættes noget nyt. Med andre ord så er det en meget lang proces, som tager tid, tålmodighed, sved og tåre.

Og du vil opleve voldsomme humørsvingninger, konflikter mm med din søn, men se det som en del af processen. Han er lidt, som en ryger der ik kan få et hiv. De bliver hurtigt irriteret, humøret svinger meget og de kan piske en stemning op.
Så det er vigtigt at du og resten af familien, er forberedt både psykisk og mentalt på en tid med "krig".

Tænk dig nøje om, før de laver første træk, og udarbejd evt en plan over, hvordan problemet løses. Ellers kan det blive svært for dig og familien, at styre når "slaget" skal slås.

Held & Lykke med det, og håber det ender godt ;D

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:51

Fashion-Seller:
Jeg må give BZR ret i, at dialog og nedtrapning er den eneste vej frem... Afhængigheden til at spille WOW stopper ik ved en blokkering, og det ved alle inderst inde godt.
En narkoman/ryger/alkoholiker bliver ik clean, fordi man tager hans stof. Det eneste det medfører er endnu flere og mere voldsomme konflikter, som pludselig kan komme ud af kontrol med endnu være resultat til følge.

Så Pernille en familietur/weekendtur, hvor I er væk fra hjemmet, der vil det helt klart være optimalt at tage fat på problemet. Så kan konfrontationen ske, og din søn kan ik skjule sig. Han er nødtil at indse problemet og tage stilling til det, og derfor vil en tur over nogle dage være optimal.

Herefter skal du have lavet en meget nøje plan over nedtrapningen. Hvor der fjernes en time WOW, skal der indsættes noget nyt. Med andre ord så er det en meget lang proces, som tager tid, tålmodighed, sved og tåre.

Og du vil opleve voldsomme humørsvingninger, konflikter mm med din søn, men se det som en del af processen. Han er lidt, som en ryger der ik kan få et hiv. De bliver hurtigt irriteret, humøret svinger meget og de kan piske en stemning op.
Så det er vigtigt at du og resten af familien, er forberedt både psykisk og mentalt på en tid med "krig".

Vi er enige i, at blokering ikke bør være den eneste handling, og som du selv skriver giver det nok det bedste resultat, hvis der fyldes noget andet indhold ind i de "huller", som opstår i takt med nedtrapningen.
Det er vist også det, som Bautik skriver i sit oprindelige indlæg i den her tråd.

Dialog alene tror jeg ikke på i den her situation, for så længe sønnen har uhindret adgang døgnet rundt til det fix, han får ved at spille WoW, så er argumenter nyttesløse. En kombination af dialog og handling må derfor være det mest virkningsfulde.

Fashion-Seller:
Tænk dig nøje om, før de laver første træk, og udarbejd evt en plan over, hvordan problemet løses. Ellers kan det blive svært for dig og familien, at styre når "slaget" skal slås.

Det er jeg fuldstændigt enig i. En god plan med masser af støtte fra familien og venner kan hjælpe jer igennem den første tid, som for din søn vil føles som en alkoholikers stop med at drikke.

Held og lykke til jer begge Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 15:57

Spændende debat – som der ikke er en generel løsning på.

Vi er alle forskellige individer – og gud'skelov for det J

Jeg er selv mor til en, der kan blive fuldstændig opslugt af de hoppende eventyrfigurer i WOW (beklager min manglende indsigt i, hvad spillet går ud på).

Og jo – jeg har da været bekymret, og gjort mig mange tanker om, hvad det dog skulle ende med. Men jeg har også kigget indad. Jeg er nemlig selv en person, der kan blive fuldstændig opslugt at noget. Jeg kan lukke alt andet ud, når jeg har mulighed for at beskæftige mig med noget af det, som har min interesse.

Indimellem spørger jeg mig selv, om jeg ikke også ville have brugt en stor del af mine teenage år foran computeren, hvis den havde fandtes dengang.

Jeg har valgt at tage afslappet på det – og tænkt, at det er en overgang – som alt andet i livet.  Jeg har også fokuseret/trøstet mig med, at der er positive ting i WOW, f.eks. det sprogmæssige. Der tales jo engelsk på livet løs, og jeg kan da høre, at sproget glider lettere og lettere.

Og ved I hvad – det er helt uden at lave forbud, pludselig kommet ned på et naturligt leje.

Det var altså bare en overgang – en del af livets faser.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 16:02

PS. Glemte at nævne, at når jeg hører om den store ungdomskriminalitet, så glæder jeg mig over en søn, der spiller WOW

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:16

John Nielsen, Nielco IT :

Dialog alene tror jeg ikke på i den her situation, for så længe sønnen har uhindret adgang døgnet rundt til det fix, han får ved at spille WoW, så er argumenter nyttesløse. En kombination af dialog og handling må derfor være det mest virkningsfulde.

Det er svært at sige, når man ik kender personen. Nogle vil man kunne fange med dialog, mens andre skal have den hårde metode. Men des mere dialog, des færre konflikter og problemer kommer der senere i forløbet. Så der skal prøves med en masse dialog på alle de mulige planer.

Det vigtigste er dog at få fyldt tomrummet ud efter WOW. Og der er sønnen selv en del af beslutningsprocessen. Det skal være noget spændende eller interessant, for ellers er vejen tilbage til WOW "dopen" ret kort...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28

God debat - det er noget spændende læsning I har skabt og selvom der er uenighed synes jeg nu alle har fat i noget rigtigt.

Jeg kender selv et par stykker hvor jeg ærger mig voldsomt over deres tidsforbrug ifbm. WOW. Selvfølgelig lærer de engelsk, men jeg tror helt ærligt at de ville lærer bedre engelsk af noget engelsk skøn- eller faglitteratur.

Fashion-Seller:
Det vigtigste er dog at få fyldt tomrummet ud efter WOW. Og der er sønnen selv en del af beslutningsprocessen. Det skal være noget spændende eller interessant, for ellers er vejen tilbage til WOW "dopen" ret kort...

En af dem jeg kender er nu holdt op med at spille WOW og spiller en eller anden gratis version i stedet. Afløseren er fuldstændig magen til i mine øjne, bare gratis. Så jeg tror du har fat i en vigtig del af problemet - det er ikke bare WOW men ligeså meget den generelle mangel på alternative fritidsinteresser.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:54

snc:

1000 tak for hurtig hjælp, ja vi kører med router, så prøver lige at se, om jeg kan lukke porten selv, tak.

Til Morten: ja, min søn er fuldstændig afhængig, og nu går det udover hans lektier, sport(elitespiller...) og generelt hele hans liv - det er faktisk ret skræmmende.

Mvh Pernille  

Hej Pernille

Held og lykke med det. Bare vær hård. Jeg har set flere voksne mænd sælge deres ungdom til det spil. Rent junk

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:10

Jimi Hove:

snc:

1000 tak for hurtig hjælp, ja vi kører med router, så prøver lige at se, om jeg kan lukke porten selv, tak.

Til Morten: ja, min søn er fuldstændig afhængig, og nu går det udover hans lektier, sport(elitespiller...) og generelt hele hans liv - det er faktisk ret skræmmende.

Mvh Pernille  

Hej Pernille

Held og lykke med det. Bare vær hård. Jeg har set flere voksne mænd sælge deres ungdom til det spil. Rent junk

Hvis min far dengang hade cuttet nettet så havde jeg ikke haft den fantastiske mulighed for at have min far som inspiration og støtte i min virksomhed som jeg har idag. Det eneste der så er ærgeligt er at han ikke var lidt hårdede end han nu engang var, men heldigvis tabte jeg interessen for at spilde mit liv selv, i "god" tid.Det havde nok ikke hjulpet hvis han havde cuttet nettet, jeg havde brugt 12 timer om dagen på Boomtown og spillede istedet for :)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:27
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:26

har trådstarter nogen opdatering på det hele? :) vil meget gerne høre om det lykkedes at finde en fornuftig løsning:)?

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)